Gå til innhold

Advance.no politianmeldes imorgen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er ikke en gjenganger på forumet - for slike forslag slettes og advarsler gis skriftlig på pm.

7294214[/snapback]

 

 

Det var merkelig for det har ihvertfall jeg sett flere ganger i tilleg til at navn og adresse legges ut.

 

Har selv opplevd å bli hengt ut som svindler pga at jeg hadde svart ja på at jeg hadde solgt 2 ting på bruktmarkedet og at dette var tilfeldigvis det samme som en som drev med svindel.

 

Kan ikke huske at det ble gjort så mye med det.

 

Men det var ikke det som var pointet i denne tråden.

Endret av Jan-Vidar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her er det ikke bare snakk om reservasjoner hvis du leser hele innlegget.

 

De har greid å ordne opp i 1 av 3 problemer. Litt rart at de ikke viser initiativ til å ordne opp i alt på en gang?

7293257[/snapback]

 

Jeg leste hele innlegget ditt ja..

Sitter fremdeles med inntrykket av en som gjerne vil ha råbillig skjerm.. og er så "hissig på grøten" at han forhåndsbetaler.. for å "sikre seg" en "deal".

Du har ennå ikke svart på hvor stor feilprising var, noe du helt sikkert vet veldig godt. (Det var en tråd om feilprisingen på forumet, hvor de fleste deltakerne var klar over at det var liten vits i å "prøve seg".. så lav/feil var prisen).

 

Det er fint om du rapporterer tilbake imorgen hvordan det gikk/går med politanmeldelsen. :)

Lenke til kommentar

Syns du også er en smule arrogrant jeg.

 

Du vet varen er feilpriset, alikevel kjøper du selv om du vet at nettbutikker reserverer seg mot feilprising. Du ville oppnå hva?

 

I tillegg betaler du 3 ganger med VSIA, fordi du får feilmelding. Hva med å sjekke kontoen etter at du hadde betalt første gangen?

 

Sånne som deg skaper bare unødvendig mye trøbbel for folk som driver butikk.

 

 

Advance burde på sin side klart å oppheve visa-transaksjonene dine. Har ved et tilfelle opphevet en slik transaksjon ved å ringe banken, var ingen problemer.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke en gjenganger på forumet - for slike forslag slettes og advarsler gis skriftlig på pm.

7294214[/snapback]

 

 

Det var merkelig for det har ihvertfall jeg sett flere ganger i tilleg til at navn og adresse legges ut.

 

Har selv opplevd å bli hengt ut som svindler pga at jeg hadde svart ja på at jeg hadde solgt 2 ting på bruktmarkedet og at dette var tilfeldigvis det samme som en som drev med svindel.

 

Kan ikke huske at det ble gjort så mye med det.

 

Men det var ikke det som var pointet i denne tråden.

7294252[/snapback]

I slike tilfeller er det fint om du bruker rapporteringsknappen - er ikke alt vi moderatorer rekker over, og hjelp fra brukere settes pris på ang slikt.

 

Personuthenging med navn og adresse slås også ned på.

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke en gjenganger på forumet - for slike forslag slettes og advarsler gis skriftlig på pm.

7294214[/snapback]

 

 

Det var merkelig for det har ihvertfall jeg sett flere ganger i tilleg til at navn og adresse legges ut.

 

Har selv opplevd å bli hengt ut som svindler pga at jeg hadde svart ja på at jeg hadde solgt 2 ting på bruktmarkedet og at dette var tilfeldigvis det samme som en som drev med svindel.

 

Kan ikke huske at det ble gjort så mye med det.

 

Men det var ikke det som var pointet i denne tråden.

7294252[/snapback]

I slike tilfeller er det fint om du bruker rapporteringsknappen - er ikke alt vi moderatorer rekker over, og hjelp fra brukere settes pris på ang slikt.

 

Personuthenging med navn og adresse slås også ned på.

7294331[/snapback]

 

Dette ble også gjort, men hadde liten virkning.

Personen fikk holde på en stund.

 

Men, som sagt nok om det.

Lenke til kommentar
Ja, det er forferdelig at jeg vil ha tilbake pengene mine. Fysjom.
'

 

Det er ikke det som er forferdelig, men at du faktisk klarer å drite deg 4-fire ganger.

