Gå til innhold

Kan eg få Trygd...eller noen annet?


IcedInsanity

Anbefalte innlegg

Grunnen til at du ikke fikk jobb på de plassene du spurte kan jeg tenke meg var på grunn av holdningen. Du gir faen i svaret, og blir tilfredstillt ved at du ihvertfall har prøvd.

 

Håper for guds skyld at du ikke får trygdeytelse.

 

Er glad for at staten har stramma inn på krava for å få trygd. Grunnen til at du ikke gidder å flytte til mer tettbygde strøk er fordi du er sløv og lat, og med mindre du gjør noe med livet nå, kommer det bare til å bli verre og verre. Hva skal du gjøre når dama vil starte familie? Kjøpe gamle plagg på det lokale loppemarkedet?

 

Nei, bli voksen og få ett liv!

Endret av Flexo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier selv at du har vært med i windsurf-konkurranser og vært med i NM i kiting. Dette tyder på at du kan være en ressurssterk person om du faktisk prøver på det. Flytt til et sted med en høyskole eller universitet, for guds skyld, det er ikke vanskelig/dyrt. Tusenvis av 18-19-åringer klarer det helt fint på egenhånd. Lånekassen låner deg 40' hvert semester, mye av dette blir stipend når du består eksamen.

 

Finn på noe med livet ditt, finn et yrke du kunne likt å holde på med, livet blir ikke mer enn du gjør det til selv. Kunne du virkelig se for deg at du om 25 år satt i en hybelleilighet, knapt nok tjent egne penger, skylder stadig på at innvandrere får mer penger enn deg, sett på fordums bilder av windsurfing og kiting.

 

Eller virker det mer fristende å ta 2-5 års utdannelse, finne en god jobb og gjøre noe meningsfullt? Etter 25 år se tilbake på at du hver dag har drevet med noe du liker å holde på med hver eneste dag, at du har skapt noe, forandret noe, at du har fått noe ut av livet ditt?

 

Du kan til og med prøve deg på fjernutdanning, mange NKI-studier gir deg mulighet til å få lån/stipend som ordinære studier.

 

Gjør noe! Jeg tror du kan få til en del mer enn det du gir utrykk for i denne tråden. Benytt mulighetene istedet for å utnytte dem. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Få fingeren ut a øret å kom med noe bedre :!:  :!:  :!:  :!:

7510854[/snapback]

 

Du er ikke så veldig positiv da, hva har du fått med deg av innspill? Og hva kunne du tenkt deg å gjøre, eller hva er mulig for deg :)

Lenke til kommentar
Ja...for DE pengene går jo ikke til andre land...innvandrere i norge som skal ha betalte fridager....ungdomsklubber for innvandrere som slettes ikke bruker pengene de FÅR til de de skal bruks til....osv.... :nei:

7326664[/snapback]

 

Ja, for du har jo så mye mer behov for pengene enn alle andre :ermm:. De holdningene du besitter ville jeg lagt av meg først som sist.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jah....for de utlendingene som kommer her å TIGGER trenger de vertfall....komme seg hjem igjen..blir så forbanna

7556759[/snapback]

 

Hvor mange av disse "tiggerne" har du i ditt nærmiljø? :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ak nok til å vri meg i smerte hver gang eg må passere

7557053[/snapback]

 

Vet ikke om jeg skal ta deg seriøst, eller om du skal avfeies som en fjomp, fordi det er det du som bestemmer, eee..enda!... :hrm:

 

Du kom med spørsmål, fikk masse konstruktive innspill, og jo bedre de ble, jo mere "dust" blir du... :mad:

 

Kan du prøve å formulere deg litt mere "voksent"? :)

Lenke til kommentar
Jah....for de utlendingene som kommer her å TIGGER trenger de vertfall....komme seg hjem igjen..blir så forbanna

7556759[/snapback]

 

Nasjonalitet eller kultur spiller ingen rolle. Så lenge du ikke har gjort noe for pengene du ønsker å få av sosialen, så har du ikke fortjent et rødt øre mer enn innvandrerne. Faktisk så har du fortjent dem mindre. Du er en oppegående, frisk og ung person - som fint kunne klart å tjene til livets opphold. Innvandrerne kommer til landet, kan ikke språket, møter bare negative holdninger fra personer som skjærer alle over en kam - er det rart de ikke klarer å integrere seg? Nei, det er langt fra alle som gjør et ordentlig forsøk, men det virker det neimen ikke som om du gjør heller. Du får feie for din egen dør før du begynner å angripe andre.

