Gå til innhold

AMD viser prototype på stue-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5.1 forsterker? Tja, så lenge den skal drive høyttalere med litt guff så er det nødt til å være en egen forsterker enhet. Du mente kanskje at den skal ha innebygd 5.1 receiver, slik noen DVD spiller hadde før?

 

Men husk at det er flere komponenter involvert fra kilden til høyttalerne:

- Lydkilde

- 5.1 receiver.

- Signalforsterker

- Effektforsterker.

- høyttalere

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

jeg ser for meg sukse OM amd kommer med fastvare "firmware" istede for en variant av microsoft windows eller linux.

 

dere som har psp med firmware 1.5 eller 2.71se må nesten ha samme tanke..

for man kan få mange gode programmer til psp som er firmware basert.

 

firmware er genialt om man vill ha rask oppstart, eller er jeg på bærtur nå :p

Lenke til kommentar

Som vanlig med "Stue-PC" går folk i den klassiske fella med at den på død å liv må komme fra en "PC-produsent" og ha MS operativsystem (MS burde først få til noe som funker på en "PC-PC".

 

Er du misfornøyd med dvd/ videospilleren, paraboltuneren og steroanlegget ditt er Dreambox et fint alternativ. Den gjør hva den er oppsatt til å gjøre (bl.a. alle overnevnte oppgaver) uten problemer og uten at den gjør så mye ut av seg.

Lenke til kommentar
jeg ser for meg sukse OM amd kommer med fastvare "firmware" istede for en variant av microsoft windows eller linux.

 

dere som har psp med firmware 1.5 eller 2.71se må nesten ha samme tanke..

for man kan få mange gode programmer til psp som er firmware basert.

 

firmware er genialt om man vill ha rask oppstart, eller er jeg på bærtur nå :p

7308363[/snapback]

 

Med andre ord du ønsker deg en Tivo.

 

Men jeg tror ikke de selger tjenesten utenfor USA, og de er vel mer eller mindre abonnoments basert.

 

Nå ville jo jeg tro at HTPC har og er for øyeblikket skrudd opp av folk som synes at det og sette sammen en PC er gøy, og faktisk ønsker og ha hele operativ systemet og den fleksibilitet som det kan gi.

Noen kan vel til og med si at Xbox 360 og PS3? en en form medie center også, men dog uten en del av ønsked funksjonalitet som opptak fra tv signal.

 

Personlig hadde jeg likt og bygd med en (men har ikke råd til en vanlig TV engang.) og kjørt den opp med en linux bare for og se om jeg fikk det til :p .

Lenke til kommentar

Problemet er slik jeg ser det(og jeg har en stue-pc selv) to ting:

1. Oppstartstid/stabilitet

2. Som andre har påpekt: Det er for vanskelig!

har man ikke god peiling på data klarer man ikke bruke systemet, enkelt og greit.

 

Dessuten er det ikke helt smooth å ha tastatur/mus liggende rundt tv-benken, selv om fjernkontrollen funker når du kun bruker media center...i tillegg til at man i et windwos-system alltid vil få feil og må bruke tid på feilsøking/restart

 

jeg synes det er genialt, men for et større kommersielt marked er ikke produktet bra nok

 

-TJ-

Lenke til kommentar

Synes de få forsøk på stue-PC jeg har sett foreløpig har vært relativt kjedelige med en saftig pris i forhold til ytelse... :ermm:

AMD produserer nå CPU og GPU "via ATi" Om de også vil produsere komplette systemer kan da dette lede til effektive men samtidig rimelige løsninger? Om de attpåtil setter opp valgmuligheter for komponenter i disse ferdig PC'ene, kan de jo tjene seg steinrike! :dribble:

Lykke til AMD! :thumbup:

Lenke til kommentar
Problemet er slik jeg ser det(og jeg har en stue-pc selv) to ting:

1. Oppstartstid/stabilitet

 

...i tillegg til at man i et windwos-system alltid vil få feil og må bruke tid på feilsøking/restart

 

 

-TJ-

7310482[/snapback]

 

Dette er jo helt feil. Det finnes antagelig fortsatt tusenvis av PCer som går på windows 3.1/3.11 som aldri har stanset og som hver dag gjør en viktig jobb. Nøkkelen er god hardware og sofware. Sannt nok er det områder der operativsystemet reduserer stabiliteten, men i 99% av tilfellene er det dritten du putter inn som du får ut igjen i form av ustabilitet.

Lenke til kommentar
Synes kabinett- og bareboneprodusentene burde kunne gå sammen om en formfaktor for HTPC, og deretter la Hi-Fi-produsenter lage frontpaneler (eventuelt gjøre det selv på lisens) til HTPC. Hvor pent hadde det ikke vært å ha en PC som gled 100% inn i designet til f.eks. NAD, HK, Denon osv...

7303553[/snapback]

 

 

Ser ut som Thermaltake har stjålet endel av designet til CLASSÉ

 

Thermaltake Mozart

CLASSÉ

Lenke til kommentar

Mitt behov dekkes pr i dag av Kiss DP-558 med 200GB harddisk. HDD-opptaker, nettverk, EPG, kan spille av de fleste tenkelige video-formater og musikk-formater, kan streame filmer/musikk fra pc'en min, eller kan streame fra en Kiss til en annen Kiss. Kan starte opptak via mobiltelefonen om jeg ikke er hjemme, ++. Og den boksen kostet 2.995,- på SIBA.

