Gå til innhold

Funcom svarer leserne - del 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner til en viss grad at det er radar pga spillbarhet: vanskelig å holde track på friends vs foes uten radar, miste track av gruppa du er i, håpløst å finne (N)PCs, når skal andre spillere evt dukke opp på radar (når dataen "tror" at vi har/burde spottet han/hun) osv...

Men håper radaren er justert noe mtp PCs, slik at man ikke ser de på radaren lenge før man ser de "in-game"... slik at det går an å gjemme seg etc.

Kunne evt vært en skill med hide og sneak som gjør folk mindre synlig på radaren...

 

Battlefield2 har et bra system der, hvor man markerer on-screen om man har sett noe(n), og dette target'et dukker deretter opp på radaren. Men om det vil fungere i et spill som AoC er en annen sak. Regner med at det er en av tingene FC driver og tester og justerer i beta-fasen.

Er ihvertfall skeptisk et system hvor alt og alle synes på radaren uansett avstand, om de gjemmer seg osv.

 

Just my 0,2$

Lenke til kommentar

Tja... For meg er AoC det eneste kommende MMO som ser interessant ut, og det er naturlig at jeg er interessert i hver eneste lille detalj om det. Tar egentlig ikke sorgene på forskudd, bare spør ut litt, fisker litt - prøver å skaffe litt ny informasjon her og der.

 

Erling er veldig flink til å skrive her, ja. Han må være forsiktig; hvis han ikke slutter å svare vil denne tråden vare til AoC kommer ut, hehe.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

En ting man kan tenke på er jo att radar på en måte skal erstatte ting vi har i virkeligheten men som man mangler i spillets verden.

 

Tenk på luktesans. Eller følelsen man har når noen er i nærheten.

Og hva med lyden? Nå kommer jo AoC i forbløffende 7.1 surround sound da. Men er vi nødt til å kjøpe ett slikt system for å ha en fordel lik til andre som har det i spillet. Eller kan vi erstatte lyden med en prikk på en radar? Som kanskje blinker der da noen sniker rundt deg og er uheldig med en kvist som knekker, og kanskje prikken forsvinner etter en stund?

 

Jeg for min del ønsker også att radar bare skal gjøre spillet lettere med tankte på byer, NPCer og litt med tanke på fremkomelighet.

 

Når det gjelder fi, så håper jeg att prikken kommer opp når man ser han/hun. Eller når man egentlig skal kunne høre han/hun. Lukte han/hun osv.

Lenke til kommentar

Meget gode svar fra Erling i tråden og jeg ser for meg et uendelig fritt spillaspekt i AoC.

 

Her vil man få en blanding av strategi, fps(realtime fight), rpg i et mmo. På flere måte vil dette nesten lage en ny standard for mmo's.

 

Se for deg dette systemet i eks. Medieval II, alle soldater var en person som sloss realtime og fritt. Helt rått! Rome Total War osv med dette systemt.

 

Så fokuserer du over på AoC og setter opp de samme slagene her. Formasjoner med grupper som flanker, noen som utgjør fronten, forsterkninger i skogen osv. Forskjellige tropper med egne rom på TS servere og hver sin tropp/lagfører.

 

Dette spillet har uante muligheter. Man kan selv gjøre det til et kjedelig hack'n slass hvor alle flyr på alle til enhver tid.

 

Eller man kan lage et levende samfunn med landsbyer, Tribes, hvor man arrangerer fester og lekesloss 2 og 2 i en ring mens folk står rundt med øl og heier. Lagførerne sitter i et møterom og diskuterer strategier og formasjoner, samt kampplan, henter de oppspilte soldatene og drar ut til et vel planlagt bakhold av FI forflytninger, eller rasering av en av fiendestammenes landsbyer. Man kan bygge opp enorme samfunn og ha mange små gerilla samfunn.

 

Man kan ha politistyrker som sørger for ro og orden i og rundt landsbyer osv. Alt dette kan man gjøre i andre mmorpgs osv. også, men det er først nå det får en større mening fordi man står fritt.

 

Man kan virkelig gå langt på dette systemet. Alt er opp til spillerne. Og jo flere voksne spillere vi får jo bedre vil denne verden opprettholdes.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er vel ingen som tar sorgene på forskudd. Folk er bare interessert i å vite mest mulig om AoC - det eneste lovende (action)MMORPG i utvikling akkurat nå, imho.

 

Angående radar - noe annet som er et problem er 3rd party hacks. Om spillere ikke skal synes på radar må allikevel informasjonen om disse spillerene bli sendt til klienten - da de eventuelt skal synes on-screen, og klienten må avgjøre om disse er synlige. Problemet da er at denne informasjonen(ie posisjonen til andre spillere) kan bli plukket opp av 3rd party programmer, og bli framvist på en "jukse-radar".

Så er spørsmålet om FC har gode nok anti-cheat programmer til å avsløre disse igjen...noe jeg tror er vanskelig.

Så her er det mye å ta hensyn til - men irriterende om 3rd party hack programmer skal lage presedens for spillets utvikling og ferdigstillelse...

Lenke til kommentar
En ting man kan tenke på er jo att radar på en måte skal erstatte ting vi har i virkeligheten men som man mangler i spillets verden.

 

Tenk på luktesans. Eller følelsen man har når noen er i nærheten.

 

Faktisk har NPC-ene i spillet luktesans og hørsel -- det er i hvert fall i spillet nå, men det kan naturligvis kuttes i beta hvis det ikke fungerer godt nok. Slik det fungerer nå, er at figurer for eksempel kan ha dårlig hørsel, og da vil spilleren kunne lettere snike seg innpå dem. Sorry jeg ikke kan svare på alt dere spør om i denne tråden. Det er blant annet fordi jeg ikke har muligheten til å svare på en del av spørsmålene.

Lenke til kommentar

Synes du har svart meget bra jeg Erling, og takk for det!

 

Når det gjelder "radar" er vel det en av tingene som ikke er ferdig bestemt ennå, og som vil forandre seg i beta etc.

Men det er også en av de tingene jeg er mest spent på - da det vil påvirke mye av måten man spiller AoC på taktisk. Kan man snike, gjemme seg, ambushe - eller er alle synlige innenfor 2km radius, SWG-style ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
En ting man kan tenke på er jo att radar på en måte skal erstatte ting vi har i virkeligheten men som man mangler i spillets verden.

 

Tenk på luktesans. Eller følelsen man har når noen er i nærheten.

 

Faktisk har NPC-ene i spillet luktesans og hørsel -- det er i hvert fall i spillet nå, men det kan naturligvis kuttes i beta hvis det ikke fungerer godt nok. Slik det fungerer nå, er at figurer for eksempel kan ha dårlig hørsel, og da vil spilleren kunne lettere snike seg innpå dem. Sorry jeg ikke kan svare på alt dere spør om i denne tråden. Det er blant annet fordi jeg ikke har muligheten til å svare på en del av spørsmålene.

7350704[/snapback]

 

 

Ja, og ikke minst en synsrekkevidde.. :p

Akkurat ferdig med å lese dagens Clan of Conan issue.. ;)

 

Nydelige bilder ac Conall's Valley!. En ny og artig måte å få quests på.

Var en 4-5 ganger jeg fikk "oh shitt" tanken når jeg leste igjennom..

Skal bli utrolig spennende å se hvordan kampene mellom Vanir og Cimmerians vil foregå ^^

 

Sammen med filmen som ble lansert igår, så har dette vært en flott start på helga.. :p hehe

 

"Keep up the good work!"

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...