7294406[/snapback]

 

 

Ja, jeg burde ha lært at man ikke kan stole på noen. Selv ikke mld fra Visa at betaling ikke var gjennomført.

7294419[/snapback]

Nå var vel ikke betalingen rent teknisk betalt, eller gjennomført.. Bare "reservert" på kontoen din, slik at "selger" har en sikkerhet mot at du eventuelt bruker dem opp, før "han" skall trekke dem i fra kontoen din senere når varen blir sent, osv.. :whistle:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Ja, det er forferdelig at jeg vil ha tilbake pengene mine. Fysjom.
'

 

Det er ikke det som er forferdelig, men at du faktisk klarer å drite deg 4-fire ganger.

7294406[/snapback]

 

 

Ja, jeg burde ha lært at man ikke kan stole på noen. Selv ikke mld fra Visa at betaling ikke var gjennomført.

7294419[/snapback]

Nå var vel ikke betalingen rent teknisk betalt, eller gjennomført.. Bare "reservert" på kontoen din, slik at "selger" har en sikkerhet mot at du eventuelt bruker dem opp, før "han" skall trekke dem i fra kontoen din senere når varen blir sent, osv.. :whistle:

 

.:CyberMan:.

 

7294479[/snapback]

 

 

Jepp. Og når selger opphever ordren skal reservasjonen oppheves og innbetalt beløp tilbakebetales så fort som mulig.

 

Men så lenge selger ikke opphever reservasjonen så har selger full råderett over beløpet og for meg så er det det samme som at betalingen er gjennomført.

Jeg får ikke tak i disse pengene uten videre.

 

Så enkelt og greit er det.

 

Men det er tydeligvis ikke Advance.no enig i.

 

Hadde det vært så enkelt hadde situasjonen aldri oppstått og denne tråden aldri vært laget.

 

Det vet også de.

Lenke til kommentar
Jepp. Og når selger opphever ordren skal reservasjonen oppheves og innbetalt beløp tilbakebetales så fort som mulig.

 

Men så lenge selger ikke opphever reservasjonen så har selger full råderett over beløpet og for meg så er det det samme som at betalingen er gjennomført.

Jeg får ikke tak i disse pengene uten videre.

..

7294499[/snapback]

Beløpet kan ikke bli "tilbakeført", da "selgeren" aldri har fått pengene, eller har hatt råderett over dem.. :no:

 

Det er "bare" VISA som reserverer/fryser beløpet, på "kundens" konto, som en sikkerhet/forsikring for "selger" :whistle:

 

(Lel om pengene er reservert, så er dem fremdeles på "kundens" konto, men bare reservert..)

 

Rent praktisk for "kunden", så blir dette så klart et fett.. Men for "selger" og Visa, så blir det noe helt annet..

 

(Og mere klur/rot ved en eventuelt avbrytelse av transuksjonen.. :thumbdown: )

 

Veit ikke ossen det styres rent praktisk, men trur at beløpet blir reservert et fast antall "dager", etter den avtalen "selger" har med VISA..

Der "kjøper" må videre avslutte handelen, å overføre beløpet, innom denne tids fristen, ellers så vil reservasjonen utløpe, og "kjøper" står fri til å eventuelt bruke opp beløpet.

 

(Som igjen vil si at "selger", ikke lengre har noen garanti for at det er dekning for beløpet, på "kjøpers" konto..)

 

Hvilken muligheter "selger" har til å oppheve en reservasjon er for meg uvist.. Men i bagge dem to tilfellene jeg har vært borti dette med en Norsk nettbutikk, så har dem over tlf sakt at dette ikke var noe dem hadde styring over, å at jeg bare fint måtte vente på at reservasjonen utgikk på vanlig vis.. :dontgetit:

 

Ps. Som nevnt.. Dette er bare min oppfatning, så gjærne rett meg, hvis jeg tar feil. :blush:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Beløpet kan ikke bli "tilbakeført", da "selgeren" aldri har fått pengene, eller har hatt råderett over dem..

 

Les første innlegg igjen, trådstarter har innbetalt penger til deres bankkonto.

