Gå til innhold

Hardware.no: Få tilbake siden Programmer.no? og overklokking.no!


Anbefalte innlegg

Jeg henger meg på tråden her jeg også, er virkelig trist at to gode sider som programmer.no og overklokking.no er kuttet ut.

 

Dere sier at kvaliteten på stoffet ikke har gått ned? Nei, kanskje ikke, men kvantiteten har gått kraftig ned i begge kategoriene etter sammenslåingen.

 

Poll FTW, så skal dere få se ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg synes at programmer.no skal komme tilbake igjen.

det var favoritt siden min, og hva sjedde meg den? og jo da: "programmer.no har fusjonert med hardware.no og artikkelene har nå blitt flyttet"

 

Lenge leve Programmer.no :p

 

Inerst inne så vet dere i redaksjonen hvor kjekt det var med den siden, mye artikler om virus,sikkerthet,msn og Mye mer.

 

men her er en liten smabit på hvordan programmer.no så ut før den ble lagt ned: http://web.archive.org/web/20060113034136/.../programmer.no/

 

:D:D:D:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Skjønner ikke hva dere klager på egentlig jeg. Tror dette bare er psykologisk og ikke faktisk. Hvis dere ser dere rundt så kommer det ikke ut nyheter så veldig ofte andre steder heller. Dere får melde dere som frivillige skribenter om dere er lei av kvantitetsnivået her.

 

Jeg liker artikler med kvalitet og dybde og ikke "The Inquirer" masseprodusert vas.

 

Det er fullstendig uproblematisk at de har migrert programmer.no inn i hardware.no. Artiklene er lette å skille som nevnt før er det bare å bruke slash-programmer eller redirectadressa programmer.no. Dessuten er det mye kjedlig i programvareverden nå også, så helt greit for meg at de ikke skriver om hver eneste bittelille sak. Det hadde bare blitt oppfattet som spam. Hvis du ikke oppdager nye programmer som følge av at hardware.no unnlater å skrive om det så er vel det et tegn på at det kansje ikke var så viktig med det programmet allikevel. Du kan faktisk oppsøke microsoft.com, mozilla.org, etc. selv. Andre norske alternativer som itpro og itavisen er vel ikke så mye bedre. Er ofte mye rene oversettingsarbeider her også.

 

Og siden dere absolutt dro inn "overklokking" i debatten:

Dessuten er vel ikke overklokking så veldig spesielt lenger da flere aktører selger ferdige vannkjølingskit og andre godsaker. Det var faktisk en tid hvor man måtte lage vannblokkene sine selv og ikke bare kunne bestille de fra microplex. Og artiklene om voltmodding som ble skrevet før er like aktuelle i dag. Det går fortsatt ut på det samme. Finne et punkt på hovedkortet som du kan manipulere slik at du får justert spenningen, så det er veldig lite nytt å skrive om det.

 

Nå blir jeg vel sikkert stemplet som Hardware.no fanboy siden jeg er et mottrekk til strømmen her.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jeg synes at programmer.no skal komme tilbake igjen.

det var favoritt siden min, og hva sjedde meg den? og jo da: "programmer.no har fusjonert med hardware.no og artikkelene har nå blitt flyttet"

 

Lenge leve Programmer.no :p

 

Inerst inne så vet dere i redaksjonen hvor kjekt det var med den siden, mye artikler om virus,sikkerthet,msn og Mye mer.

 

men her er en liten smabit på hvordan programmer.no så ut før den ble lagt ned: http://web.archive.org/web/20060113034136/.../programmer.no/

 

:D:D:D:D

8394610[/snapback]

 

 

De som sier at det det var så mange flere artikler før tror jeg må spise en kamel her. I følge bildet over er det 10 dager gamle artikler som ligger på FORSIDEN! slik er det i allefall ikke på hw.no :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Trist at HW-nettverket har blitt en kapitalistisk kamel, som effektiviserer og legger ned.

