Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan noen hjelpe meg tolke en film


Anbefalte innlegg

Jaja, et crush varer jo ikke evig. Når det blir borte så kommer hun til å sette større krav til han og da blir det kanskje altfor mye for han i forhold til hvordan det allerede er nå.

 

Det med forelskelse, det burde ikke bety noe, for det går over uansett.

 

Men hvis grunnlaget for et solid forhold baseres på forelskelse, så syns jeg det er rart at så mange forhold sprekker overalt i samfunnet, heh.

 

Men det er sant som du sier at det kan muligens ikke gå, siden han ikke har følelser for henne og han allerede er å sover hos andre damer "ved et uhell" <-når man legger seg i andre damer sin seng så kan man ikke forvente at man får ha senga i fred hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel...

Hvis man tilgir en smule evolusjonspsykologi og "survival of the fittest" så tror jeg forelskelse ble "oppfunnet" av naturen for å sikre artens overlevelse.

En gjennimsnittlig forelskelse varer i et par år hvis jeg ikke husker feil, noe som for 50 000 år siden var nok til å lage en unge og øke sjansen for at den klarte seg gjennom det første leveåret og dermed var mer skikket til å bringe genene videre til neste generasjon.

Hvis man ser rent biologisk på det så er forelskelse en rus, der hjernen skiller ut mengder av velvære-stoffer når man er i nærheten av den man er forelsket i. Dessverre for de som vil sveve på en rosenrød sky til evig tid så utvikler også hjernen immunitet mot sitt eget velvære og krever derfor større og større doser for å oppleve den samme rusen igjen. Dermed avtar forelskelsen, og maskineriet går tilbake til status quo i påvente av det neste store rushet.

 

Som en liten fotnote har jeg lest gjennom tråden her og må si meg enig med toth - jeg syns det er feil å ha et forhold når den ene parten er forelsket og den andre ikke. Dessuten, i fare for å tråkke i opptil flere salatboller; hvis jeg hadde møtt ei dame som hadde fått følelser der jeg ikke hadde noen og fortsatt ville være sammen med meg etter at jeg hadde sagt ifra så hadde jeg tatt det som et signal om at hun virker... vel, lite selvstendig.

Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv her, men en sånn situasjon hadde iallfall gitt meg veldig dårlige vibrasjoner.

Lenke til kommentar
Hvis dama di er sånn at hun tolererer alt bare fordi hun er helt på tryne etter deg så kan det bli hett for deg den dagen hun mister interessen og tenker tilbake på alt det bedritne du har gjort mot henne, heh.

 

Varer forelskelser for alltid da uansett? Fins det ikke noen mellomting, som f.eks harmoni?

7294055[/snapback]

 

Harmoni, det er netopp det jeg føler vi har. Flott harmoni, vi har det koselig, sover sammen,spiser sammen, har flotte samtaler og alt det kjærester gjør.

Kommer nok til å bli slutt en dag, men eg føler ikke akkurat at det haster for øyeblikket.

Og uansett, denne venninden min, bare ikke tenk på hun jeg tror vi passer bedre som venner. :)

Lenke til kommentar
hvis jeg hadde møtt ei dame som hadde fått følelser der jeg ikke hadde noen og fortsatt ville være sammen med meg etter at jeg hadde sagt ifra så hadde jeg tatt det som et signal om at hun virker... vel, lite selvstendig.

Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv her, men en sånn situasjon hadde iallfall gitt meg veldig dårlige vibrasjoner.

7294705[/snapback]

Fullstendig enig. Hvem vil ha en nikkedokke, anyway?

Lenke til kommentar
Jaja, et crush varer jo ikke evig. Når det blir borte så kommer hun til å sette større krav til han og da blir det kanskje altfor mye for han i forhold til hvordan det allerede er nå.

 

Det med forelskelse, det burde ikke bety noe, for det går over uansett.

Du ser litt for kortsiktig på det. Det er et kjent faktum at forelskelse kommer og går, med jevne og ujenve mellomrom blusser den opp igjen i et forhold. Dette har mang en gang reddet et forhold. Når man sliter kan man minne hverandre på den følelsen, fremkalle den hos hverandre, og innse hvor glad man faktisk er i hverandre.

 

En forelskelse som aldri har eksistert, kan heller ikke blusse opp igjen.

Lenke til kommentar
Hun er ikke noe nikkedokke. Dama er faktisk selvstendig og temmelig frekk i kjeften. Eg behandler ikke henne som dritt heller.

7295654[/snapback]

 

Hvis du har sex med henne, og du vet at du ikke elsker henne, så... Hvis du har følelser for ei anna jente, og du fremdeles har sex med henne, så... Hvis du sitter her på forumet og prater om hvor lite følelser du har for henne, og så har du ennå sex med henne, hehe. Er det ikke noe du bør gi henne? Er det virkelig så snilt det du gjør? :no:

 

Det fins tre typer sårbare jenter. Den første er jenter som aldri har vært i forhold før/evnt. jomfru

 

Den andre er jenter som nettopp har gått ut av et forhold, og den tredje er de som har et utenomjordisk crush på en eller annen fyr. hehe.

 

Sykt å se hvordan guttene flokker seg om jenter som nettopp har gått ut av forhold, for dem vet at dem er svake da, og sex er ganske lett å få da. Bare legg merke til jenter som er gått ut av forhold, straks ser du henne ute å kjører med en eller annen fyr og så står dem parkert en eller annen plass i ødemarka. HAN vet å utnytte situasjonen :shrug:

Lenke til kommentar
Hun er ikke noe nikkedokke. Dama er faktisk selvstendig og temmelig frekk i kjeften. Eg behandler ikke henne som dritt heller.

7295654[/snapback]

 

Var vel ingen som sa at hun behandlet henne som dritt, men ok...

 

Nikkedukke skal jeg ikke uttale meg om, men jeg vet om en del mennesker som (iallfall tilsynelatende) er tøffe og selvsikre og likevel "trenger" en partner for å føle seg hele som mennesker fordi de ikke har lært seg å skape følelsen de mangler for seg selv.

 

Igjen; ut ifra eget perspektiv så hadde jeg tatt en sånn betingelsesløs forelskelse som du beskriver som et dårlig tegn, fordi jeg hadde tatt det som et tegn på at hun hadde "hikker" i livet sitt hun i såfall hadde måtte løse først.

Litt flåsete sagt så hadde jeg følt meg som en emosjonell bensinstasjon i lag med en sånn kvinne, og det er ikke et scenario jeg har særlig lyst til å bruke energi på.

Lenke til kommentar

Ja, det var nok det beste til slutt.

 

Disclaimer: Ja, og slik endte det da altså til slutt. Og alle levde lykkelig alle sine dager.

Nå har vi begge fått oss nye kjærester, og trives slik. Det hjelper å bli litt eldre. Sekstenåringer burde ikke ha lov å være kjærester.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...