 

Da det ikke gikk betalte jeg via nettbank.

 

Det har altså gått 14 dager fra han fikk mail fra dem om at orderen har blitt kanselert til nå. (Sån ca.) Og han har ikke fått pengene han betalte inn over giro.

 

Og du vil heller ikke svare på hva feilprisingen var.. slik at vi alle kan få bekreftet at du helt bevisst ville prøve å utnytte en åpenbar feilprising.

 

Var etter min mening flere som ville benytte seg av feilprisingen i den tråden der.

Ser heller ikke hva dette har med denne tråden å gjøre.

Lenke til kommentar
Så det du skal anmelde dem for er at de ikke har betalt tilbake det du betalte over nettbank?

 

Beskjeden du vil få hos politiet er å ordne opp med Advance selv, da det ikke er begått noe lovbrudd. Ærlig talt trodde jeg ikke det var mulig å overreagere så kraftig som det der. At du ikke får svar på e-post lenger skyldes vel da muligens at Advance ikke ser seg tjent med noe videre kommunikasjon med noen som overreagerer og er så useriøse at de skriker om anmeldelse uten noe som helst grunnlag for det.

 

Ja, 14 dager for refusjon er for lang tid, men ikke noe du har noe grunnlag  for anmeldelse. Send et skriftlig krav om tilbakebetaling, sett en betalingsfrist på 14 dager så du holder deg innenfor de grensene som må være for at det skal regnes som rimelig tid. Har de ikke betalt deg innen de 14 dagene, så sender du purring med beskjed om at du vil ta saken videre om nødvendig.

 

Og for all del, hold deg litt mere saklig enn å true med anmeldelse.

7294042[/snapback]

 

Nå begynner dette å bli latterlig. det fremgår ikke av tonen til trådstarter at dette er den genrelle holdningen, ei heller via noe e-post kommunikasjon. Så personlige angrep kan jo flere i denne tråden spare seg for da de baserer det på løse antakelser som ikke virker å ha rot i virkeligheten.

 

meget mulig at vi er uenig om lovligheten å holde på pengene til en kunde uten å ha belegg for det, men dersom en butikk tok pengene dine, avsluttet handlen, nektet å svare og lot deg sitte der, så ville nok du med tid og stund vurdert anmeldelse for bedrageri?

 

 

hva angår rimelig tid, så er det som eksempel nevnt 14 dager fra varen mottas i angrerettsloven til pengene skal være utbetalt. Her er det minst 14 dager siden handelen ble avsluttet, og med mindre du kan vise til noe som gir grunnlag for at kunde skal vente i nærmere 42 dager før han anmelder, vel det vil jeg gjerne se.

 

 

Her er det ikke bare snakk om reservasjoner hvis du leser hele innlegget.

 

De har greid å ordne opp i 1 av 3 problemer. Litt rart at de ikke viser initiativ til å ordne opp i alt på en gang?

7293257[/snapback]

 

Jeg leste hele innlegget ditt ja..

Sitter fremdeles med inntrykket av en som gjerne vil ha råbillig skjerm.. og er så "hissig på grøten" at han forhåndsbetaler.. for å "sikre seg" en "deal".

Du har ennå ikke svart på hvor stor feilprising var, noe du helt sikkert vet veldig godt. (Det var en tråd om feilprisingen på forumet, hvor de fleste deltakerne var klar over at det var liten vits i å "prøve seg".. så lav/feil var prisen).

 

Det er fint om du rapporterer tilbake imorgen hvordan det gikk/går med politanmeldelsen. :)

7294272[/snapback]

 

kan du fortelle meg hva jdette har som relevans for tråden, med untak av personhetsing?

Personen har som vidt jeg kan lese av tråden du linket til en utestående fordring på 4000 kr fra advance.

Om han prøvde seg eller ikke, er ikke nok grunnlag for en butikk å holde tilbake penger de ikke har rettmessig belegg for å ha. Hvordan kan du forsvare det utgangspunktet?

 

 

Syns du også er en smule arrogrant jeg.

 

Du vet varen er feilpriset, alikevel kjøper du selv om du vet at nettbutikker reserverer seg mot feilprising. Du ville oppnå hva?