 

I fremtiden så ser jeg behov for en enhet som kan ta opp HDTV, samt spille av HD-kilder. I tillegg så hadde det vært kjekt å ha muligheten til å surfe fra boksen. Det er pr i dag den eneste funksjonen jeg savner som en medie-center PC har som ikke kiss'en min har. Forskjellen er at Kiss'en kostet 3.000,- mens en MedieCenterPC koster 10.000,- ++. Hadde jeg hatt super tv og vært ultrakresen så hadde muligens ting artet seg litt annerledes, men for mannen i gata så vil en Kiss dekke dagens behov.

 

De som ønsker en medie-pc hvor de kan spille spill tror jeg har misforstått, eller er i et stort mindretall. Spille spill har man Xbox/PS3/Wii til. Medie-pc'en skal servere filmer, musikk og web-sider o.l. (Kan også brukes til videotelefoni vha webcam og skype/msn/etc.)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt HTPC i ett år nå primært med mediaportal.

 

Jeg tror at microsoft mediacenter er et viktig produkt fordi det oppfordrer til standardisering av fjernkontroller, LCd-display, tv-kort etc. De fleste ønsker ikke å reprogrammere fjernkontrollen, finne drivere til lcd-displayet og sette opp tuneren fra monopolisten canal digital til å levere analog video via s-video til PCens inngang, og føre emulerte IR-kommandoer tilbake for kanalskift.

 

HTPC må selvsagt være samme størrelse, vekt og stabilitet som en videospiller. "Folket" må forstå at denne er ment å erstatte alle brunevarefunksjonene i ett. Apple må selge film og musikk på itunes. Canal digital og upc må få hodet ut av baken og levere tv i et brukervennlig format eller se markedet dø ut mens alle under 30 laster ned seriene deres i stedet.

 

Videre må HD-DVD/BluRay-krigen avklares og selvsagt må HTPC kunne avspille disse (dette er i ferd med å ordne seg.)

 

HTPC bør ha mulighet for multikanals analog og digital lyd ut av høy kvalitet slik at alle nåværende og kommende lydformater kan dekodes i software og sendes til aktive høyttalere eller power-amp.

 

Flat-tv-produsentene må lage tv-er som er bedre egnet for HTPC-bruk.

 

En av måtene dette vil oppnås på er at man må ofre den fleksibiliteten og modulariteten som tradisjonelt har vært forbundet med PC. Det er ikke mulig å lage en billig kompakt PC med høy ytelse, lav støy og stor funksjonalitet uten å tenke på samme måte som laptop-produsenter. Dvs høy-integrerte løsninger med dyre mobil-chipper og custom kjøleløsninger. Dette medfører selvsagt at selvbyggere havner litt utenfor og at det blir mer bruk-og-kast bokser.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Om jeg "var AMD", ville jeg (som de nå har gjort) begynt å lansere slike løsninger nå. Når de har etablert seg i markedet (eller markedet i seg selv begynner å vokser) ville jeg søkt allianser innenfor Hi-Fi produsenter (som f.eks NAD) og laget et produkt sammen. Dette kan jo hende skjer om noen år.. :)

 

PC markedet i dag går jo mot slike løsninger. Se f.eks historien til Apple hvor de har ført lukkede PC-løsninger hvor MS sammen med IBM har ført åpne løsninger. Nå går jo MS for å produsere noe som kan minne mer og mer om en stue PC (les:360). Det samme gjør Sony som begynte med spillmaskin (PS) og som nå ligner mer og mer på en stue PC.

 

Ser for meg at denne lanseringer fra AMD sin side er en strategi for å kunne delta i dette markedet som ser ut til å utvikle seg. (PS: jeg sier IKKE at de ønsker å konkurrer mot PS/Xbox).

 

Poenget mitt er bare at dette er en spennende tid hvor man ser tendenser til at man får en PC-løsning under TV-skjermen :) Jeg er spent på hva som kommer til å skje om noen år på denne fronten!

Lenke til kommentar
Det jeg savner er en boks som også kan være 5.1 forsterker, så man faktisk kan klare seg med kun en boks, selvsagt helst integrert i tv'n, men det tar vel en stund hvis du ikke skal ha B&O...

7307087[/snapback]

 

Den finnes faktisk nesten. QPVision har en 40" LCD skjerm med innebygd HTPC, og selvfølgelig stereo høytallere. Det er absolutt alt en trenger. Hvis man ikke må ha surround eller god lyd. Koster 40 tusen, men kan ha synket i pris siden sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar

Til de som klager på pris/støy:

 

En ferdigbygget sak fra Acer selges for 6000 @ Expert - tilnærmet lydløs

 

Til de mer fingernemme:

Antec NSK2400 - 750,- (les review hos Silent PC Review)

Asus M2N-MX, nForce410, AM2 575,00

AMD Sempron 2800+, AM2, BOX 367,00

512 DDR2 ca 500

HDD og DVD-RW ca 1000

Hauppauge 150MCE med fjernkontroll og blaster (ca 800)

+ evt OS og tast/mus

... så blir prisen akseptabel: 4000,-

 

 

Brukes med mediaportal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...