Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal ei jente være søt eller pen?


Anbefalte innlegg

Siden du har definert din måte på fin.

 

Jeg vil vite hvordan du definerer søt. Siden du mener det er plagsomt. Ser ikke helt den, åssen kan søt være plagsomt.

 

Det finnes folk som prøver desperat å være søte, det er ikke søtt. Men det finnes jo de som er naturlig søte, både utseende messig og personlig.

 

Jeg synes for eksempel at smilehull er ekstremt søtt og sjarmerende hos jenter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker på søt som klassisk blondine, og det syns jeg er plagsomt. Er ganske sikker på at vi egentlig er helt enig, men har helt forskjellige definisjon på ordene.

 

Skal prøve å oppklare det litt:

 

Søt = Enten en masse rosa klær og sånt (Paris Hilton), eller sånn kosedyrsøt (som gjerne ikke tenker selv, men bare er søt og smiler)

 

Pen = Modeller (skal være sagt at jeg som oftest ikke syns modeller er fin)

 

Fin = Narurlig, sjarmerende osv...

 

Deilig = At du tenner på hun

 

edit: leif var her både tre og fire ganger

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Denne diskusjonen gjør meg litt forvirret, for man kan da virkelig være søt uten å være spesielt pen og omvendt. Men søt går vel også mye på humøret, å gjøre søte ting osv.? Det står også at søtt blir plagsomt etter en stund, vil dette ha med rosa å gjøre eller med godt humør? Jeg syns at å definere søt som Paris Hilton eller som bare går og smiler og ikke tenker selv blir feil.

Lenke til kommentar

Pen/deilig/sexy: Har flott kropp, men ikke nødvendigvis noe mer. Kunne "feiet" over henne, men ikke kjærestemateriale

 

Søt: Pen, men på en annen måte enn ovenfor. Her er det også snakk om utstråling og en flott personlighet. Mer snakk om indre verdier enn bare kroppen. Det er hovedsakelig personligheten som tiltrekker deg. Potensiell kjæreste.

 

Herlig: Her stemmer liksom alt. Du blir skikkelig forelska og har vanskelig for å ikke tenke på henne. Hun har en fantastisk personlighet, dere er på bølgelengde osv, hun er søt og har utstråling. Topp kjærestemateriale.

 

Litt teit å dele opp i slike kategorier. Det vil alltid være en slags glidende skala. Noen er klassisk blondine (som i vitsene, ikke bli hissig ;)) med pen kropp og lite i topplokket. Andre har en varm personlighet og en fin utstråling. Så mikses dette sammen. Alle er forskjellige så blir feil med slike generaliserende kategorier. Naturligvis også høyst subjektivt hva som tenner hvem. Når du treffer den "perfekte" jenta er det gjerne litt vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er med henne som gjør at du tiltrekkes mer enn med andre. Men noe er det. En fin blanding av pen kropp, bra personlighet, utstråling og sammenfallende interesser.

Lenke til kommentar

Som alle andre har sagt:

 

Søt betyr personlighet og sjarm, samt utseende.

 

Pen er fint utseende men ikke mye mer, jeg tenker pen om jenter jeg ikke kjenner, om hun skulle vise seg og ha sjarm og personlighet glir hun over i kategorien søt, om hun skulle være blåst, ekspresstog til kategori: bimbo.

 

Utseende er også bare en bonus man får ved siden av personligheten.

Jeg kunne aldri tenkt meg en som går under kategorien bimbo, ettersom at jeg ser på meg selv som over gjennomsnittlig intelligent og aldri vil kunne ha en interessant samtale med vedkommende.

 

De viktigste "egenskapene" til en jente er:

 

Sjarm og personlighet

Intelligens

Utseende

Og helst ekstra tilbehør, if you catch my drift...

 

Men det skal nevnes at det er en viss grense over hvor ille hver enkelt av disse kan bli før man styrer unna.