 

 

Gikk på archive.org idag, og fant frem gamlesia. Ble veldig semtimentalt. Tårene pressa på bak øyeeplet ja.

 

Jeg leste aldri HW.no før programmer.no ble lagt ned, grunnen til det var at HW ikke interreserte meg.

 

Er ikke det samme med hw.no/programmer. Andre saker, på en måte.

Lenke til kommentar

I og med at jeg hadde ansvaret for Overklokking.no i sin tid, har jeg førstehånds erfaring å dele. Å drive en side som Overklokking.no krever store ressurser. For det første må man tjene nok penger til å dekke de rent driftsmessige kostnadene (og de er ikke ubetydelige). Dernest må man ha økonomi til å betale de som skriver for artiklene (det er grenser for hvor mye stoff man kan produsere på grunnlag av idealisme), og til slutt bør det bli en slant til overs slik at man kan utvikle siden og kjøpe inn testmaskineri (hvilket er grisedyrt!).

Og det var økonomien. Så kommer vi til punktet medarbeidere. For å få en site til å gå rundt, er man avhengig av aktive medarbeidere som står på og leverer materiale når de skal. I tillegg bør de helst kunne skrive både engasjerende og noenlunde korrekt. Det er ikke mange personer som passer inn under den beskrivelsen.

Til slutt må man ha en eller flere personer som har god greie på å sette opp tekniske løsninger, evt. også utvikle egne løsninger. Hardware.no hadde ikke vært der de er i dag om det ikke hadde vært for prisguiden.

 

Årsaken til at Overklokking.no overlevde så lenge, var fordi vi fikk lov til å holde på selv når det ikke gikk rundt økonomisk. I perioder hvor det var lite tilgang på stoff, stupte besøkstallene. Da tjente vi for lite penger i forhold til utgiftene, men allikevel fikk jeg klarsignal til å stå på. Nå sluttet jeg i nettverket et års tid før Overklokking.no la ned, men allerede da var det rimelig klart for meg hvordan framtiden så ut om ikke de som tok over klarte å snu på flisa. Overklokking av maskiner er i dag lite interessant for hvermannsen (med unntak av skjermkort), og dessuten er det en temmelig dyr hobby. Det er ikke lengre slik det var da jeg klokket min AMD Duron 700 MHz forbi den "magiske" GHz-grensa vha. en skarp blyant...

 

Jeg tror ikke en side som Overklokking.no har livets rett i dag. Derimot har jeg tro på en side som går mer på entusiast-markedet innen data. Casemods, vannkjøling og liknedne saker. Jeg har alle planene klare, men mangler penger, folk, noen tekniske løsninger og tid til å sette i gang.

 

Og til syvende og sist er det spesielt en ting som er viktig. Skal jeg personlig ha interesse av å drive en side som Hardware.no, Overklokking.no eller liknende, skal jeg ha godt betalt. Jeg skal ha en normal årsinntekt, for å drive en slik side er en heldagsjobb! 300-350 tusen per år er for meg et minimum, ettersom jeg VET at det ofte blir både 12 og 16 timers arbeidsdager (hvilket det var under Overklokking.no).

 

Alternativet er å drive en webside på et idealistisk grunnlag. Det betyr mindre produksjon av stoff, økonomisk belastning på de som eier siten og liten trafikk. Og da er resultatet at leserne ikke gidder bruke tid på siden i det hele tatt. Hvilket resulterer i at siten dør sakte hen.

 

Men jeg skal da gjerne innrømme at jeg savner Overklokking.no! Du verden så moro det var å holde på, om man ser bort fra all dritten som ble slengt mot meg personlig, all frustrasjonen som det i perioder var litt for mye av, all jobbingen fra morgen til kveld (og gjerne utover natten) og ikke minst at mine datastudier gikk fløyten. Men 90% av tiden var det bare moro! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...