Gå til innhold

Spillverket.no: "Gamer.no søker skribenter" - lete blant brukere?


Anbefalte innlegg

Jeg ser denne nyheten stadig vekk hos dere og jeg begynner å lure litt; hvor mange skribenter har dere og hvor mange trenger dere?

 

Forøvrig; det virker for meg som om dere ikke får noe særlig med respons på disse:

1. Man må være 18

2. Dere krever spillutstyr med gode spesifikasjoner

3. Det er ikke lagt opp noen måte å få diskutert rundt dette og få stille enkle spørsmål da etterlysningen ikke har noen forumtråd tilknyttet.

 

 

Jeg har selv lest ett svar fra TST i en annen tråd hvorfor man må være 18 og forstår hvorfor de stiller kravet, men jeg er samtidig uenig. Det er mange gode skribenter der ute som er under 18 år. Jeg er klar over at dette resulterer i en del useriøse henvendelser.

 

Men; dere har gode muligheter til å lete etter de selv og kontakte dem, det er en bedre måte å finne gode skribenter på. Dere ser mange brukererfaringer som er godt skrevet hver måned, så hvorfor ikke se etter skribenter på den måten og kontakte noen av dem selv?

 

Når det gjelder hvor gode PCene skal være kan jeg ikke se at dere gir noen spesifikke krav, det skal bare være en god PC får jeg inntrykk av, så hva er en god PC? Dette kan nok de fleste være nysgjerrige etter å få vite, inkludert meg.

 

Med vennlige hilsener Preben aka TSP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"2. Dere krever spillutstyr med gode spesifikasjoner"

 

Regner med at de krever at du skal kunne spille spillene du skal teste, osv.

7265473[/snapback]

 

Tror også at du skal kunne spille dem med tilnærmet maksimale detaljer for å få se potensialet og styrken.

 

I enkelte spill (les FPS, nye krevende RTS og Fly simulatorer) er grafikken og ytelse ganske viktig.

Så regner med du skal helst ha High-End maskin, men er du deidikert gamer så har du sannsynligvis det.

 

Og grunnen til at de ikke har nevnt akkurat hva du må ha er at spill utvikler seg med fremtiden og kravene øker gradvis og du som dedikert gamer må tilpasse deg tidene.

Endret av ~~Undertaker~~
Lenke til kommentar
Jeg ser denne nyheten stadig vekk hos dere og jeg begynner å lure litt; hvor mange skribenter har dere og hvor mange trenger dere?

Her ser du hvor mange vi er i dag: http://gamer.no/art.php?articleId=3157

 

I et marked med enormt mange utgivelser, er det alltid behov for flere anmeldere. Derfor dukker nyheten opp av og til. Vi får en del respons på den, men de fleste søknadene er dessverre ikke i nærheten av våre krav.

 

Jeg har selv lest ett svar fra TST i en annen tråd hvorfor man må være 18 og forstår hvorfor de stiller kravet, men jeg er samtidig uenig. Det er mange gode skribenter der ute som er under 18 år. Jeg er klar over at dette resulterer i en del useriøse henvendelser.

Vi har satt en aldersgrense av flere årsaker. Først og fremst fordi umyndige erfaringsmessig ikke skriver godt nok. En annen årsak er at vi ønsker å kunne sende skribenter på presseturer for å skrive om et kommende spill, og det hender ofte at disse arrangementene har 18-årsgrense. Dessuten føles det mer komfortabelt å sende en myndig 18-åring (som ikke trenger godkjennelse fra bekymrede foreldre) på en lang flyreise til fjernere strøk. Det er rett og slett mer praktisk at flest mulig av skribentene er myndige.

 

Men når det er sagt, så hender det at vi får henvendelser fra mindreårige, som mener de skriver godt nok, og som ber på sine knær om en sjanse. I slike tilfeller gir jeg dem som regel en sjanse. Men det er, som nevnt, sjeldent at de tekstene når opp til våre krav - til tross for at skribenten er kjempesikker på sine egne kvaliteter.

 

Det er ikke lagt opp noen måte å få diskutert rundt dette og få stille enkle spørsmål da etterlysningen ikke har noen forumtråd tilknyttet.

Alle er velkommen til å sende meg spørsmål på e-post om man lurer på noe, noe mange også gjør. Det er med vilje ikke opprettet en forumtråd til artikkelen. Dette er blant annet fordi artikkelens innhold og overskrift endres fra tid til annen, avhengig av hva slags folk vi er ute etter.

 

Men; dere har gode muligheter til å lete etter de selv og kontakte dem, det er en bedre måte å finne gode skribenter på. Dere ser mange brukererfaringer som er godt skrevet hver måned, så hvorfor ikke se etter skribenter på den måten og kontakte noen av dem selv?

Vi er allerede i dialog med enkelte av dem, og er naturligvis enig i at det er en veldig interessant rekrutteringskanal - noe mange av bidragsyterne også er klar over.

 

Når det gjelder hvor gode PCene skal være kan jeg ikke se at dere gir noen spesifikke krav, det skal bare være en god PC får jeg inntrykk av, så hva er en god PC? Dette kan nok de fleste være nysgjerrige etter å få vite, inkludert meg.