 

I tillegg betaler du 3 ganger med VSIA, fordi du får feilmelding. Hva med å sjekke kontoen etter at du hadde betalt første gangen?

 

Sånne som deg skaper bare unødvendig mye trøbbel for folk som driver butikk.

 

 

Advance burde på sin side klart å oppheve visa-transaksjonene dine. Har ved et tilfelle opphevet en slik transaksjon ved å ringe banken, var ingen problemer.

7294328[/snapback]

 

tydeligvis mange som overser det faktum at tråden handler om at det butikken holder igjen kr 4000 (om trådstarter skrev riktig i den ene tråden) som de ikke har krav på, og som kunde enda ikke har fått tilbake.

hvorfor mener du at kunde skal lastes for dette?

Lenke til kommentar

Har fått med meg at det er snakk om et ganske stort pengebeløp, størrelsen på beløpet hefter jeg meg ikke så mye med. Kanskje han har lært til neste gang. Slik man reder ligger man, er det noe som så fint heter.

 

Sa også at advance burde klart å betalt han tilbake pengene iløpet av den tiden som er gått. Men når han setter i som han gjør og tilogmed skal anmelde dem, så syns jeg det fortjener en kommentar.

 

Han var fullt klar over hva han gjorde, feilprising av varer skjer ofte. Nettopp derfor tar butikkene høyde for det. Jeg har ikke noe sympati.

 

Hadde vært spennende å hørt hva banken sa når du ringte for å kansellere. Jeg hadde som sagt ingen problemer. (Jeg har ikke lest gjennom alt, så beklager om du allerede har skrevet det. (Nei det var ikke ment som en spydig kommentar))

 

Og hvorfor prøvde du å betale en tredje gang, når de to forrige ikke gikk igjennom? To er greit, men tre!?

 

Begge parter har skyld i dette tilfellet slik som jeg ser det.

 

Man har de meningene man har, og alle kan ikke være enige.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

kan du fortelle meg hva jdette har som relevans for tråden, med untak av personhetsing?

Personen har som vidt jeg kan lese av tråden du linket til en utestående fordring på 4000 kr fra advance.

Om han prøvde seg eller ikke, er ikke nok grunnlag for en butikk å holde tilbake penger de ikke har rettmessig belegg for å ha. Hvordan kan du forsvare det utgangspunktet?

 

 

 

Hva med at trådstarter skriker ganske høyt om advance.no sin uredelighet, men såvidt jeg har skjønt har han kun bestilt de varene som var underpriset (siden hele ordnen ble kansellert) og ut ifra tråden TL1000S linket til kostet feks. en 20" skjerm 800kr (ifølge kremt).

Å fytti grisen, 20" for 800

 

Dermed må han ha bestilt 5 skjermer for å havne på 4000. Er vel ikke akkurat toppen av redelighet å prøve å sko seg mest mulig på en feilprising?

Lenke til kommentar

kan du fortelle meg hva jdette har som relevans for tråden, med untak av personhetsing?

Personen har som vidt jeg kan lese av tråden du linket til en utestående fordring på 4000 kr fra advance.

Om han prøvde seg eller ikke, er ikke nok grunnlag for en butikk å holde tilbake penger de ikke har rettmessig belegg for å ha. Hvordan kan du forsvare det utgangspunktet?

 

 

 

Hva med at trådstarter skriker ganske høyt om advance.no sin uredelighet, men såvidt jeg har skjønt har han kun bestilt de varene som var underpriset (siden hele ordnen ble kansellert) og ut ifra tråden TL1000S linket til kostet feks. en 20" skjerm 800kr (ifølge kremt).

Å fytti grisen, 20" for 800

 

Dermed må han ha bestilt 5 skjermer for å havne på 4000. Er vel ikke akkurat toppen av redelighet å prøve å sko seg mest mulig på en feilprising?

7294835[/snapback]

 

igjen, hvor mye vi enn kan pirke på moralen til trådstarter, så er det ikke rettslig belegg for å holde tilbake fordringer for butikken sin del.

 

Så vidt jeg kan lese var det minst 10 andre der som gjorde det enten like ille eller tilsvarende, jeg ser ikke at dere leker offentlig gapestokk med dem?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...