Gå til innhold

Hvor ofte bytter du skjermkort?


carl-kr.

Anbefalte innlegg

Tror jeg bytter skjermkort ca 1 gang i året,men da blir det som regel byttet andre komponenter i samme slengen. Skjermkort-stigen min har vært slik: Realtek GeForce 256,3D Prophet 2 GTS,MSI GeForce 4 TI 4400,XFX GeForce 6800 Ultra og XFX GeForce 7800 GT x 2 som jeg nå har hatt i 1 år..Kjøper som regel et skjemkort pr "serie".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har vell byttet ca hvert år....

 

Først radeon 9000 mobility (laptop), så gikk det 1 og et halvt år, så ny PC med 6800GT, så et halvt år senere ble det enda et 6800GT (6800GT SLI).

 

Så dro de alt på fullt. (mer eller mindre alt eye-candy)

Så kom OB ut, og ytelsen var skikkelig værsting.

Men har holdt godt på alle spill uttenom.

 

Company of heroes går greit med eye-candy og litt lavere på skygge og "bare" high på textures.

 

Vurdere å bytte når Vista og R600 kommer ut. (prisene daler og eventuelt et bedre skjermkort)

 

*Jeg hater jaggy kanter, "dårlig" grafikk og lagg. :p*

Lenke til kommentar

Blir vel som regel 2 ganger i året..Nå sikler jeg etter 8800GTS..lønner seg å vente til begynnelsen av neste år...

 

Jeg er faktisk arbeidsledig men jeg klarer som regel alltid å skaffe kroner til datautstyr på en eller annen måte...hehe

 

Fremtidsplanene mine nå er...8800GTS og Vista :D

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

har ikke noe "intervall" på det. men dette året har det hvert mye bytte av hardware. også skjermkort!

 

creative+vodoo2 8mb

gf2mx (vanilla :p)

9600 vanilla

gf4 ti 4200

9800pro

6800xt

6600gt

x1900xt

og nå har jeg ett x1950xtx på vei i posten

 

Men sitter å sikler på 7950gx2. er jo plutselig ett alternativ nå som spacer kittet har kommet. Men må jo ha en mcw60 til da....

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Bytter ca. en gang i året +-, og gjør det helst fordi jeg må. Når det begynner å lagge med kortet, da er det på tide å røske det ut og hive det. Mitt forrige skjermkort var et X800XL, og bytta nettopp ut dette med ett X1950pro. :) Skulle gjerne ha oppgradert oftere og med bedre komponenter, men økonomien strekker dessverre ikke til. Men når jeg er ferdig med skole og kommer i jobb, så vil vel oppgraderingene falle inn flere ganger i året. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
hvor ofte bytter du skjermkort?

går du fort lei av ytelsen til kortet ditt å bytter bare på gøy?

eller venter du til kortet ditt er utdatert å bytter fordi du må?

 

Temaet går på det samme som undersøkelsen i denne trådem; kan bli interessant å se prosentoppslutningen på om grafikkortet\maskinen byttes på tvang eller underholdning. (Om bare flere deltar)

Endret av whom
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har i de 6 siste årene kjøpt nytt skjermkort hvert 2 år.

 

Sitter nå med et Radeon x800xt PE. Men har etterhvert begynt å få artifacter og vil med tid å stunder bytte dette ut. Men behover er der egentlig ikke i og med at jeg kun har spilt wow i snart 2 år, og kommer sannsynligvis til å kun spille dette i 1 år til. Men kortet har begynt å skape seg litt..bli litt slitt..så nytt kort må kjøpes sånn til neste sommer:)

 

Jeg har sagt til meg selv at nå venter du til du kan spille perfekt på en 22" elelr større widescreenskjerm før du kjøper nytt kort og det akter jeg å gjøre:)

 

Har i de siste dagene fått med meg at nå er det enedeig et kort som klarer en oppløsning på 1600 perfekt. Nemlig 8800GTX (eller noe i den dur). så da blir det kortet kjøpt inn til neste sommer til den fine prisen ja...2500-3000kr:)

 

Kommer ikke til å kjøpe noe dårligere enn 8800 som sagt pga at dem ikke klarer å drive et spill perfekt i 1600 oppløsning.

 

Mens jeg venter på sommeren koser jeg meg med 19" LCD (1200x1000) og mitt x800xt pe kort med tydelige og merkbare vedvarende artifacts:). Men jeg spiller bare wow uansett og trenger ikke bedre:)

Lenke til kommentar

Bytter sånn ca. hvert halvannet til hvert 2. år. Er nå to år siden jeg kjøpte mitt GeForce 6800GT (som ble klokket til Ultra). På tide med noe nytt, men da blir det muligens helt ny maskin og PCIe. (Tenkte først på 1950 Pro AGP, men siden det ble så forsinket, så vurderer jeg å droppe det). Liker ikke tanken på å oppgradere litt og litt f.eks hver måned, liker heller følesen av å virkelig ha oppgradert, å gå fra et middelmådig kort til et skikkelig panzerkort og se ytelse skyte i været. ;)

 

Siden 1997 (da jeg selv begynte å bygge egne maskiner), har jeg hatt i hovedmaskinene: 3Dfx Voodoo Rush (~6 mnd, møkkakort), 3Dfx Voodoo2 (2 år), GeForce DDR (~1.5 år), GeForce3 Ti200 @ Ti500 (~1.5 år), Radeon 9800 @ Pro (~1.5 år), GeForce 6800GT @ Ultra (~2 år).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Gainward 7800 GTX kortet jeg har er det første skjermkortet jeg har kjøpt foruten en hel PC.

Hva som surret rundt i hodet mitt tidlig i august 2005 da jeg betalte 4600,- spenn for et skjermkort aner jeg ikke, men jeg gjør det ikke igjen. Kort til 1500,-/2500,- får holde heretter.

Jeg regner nå med at det går minst 2 år til før jeg bytter det ut.

Lenke til kommentar

Første var vel et intregert SiS 8MB, modellnavnet husker jeg ikke.

 

Neste var Riva TNT2, etterfulgt av GeForce 2 MX400, deretter GeForce 4 MX440, og mitt nåværende 9800 Pro. Oppgraderer vel da ca. vært tredje år :-)

 

Skal snart kjøpe meg et nytt oppsett, som naturligvis inkluderer et 8800GTS.

Lenke til kommentar

har hatt 6 kort de siste 6 åra sånn ca, så i snitt en gang i året, men det er litt random egentlig. eks: i fjor sommer gikk 9800pro kortet mitt, så jeg kjøpte et 6800gt. en mnd ellno senere bytta jeg til 7800gt. (oppgraderte resten av systemet, så valgte å bytte til pci-e, og da måtte 6800gt kortet bort.)

Lenke til kommentar

Hadde ett geforce 4200ti i en 3års periode. Så kjøpte jeg et gainward 6800 ultra, men det var det bare bugs med. Nå har jeg Saphire Radeon X800XT. Er veldig fornøyd med det. Har hatt det i 2 år snart, og det er ingen problemer med og spille de mest krevende spillne. Får såklart ikke max oppløsning, men det funker. Nå vil jeg ikke bytte før det er flere prisklasser på et DX10 kort. Ser ingen grunn til og kjøpe noe annet kort som ikke vil støtte DX10 frammover ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...