Vi skriver "en PC som er kraftig nok til å takle alle nåtidens grafisk krevende spill" fordi systemkravene stadig øker. Dermed slipper vi å oppdatere artikkelen hvert kvartal. Vi ønsker at anmelderne våre skal kunne fortelle leseren hvordan spillet fungerer i best mulig kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Akk og vel, mine skriveferdigheter er gode på sett og vis, men jeg tviler på at de er seriøse nok :p

 

I hver eneste stil, rapport eller essay jeg skriver får alle lættis når de leser dem, pga. jeg bruker så mystifiserte beskrivelser XD

 

Har nylig hatt skoleoppgave om å skrive søknad til enn annonse, da var jobb på Hansa øl-bryggeri soleklart....

 

Kjipt med 18 års grense, er selv 16 år og jeg kjenner flere EKSTREMT gode skribenter i samme aldersgruppe som meg selv. Når jeg mener ekstremt gode, så prater jeg om karer som faktisk skriver bedre artikler enn de avisredaksjoner gjør.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For å være helt ærlig så burde Gamer.no slippe å lete blant brukere. Dersom brukerne ikke gidder å melde sin interesse så kan de ha det så godt, uansett hvor flinke de er til å skrive spillanmeldelser.

7416195[/snapback]

 

Jaha, så det er SLIK alle de gode fotball-laga får sine spillere. Talentspeidere er nok bare tøv ;)

En dust kan være frempå, det er derfor vi har statsministere.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Akk og vel, mine skriveferdigheter er gode på sett og vis, men jeg tviler på at de er seriøse nok :p

 

I hver eneste stil, rapport eller essay jeg skriver får alle lættis når de leser dem, pga. jeg bruker så mystifiserte beskrivelser XD

 

Har nylig hatt skoleoppgave om å skrive søknad til enn annonse, da var jobb på Hansa øl-bryggeri soleklart....

 

Kjipt med 18 års grense, er selv 16 år og jeg kjenner flere EKSTREMT gode skribenter i samme aldersgruppe som meg selv. Når jeg mener ekstremt gode, så prater jeg om karer som faktisk skriver bedre artikler enn de avisredaksjoner gjør.

7352900[/snapback]

 

Er dette et dårlig forsøk på å bli headhuntet?

 

Og kan du gi meg en link til artikler skrevet av disse EKSTREMT gode 16årige skribentene som skriver bedre en de som står i avisen?

Lenke til kommentar
Akk og vel, mine skriveferdigheter er gode på sett og vis, men jeg tviler på at de er seriøse nok :p

 

I hver eneste stil, rapport eller essay jeg skriver får alle lættis når de leser dem, pga. jeg bruker så mystifiserte beskrivelser XD

 

Har nylig hatt skoleoppgave om å skrive søknad til enn annonse, da var jobb på Hansa øl-bryggeri soleklart....

 

Kjipt med 18 års grense, er selv 16 år og jeg kjenner flere EKSTREMT gode skribenter i samme aldersgruppe som meg selv. Når jeg mener ekstremt gode, så prater jeg om karer som faktisk skriver bedre artikler enn de avisredaksjoner gjør.

7352900[/snapback]

 

Er dette et dårlig forsøk på å bli headhuntet?

 

Og kan du gi meg en link til artikler skrevet av disse EKSTREMT gode 16årige skribentene som skriver bedre en de som står i avisen?

7422365[/snapback]

 

Nei, jeg hakke tid.

 

Nope, det er større vane å laste ned fra daria.no enn å laste opp. Avisskribenter har ett ekstremt dårlig språk, og en med litt vett i hue skjønner at det da ikke er så vanskelig å matche språket dems. Samme gjelder i manualler, veldig dårlig språk.

 

.....Faktisk så har jeg noen dokumenter lagra av disse EKSTREMT gode 16 åringene. Det har seg jo slik at disse dokumentene ikke ble brukt til direkte ærlige formål :/

....Men veldig overbevissende var dem!

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du skal snakke om at avisskribenter har ekstremt dårlig språk.. :)

 

For det første er det å dra alle under en kam (eller hva man sier), og for det andre så er ikke du den beste til å vurdere dette.

7422946[/snapback]

 

Nei, jeg er ikke den beste til å vurdere det, derimot så har jeg nå nettopp bare sitert en kvinne som har høyere utdanning i norsk.

 

VG og Dagbladet er ivertfall to store, for ikke å snakke om Se og Hør osv.

 

En lett undersøkelse som du kan gjøre, er rett og slett å se etter komma feil, samt OG/Å feil.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du skal snakke om at avisskribenter har ekstremt dårlig språk.. :)

 

For det første er det å dra alle under en kam (eller hva man sier), og for det andre så er ikke du den beste til å vurdere dette.

7422946[/snapback]

 

Nei, jeg er ikke den beste til å vurdere det, derimot så har jeg nå nettopp bare sitert en kvinne som har høyere utdanning i norsk.

 

VG og Dagbladet er ivertfall to store, for ikke å snakke om Se og Hør osv.

 

En lett undersøkelse som du kan gjøre, er rett og slett å se etter komma feil, samt OG/Å feil.

7422956[/snapback]

 

Eller ord delings feil ;)

Lenke til kommentar
.....Faktisk så har jeg noen dokumenter lagra av disse EKSTREMT gode 16 åringene. Det har seg jo slik at disse dokumentene ikke ble brukt til direkte ærlige formål :/

....Men veldig overbevissende var dem!

 

Ble ikke brukt til ærlige formål? Ranet de en bank, underslo de penger, banket de gamle damer? Eller snakker du bare piss.

 

Jeg tok 450kg i benk i dag, har dokumentert dette med video og bilder, men brukte et filformat som kun jeg kan bruke, så jeg kan ikke legge dem ut her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...