Gå til innhold

Hardware.no: Få tilbake siden Programmer.no? og overklokking.no!


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

 

Veldig bra EC, og jeg vil benytte anledningen til å takke for sidene du brakte oss når du var aktiv.

 

Som du sier så har kanskje ikke en ren overklokkings-side livets rett i Norge, men interessen for overklokking kan knyttes nært opp mot casemods og kjøling, som du nevner, og det var jo nettop dette man samlet på overklokking.no. Når vi hadde overklokking.no hadde vi også forumet, og det som drepte mitt aktivitetsnivå i disse forumkategoriene var sammenslåing og omstrukturering av forumet. Det som før var min hovedgrunn til å lese dette forumet er ikke lenger lett tilgjengelig. Jeg kan ikke lenger sjekke, med få tastetrykk, om det har kommet noen ny poster i det håndfulle antall kategorier jeg før var ganske så aktiv i. Og det synes jeg er forferdelig synn. 90% av forumet intresserer meg midt i rævva, for å si det mildt, og det som inereserer meg forsvinner i mengden. Før kunne jeg bruke "nye poster" og "ubesvarte tråder" til å bidra på de feltene jeg kan bidra på, men nå drukner det i spill og mobiltelefoner og gudene veit hva. Argumentene for å slå sammen forumdelene var at det stadig vekk havnet tin i hardware-delene som egentlig hørte hjemme i en overklokking-underdel. La oss nå finne fram til de gamle overklokking.no forumkategoriene:

 

Forum > Hardware > Overklokking generelt

Forum > Hardware > Strømforsyninger

Forum > Hardware > Kjøling

Forum > Hardware > Kjøling > Kjøling - Vann og ekstrem

Forum > Hardware > Kjøling > Kjøling - Luft

Forum > Hardware > Kabinetter og modifikasjoner

Forum > Hardware > Kabinetter og modifikasjoner > Støydemping (så vidt jeg kan se en nær død kategri... lurer på hvorfor?)

Forum > Hardware > Kabinetter og modifikasjoner > Case-mods

Forum > Hardware > Brukerbidrag > Arbeidslogger

Forum > Hardware > Brukerbidrag > Arbeidslogger - Kommentarer

 

Det er ikke rart at aktvitetsnivået daler når man bruker lenger tid på å finne fram til de nye postene enn man bruker på å lese dem.

 

Så jeg er absolutt for å samle disse interesseområdene et sted hvor det er lettere å holde seg aktiv. Og dersom man synes aktivitetsnivåene i disse kategorene er for lave til å retferdiggjøre å samle de så må je gbare poengtere at aktivitetsnivået var adskillig høyere før hw.no fant fram spaden og begynte å grave.

 

Det man så før overklokking.no ble lagt ned var at overklokking ble en ting som ble nevnt i forbifarta i de fleste hardware-anmeldelser. Hvorfor lage en utfyllende artikel om overklokkingen til et bestemt HK hvis det allerede er testet og skrevet en paragraf om det i HW.no sin anmeldelse? Vel, fordi noen synes det er utrolig gøy å gå i dybden. det er alt for få artikler i dag som går i dybden. Og det gjelder ikke bare overklokking, men også alle de andre temaene som jeg ikke intreserer meg i men som sikkert fenger mange andre brukere. Det virker på meg som om hovedformålet til hardware.no-nettverket har blit å spy ut korte nyhetsnotiser frem for å lage gode detaljerte artikler.

Lenke til kommentar
Nå videresendes overklokking.no og www.overklokking.no til hw.no/overklokking

 

Disse temasidene er latterlig uhensiktsmessige så lenge man ikke kategoriserer artiklene godt nok under publisering. Alle hovedkorttester har i dag med en overklokkingsvurdering, men få av de dukker opp på temasiden. Man har med andre ord større sjanse til å få med seg disse artiklene om man følger med på hw.no eller begin.no. Man er i alle fall garantert å gå glipp av dem om man begrenser seg til temasiden.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

ser ikke den store utfordringen med å ha overklokking.no og programmer.no

dere har jo side oppsettet, bare forandre litt på farge etc. Så er det jo bare å lage omtaler, nyheter på samme måte som før... bare logget inn på en annen side slik at omtalen/nyheten/infoen etc havner på programmer.no og overklokking.no

Lenke til kommentar

en ting jeg likte med å ha egne sider, og som er å foretrekke med å ha egne sider, er at artiklene blir litt mer det de skal være.

artiklene på programmer.no var litt mer programrelaterte. Joda, vi har noen liknende ting fortsatt, testen av avg8 var jo ganske

spesifik, og det er bra, men slike artikler drukner lett i menden.

 

jeg husker man kunne få lastet ned et lite program på programmer.no, det var for å rette på en bug i msn som gjorde at man ikke

kunne sende eller motta filer med noen spesifikke filendelser.

noe slikt får man ikke på hw.no uten at jeg skal si at det har vært behov for det enda.

 

overklokking.no hadde en spesielle munter tone som jeg likte, en kan jo nevne overklokking av tannbørste ;)

 

at folk ikke har tid lenger må en bare forstå, og jeg tror at om det hadde vært mindre tidsmangel hos

overklokking.no, så det hadde blitt publisert mer materiell der, så hadde nettsiden overlevd lengre, uten at det er så mye å gjøre med det nå.

 

en ting går an å gjøre, men jeg blir dessverre ikke den som gjør det, og det er å starte en ny nettside. kanskje man kan få domenet ifra hw.no billig også?

Lenke til kommentar
Man hadde ikke engang trengt egene sider om bare artikkelene hadde vært riktig tagget slik at de dukket opp på temasidene. Slik det gjøres i dag er jo temasidene en vits.

 

Steike, den tema-siden var jo rimelig kjip. Jeg skal ta tak i dette, og prøve å få den rettet slik at den kan bli et meget godt alternativt til det som tidligere var overklokking.no. Nostalgien ved overklokking.no skal det riktig nok være vanskelig å få med, men artikklene burde da være lettere tilgjengelig.

 

 

Jeg kan ikke love noe, men jeg skal høre litt rundt! :-)

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Flott at dette følges opp. Temasidene er jo der for at man skal ungå å gå glipp av artikler innenfor tema man følger med på. Følger man med på overklokkings-siden er man garantert å gå glipp av mesteparten av det som skrives om overklokking på hw.no.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...