Lenke til kommentar

jeg tror forskjellen på søt og pen re litt vanskelig å forklare jeg. det er en litt usikker grense vil jeg si. og bnår folk prater om at de ser en pen /fin jente, så har jeg faktisk lest en artikkel om at vi gutter i løpet av to minutter etter å ha sett/møtt en jente, så har vi finni ut av om vi kunne/ville hatt sex med den jenta. tenk på det dere gutter;) er jo forresten gutt selv så:p

Lenke til kommentar
Som alle andre har sagt:

 

Søt betyr personlighet og sjarm, samt utseende.

 

Pen er fint utseende men ikke mye mer, jeg tenker pen om jenter jeg ikke kjenner, om hun skulle vise seg og ha sjarm og personlighet glir hun over i kategorien søt, om hun skulle være blåst, ekspresstog til kategori: bimbo.

 

Utseende er også bare en bonus man får ved siden av personligheten.

Jeg kunne aldri tenkt meg en som går under kategorien bimbo, ettersom at jeg ser på meg selv som over gjennomsnittlig intelligent og aldri vil kunne ha en interessant samtale med vedkommende.

 

De viktigste "egenskapene" til en jente er:

 

Sjarm og personlighet

Intelligens

Utseende

Og helst ekstra tilbehør, if you catch my drift...

 

Men det skal nevnes at det er en viss grense over hvor ille hver enkelt av disse kan bli før man styrer unna.

7326873[/snapback]

 

 

 

Du tok ordene ut av munnen min!

Lenke til kommentar
Ei søt jente har utseendet og personligheten.

 

Ei pen jenter puler man etter mange nok øl.

7318190[/snapback]

 

Blir vel mer riktig det.

7332513[/snapback]

Synes du? Er pene jenter bare til å pule liksom?

Man må ikke være dum, selv om man er pen. Men man kan være det. Søte jenter kan vel også være dumme?

 

For meg er ei pen jente ei jente som ser bra ut. Ofte på sexy-pen-måten.

Ei søt jente ser bra ut på en mer nusselig måte. Kanskje mer utstråling også.

 

Altså: Det er to forskjellige adjektiver som forteller på hvilken måte man ser bra ut.

Lenke til kommentar
For meg er ei pen jente ei jente som ser bra ut. Ofte på sexy-pen-måten.

Ei søt jente ser bra ut på en mer nusselig måte. Kanskje mer utstråling også.

 

Altså: Det er to forskjellige adjektiver som forteller på hvilken måte man ser bra ut.

7332692[/snapback]

Sånn ser jeg og på det. Men visstnok er det noen gutter som mener no annet?..

Lenke til kommentar

De riktige definisjonene medfølger:

 

Pen - Over ditt nivå.

Deilig - Håhå, waaaaaaay out of your league.

Fin - Your average Jane, som er det høyest oppnåelige.

Søt - Overnevnte med lyst hår og bollekinn som du får dårlig samvittighet av å knulle.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Når de er søt, så er de for meg, bare venner. Litt sånn babyface og, som noen sa.

 

Når de er pen er de bra å se på, og ligger ofte litt over andre jenter når det gjelder status i samfunnet eller miljøet.

 

Slik føler hvertfall jeg det :S

Lenke til kommentar

Pen - Rett og slett pen. Det sier seg selv. Ordet blir brukt litt for ofte.

Vakker - Klassisk utseende, veldig pen.

Deilig - Pent ansikt, særdeles pen kropp. Gir en god følelse innvendig når du ser henne.

Heit - Samme som over, man tenker "Åh, ri meg!" når du ser henne.

Søt - Pen, uskyldig utseende.

 

Sortert som kjærestemateriale:

Deilig

Vakker

Søt

Heit

Pen

 

Sortert som pulemateriale

Deilig

Heit

Vakker

Pen

Søt

 

Men selvsagt, det er gradsforskjeller, og dette er ikke noen enten-eller-vitenskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...