Lenke til kommentar
Blir bare irritert over alle"å stakkars innvandrere"...men det er enn annen diskusjon...sant det.... :)

7557289[/snapback]

Du blir irritert over dem men vil samtidig bli som dem. Uansett trygdesatser gir deg penger men ikke mye. Du kan se frem til et liv uten særlig mye materielle verdier.

 

Sats heller på en utdannelse og god lønn, tror du vil få bedre seøvfølelse da enn bare ligge hjemme og dra deg og se på repriser av glamour :thumbup:

Lenke til kommentar
Blir bare irritert over alle"å stakkars innvandrere"...men det er enn annen diskusjon...sant det.... :)

7557289[/snapback]

Du blir irritert over dem men vil samtidig bli som dem. Uansett trygdesatser gir deg penger men ikke mye. Du kan se frem til et liv uten særlig mye materielle verdier.

 

Sats heller på en utdannelse og god lønn, tror du vil få bedre seøvfølelse da enn bare ligge hjemme og dra deg og se på repriser av glamour :thumbup:

7580837[/snapback]

 

 

Øi..Selv om du ser på repriser av Glamour betyr ikke det at EG gjør det..heh...

 

Men har nå for øyeblikket TO jobber..en dagtid og en kvelds/nattetid...

Lenke til kommentar
Er en 22 år gammel gutt som bor sammen med kjæresten min på 20 i en hybelleilighet...eg har en liten jobb ca tre timer man,tirs,tors og fredag....fra 20.00 til 23.00...dama jobber på en Spar butikk..men pengene strekker ikke til..har eg rett på noe trygd...eller noen form for pengestøtte...da husleige,strøm,bil tar alt formye penger...

 

Takk for svar

7306796[/snapback]

 

Du kan søke om stønad til livsopphold på grunnlag av at pengene ikke strekker til, men du må da og dokumentere at de inntekter du og din samboer har ikke er tilstrekkelig til å dekke de kostnadene du har.

 

Men jeg vil heller anbefale deg å lete etter en bedre jobb, da de pengene du får derfra om du får noe maks kan ansees som lommerusk. Jeg fikk ca 3k i månden fordelt over 2 utbetalinger. Dessuten er det ikke mye morro å gå på sosialen synes jeg. det er morro å tjene sine egene penger og gjøre suksess ved hjelp av seg selv.

Lenke til kommentar
Øi..Selv om du ser på repriser av Glamour betyr ikke det at EG gjør det..heh...

 

Men har nå for øyeblikket TO jobber..en dagtid og en kvelds/nattetid...

7607956[/snapback]

 

Nå har jeg aldri vært arbeidsledig, så har dessverre ikke hatt muligheten til det. Det jeg skrev var ment at det er veldig lett for å sløve seg om man ikke har jobb og hjemme, og har man først kommet til den vanen er den vanskelig å komme ut av. Tror livet er så greit når man må bo på trygdebolig osv

 

Vil bare ditt beste, man har godt av å jobbe.

 

edit: kanskje du heller burde se på yrker du syns virker spennende

Endret av Rakib
Lenke til kommentar
Øi..Selv om du ser på repriser av Glamour betyr ikke det at EG gjør det..heh...

 

Men har nå for øyeblikket TO jobber..en dagtid og en kvelds/nattetid...

7607956[/snapback]

 

Nå har jeg aldri vært arbeidsledig, så har dessverre ikke hatt muligheten til det. Det jeg skrev var ment at det er veldig lett for å sløve seg om man ikke har jobb og hjemme, og har man først kommet til den vanen er den vanskelig å komme ut av. Tror livet er så greit når man må bo på trygdebolig osv

 

Vil bare ditt beste, man har godt av å jobbe.

 

edit: kanskje du heller burde se på yrker du syns virker spennende

7610325[/snapback]

 

 

Det eg mente var at eg NÅ har fått meg to jobber...de hadde eg IKKE da eg begynte denne tråden... :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...