Gå til innhold

Total War: Deres favoritt faksjon hittil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, nå har jo spillet vært ute noen dager, har bare spilt england og skotland so far, og sitter å tenker på hva jeg skal spille neste gang, vil si at england var morsomere å spille senere ut, men skotland uten tvil i begynnelsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bare spillt england, i kampanjen og skottland i custom battle

england er ok, men har litt kjedelige units. og liker ikke bill menna, så jeg bruker ikke dem. på den opene slagmarken er de vansklige å slå pga. longbow's men når man skal ta byer er det liksom bare dismounted knight og armourd swordmen som er bruk bart.

tror jeg skal spille som bysantinske rike neste gang for å få helt andre slagmarker og så jeg kan slåss med de muslimske faksonene noe jeg ikke har gjort enda.

Skrevet

prøvde Timurids i custombattle i sta, de elefantene var jo helt syke. Mange av de i en gruppe som ga noe fint artileri og elefantene i seg selv er jo helt ville i melee også. Tviler litt på at de brukte elefanter med kanoner på historisk dog :ermm:

Skrevet

Frankrike! Men pleier å like de små fraksjonene, men Frankrike er alltid min favoritt i alle spill :D

Men ser ikke bort ifra Skotland, Portugal, Spania og Danmark kan bli veldig morsomt også. Tror ikke jeg orker ekle italienere :|

Skrevet

Sicillia

elsker å kunne velge absolutt hvilken vei jeg kan gå uten å måtte nedkjempe katolske riker. De har forresten norman knights <3. pluss at de har store muligheter for å trade og lager bra plassert for å dra hvor som helst.

Skrevet
Tviler litt på at de brukte elefanter med kanoner på historisk dog  :ermm:

7277913[/snapback]

Det er jeg enig i. Elefantene har ganske god hørsel. Hvis en kanon blir fyrt av ved ørene deres, blir det nærmest panikk mellom dem, eller iværtfall jæva øreværk.

Men har noen spørsmål. Noen som vet når man kan bygge/lage artilleri og andre units med gæverer og noen som vet om amerika blir oppdaget via historisk event eller tilfeldig?

Btw. Min favoritt må nok være Spania :). Morsomt med blanda units og morsomt å ta over frankrike :p.

Skrevet

Holy Roman Empire er ganske syke :dribble: , too bad at jeg trykket auto resolve på den ene kampen og at det førte til at jeg mistet både Bologna og Emperror Henry :cry:

. Sicily skal få kjenne hevnen på kroppen :D

Skrevet

Spania for min del. Ligger fint plassert med tanke på den første crusaden man somregel må på, knuser portugal og egypt, sliter fælt mot franskmennene men. Sinnsykt så mange soldater dem har:\

Skrevet
sliter fælt mot franskmennene men. Sinnsykt så mange soldater dem har:\

7287839[/snapback]

Det har jeg også merket :(. Jeg har tatt over mange av settlementa dems, og de har bare fire igjen, men har flere hærer på til sammen 14.000. For øyeblikket angriper jeg dem med en langbyeskyttende hær med 3/4 bueskyttere, infanteri, og hester.

Håper jeg får gitt dem en straff for at de angrep meg for 30 år siden, :) (mistet en stor hær ikke langt fra paris så måtte recovere som tok sin stund. Mistet store deler av den noen få kilometer fra paris, og etter det husker jeg ikke. Men har nå en ny hær jeg sender sørover mens jeg har nord-frankrike til min disspossisjon. Jeg har inndata på nærmere 26.000 og får rundt 9000 florins til overs selv om jeg bare har 100 før turnen.

Ah, :) I :love: England. Nå skal jeg snart gi spania en liten skallebank så HRE, noe som kommer til å gi meg økomomiske problemer i framtiden hvis jeg taper.....

Mine favoritter må nok være England og Spania :).

Skrevet
Det har jeg også merket :(. Jeg har tatt over mange av settlementa dems, og de har bare fire igjen, men har flere hærer på til sammen 14.000. For øyeblikket angriper jeg dem med en langbyeskyttende hær med 3/4 bueskyttere, infanteri, og hester.

7287850[/snapback]

Hehe, har du lagt merke til hvor sterke danmark er da? Glemte å nevne dem, men dette bittelille landet gruste meg på alt som er når jeg var england, det er nesten skummelt. Måtte sende inn styrker som var dobbelt så store som de jeg angrep for å vinne, men det gikk jo ikke alltid bra når jeg havnet i minus på pengesiden så fort jeg lagde for mye styrker.

Skrevet (endret)

Må si det var moro å være Portugal, de var utrolig mye lettere å spille Portugal enn Frankrike. Du ligger kjempe bra til, klarer du å hive ut The moors og spania ligger du fantastisk ann. Frankrike lager alltid mye bråk, men de kriger ofte mot alle andre så de ble allere en real trussel. Men det så skummelt ut en stund når jeg holdt på ta siste spanske by, og de kom med et par feudal knights unit, jeg hadde stort sett bare portugiske special units, javelins og sånt, og de kom jo ikke gjennom armoren, men de var heldigvis for få, så fikk fort bygt litt ballista.

Frankrike er tøffest, du ligger ille til, har bra cavelry, men nytter lite da fienden for det meste har spyd, tyskland, england, milan, danmark og spania er hissige som fy og du må konstant holde de ytterste borgene dine stappfulle av units eller blir du invadert asap. Inkvisisjonen er ekstremt plagsom og aktive i Frankrike :|

Tror jeg prøver Skotland eller Danmark neste, orker ikke forsette med Portugal saven min lenger, har spilt litt over 100runder. Har ca 25provinser, men det går så treigt nå det er så mye å styre, og spesielt når du må dille med islamske land, og en inkvisitor som aldri blir happy,

Nei tror jeg starter med tyrkia, var i tyrkia i sommer, og ble litt forelsket i landet :love:

Endret av Crispin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...