Gå til innhold

Første 4x4-hovedkort avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det blir store problemer å bruke 4x8800gtx

Da må kjølerne byttes ut i vertfall :p

For det er ikke my plass mellom de to siste pci-e 16x sporene. Og stakkars lydkort som bli bressa mellom de 4 beista :p

Syns det ser ut som strømkontakten vill komme i veien for kort med stor kjøler... :dontgetit:

 

jeg ser 6, 3pins vifte uttak :ohmy:

 

*edit*

2 av de var vist 4 pins til cpu viftene :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
jeg ser 6, 3pins vifte uttak  :ohmy:

7329140[/snapback]

 

Jeg ser 7 :)

7329166[/snapback]

Det er 8 vifteuttak men 2 av de er 4 pins :p

 

 

Blir spennende og se test med dette og 4 skjermkort :D

Hva med 4x 7950gx2?

det blir jo 2x quad sli? eller?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Det blir spennende med fyldige tester av dette.

 

Men dette er nok for en veldig liten del av markedet, og er vel mest for prestisje. Uansett, om jeg skulle plutselig få en haug med penger så hadde jeg vurdért det, selvsagt opp mot Core 2 Duo (Quad).

 

Det blir nok festlig med et slikt system med fire skjermkort osv. i vinter med fine strømpriser. :)

Lenke til kommentar
edit: antall satakontakter skyldes vel at det er brikkesettx2, ett for hver cpu, og dermed er det sikkert enda en stund til man ser 12 sata på enkeltbrikkesettkort (måtte ord delere steke i sitt eget fett)

7327933[/snapback]

 

ord delere eller orddelere? :)

 

hehe.

 

edit:

Tror dessuten SATA-kontakter er riktigere enn satakontakter, SATA er en forkortelse...

 

det var alt.. :p

Endret av patazneech
Lenke til kommentar
Dette ser mer å mer til å rette seg mot server markedet.

7329565[/snapback]

 

Nope, det kommer en egen Opteron-serie til det. Dette er workstation/high-end-entusiast-kort.

7329587[/snapback]

 

Enig. Serverkort ville nok ikke hatt SLi-oppsett. Og sansynligvis mer enn to RAM-sokler til hver prosessor...

 

my two cents.

 

.T

Lenke til kommentar
Det blir spennende med fyldige tester av dette.

 

Men dette er nok for en veldig liten del av markedet, og er vel mest for prestisje. Uansett, om jeg skulle plutselig få en haug med penger så hadde jeg vurdért det, selvsagt opp mot Core 2 Duo (Quad).

 

Det blir nok festlig med et slikt system med fire skjermkort osv. i vinter med fine strømpriser. :)

7329368[/snapback]

Biligere å kjøpe enn å bruke :nei:

Vertfall i midt-norge der jeg bor

Betaler 72øre kwh nå og den skal gå ned 1 desember (dette er uten noen som helst avgift)

Så blir dyr i drift her i trøndelag :p

 

Men gleder meg til å se tester :D

 

4000 for ett HK er vannvittig,....

Nei da...

4000 for en penn er vannvittig :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Når jeg så på oversiktsbildet så jeg plutselig: fælt så liten kjøleren til chipsettet er. Tenk at det er to brikker som kjøles av den "lille" kjøleren. :hmm:

7329431[/snapback]

Er det den flate med heatpipe? Er det to chipsetter der under?

Hva er det de to andre kopper kjølere kjøler? Noen som vet?

7329462[/snapback]

Det er mest sannsynlig at det er to brikker under den flate brikken. Det er to chipsett på kortet. Kan bare se en kjøler av chipsett. Hvor ligger den andre? jo ved siden av. Den "platen" er jo så lang at det må jo nesten være to brikker der.

Lenke til kommentar

Men dere. I Windows lisensen står det at man kan ha maks 2 stk prosessorer for en helt vanlig lisens.

 

Som jeg oppfattet det med disse 4 kjernes CPU'ene (Core 2) er at windows ser den som 2 prosessorer med 2 kjerner hver. ? Har jeg rett?...

 

Og med 2 slike prossesorer som ser ut som for windows: 4 stk prosessorer og 2 kjerner i hver prosessor...

 

Tar jeg feil? Eller må man da kjøpe ny lisens?

 

Man kan jo kjøpe 2 stk vanlige core 2 prosessorer med bare 2 kjerner hver da..

Endret av narutofan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...