Gå til innhold

Den lille badminton tråden!


Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Læreren jeg har i idrettsfag spiller da, derfor jeg har prøvd forsjellige racketer... Man merker stor forskjell på dyre og billige racketer.

 

Hvorfor skulle jeg slå hardere med en racket som er i en spesifikk prisklasse?

7359929[/snapback]

fordi de er mykere og har lettere for å bøye seg litt når man slår, og da får du en "snært " på den og man slår hardere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
^^

Noen spesiell grunn til det?

Virker jo spennende å bli sponsa. :p

7993175[/snapback]

De sponset "de mest lovende" i klubben. Vet ikke helt hva det betyr, men men. :ermm:

Det jo flere enn meg som fikk, da. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Spiller ikke badminton på fritiden, men har spilt det en del timer i idrettstimene på skolen..

 

Som nybegynner merker man jo også stor forskjell på racketene ?!

Husker ikke merke&modell (kan sjekke neste idrettstime) men spillte med en racket i ~1500 klassen, og merker jo stor forskjell.

7355024[/snapback]

bare tull.. en racket i 1500 har klassen er bygd opp av annet materiale bare, noe som gjør at den blir stive. altså en nybegynner slår ikke særlig hardt eller har ikke noe spess med teknikk og klarer ikke å få noe utbytte av en stiv racket.. en billigere racket er mindre stiv og da klarer du og få den piske effekten som man er ute etter..

 

er det fordi den er lettere eller noe slikt finnes det bra yonex racketer til 500 kr som er mer en bra nok.. broren min er sponset av yonex og de fortalte meg alt dette så har litt peiling her altså..

7355491[/snapback]

Du merker jo stor forskjell på 50 ,- rackets fra Kiwi og Yonex rackets til 500 ,-. På de Kiwi racketsene må du slå drit svakt ellers går den ballen inn i racketen og setter seg fast. Jævlig sugent :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
bare tull.. en racket i 1500 har klassen er bygd opp av annet materiale bare, noe som gjør at den blir stive. altså en nybegynner slår ikke særlig hardt eller har ikke noe spess med teknikk og klarer ikke å få noe utbytte av en stiv racket.. en billigere racket er mindre stiv og da klarer du og få den piske effekten som man er ute etter..

 

er det fordi den er lettere eller noe slikt finnes det bra yonex racketer til 500 kr som er mer en bra nok.. broren min er sponset av yonex og de fortalte meg alt dette så har litt peiling her altså..

7355491[/snapback]

En nybegynner ville merket forskjell fra de rackertene som er på Biltema (150,-) og en rackert til 800 - 1500.

 

En rackert som koster 1500,- trenger ikke nødvendigvis være stivere enn en til 200,-. Man kan få forskjellige racketer med forskjellig "stivelse" i begge prisklasser, selv om jeg ikke har troen på at utvalget er spesielt stort i det nedre segmentet.

 

Den piskeeffekten du snakker om kan en nybegynner få bra til med en dyr racket. Faktisk tviler jeg på at det er så særlig mye piskeeffekt i billig racketene, noe som også blir gjenspeilet av prisen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...