Gå til innhold

Navn til baby


Maiev S.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theis er jo et spesiellt navn , hvis man går for navn som ikke er så veldig vanlig.

7407238[/snapback]

Theis er litt fett, men dessverre har jeg bare en kjennskap til det, og han er ikke no fet :p Theis er forresten en avart av Mattis, Mathias +++ (Mathias er så tøft å hete :p ) Eneste som er synd er at det er kristent og betyr "Herrens Gave"...jeg er ikke kristen. Apart from that mener jeg det låter bra. Theis is teh way to go!

 

Men unger...unger, unger, unger. Mobbinga kan seff gå uoriginalt mot "Teit"...jaja

 

Hva med Hroar?

 

uansett hvis jeg får en sønn skal han hete Ulv, Mørk, Myrk, Falk, Hauk eller Bjørn.

7407651[/snapback]

Ulv tror jeg mange mener kan uttales som Ulf, men navna er kongerå. Mine barn skal hete noe spesielt når jeg en eller annen gang får dem.

Lenke til kommentar
Det kan jeg dessverre ikke oppdrive. Så jeg skal ikke stå 100% bak påstanden.

7326862[/snapback]

Den er nok feilaktig. Den nye loven om personnavn liberaliserte reglene vesentlig i 2002/3. Etter den nye loven kan en velge fornavn som ikke kan bli til "vesentlig ulempe".

 

F.eks. navn som "Tiger" og "Bergart" er nok antakeligvis lovlige.

 

Navn som "Musa", "Fitta" og "Kukka" er neppe tillatt.

 

Ref:

http://www.sprakradet.no/Trykksaker/Spraak..._om_personnamn/

 

Edit: leif was here :ph34r:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Veit dere om det blir jente eller gutt?

Bjørn er et fint guttenavn da.

Bjørn er det vel ulovlig og kalle barn fo tiden? :hmm:

Hørt noe om en lov som gjør at man ikke kan kalle barna sine for "dyre-navn" pga mobbing osv.

 

Edit: Btw så heter dattera til "kan-ikke-navnet-på-slektstre-kvist" Arwen Helene :)

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Veit dere om det blir jente eller gutt?

Bjørn er et fint guttenavn da.

Bjørn er det vel ulovlig og kalle barn fo tiden? :hmm:

Hørt noe om en lov som gjør at man ikke kan kalle barna sine for "dyre-navn" pga mobbing osv.

7526501[/snapback]

Det har vært tatt opp før, les tråden. Den nye loven er faktisk mer liberal enn den gamle. Derimot er det uansett ikke et veldig populært navn lengre. http://www.ssb.no/navn/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...