Gå til innhold

Test: Gmail på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd det ikke fungerer med andre epostleverandører enn google sin gmail. Epostprogrammer til PC fungerer med alle (?) tilbydere som ikke baserer seg på webepost. Webepost leses etter min mening best på med en nettleser. Å ha et eget program for å lese webepost synes jeg virker noe overflødig. Det tar telefonminne og gjør lista over programmer lengre.

 

Funksjonaliteten kan jo være et argument, men det går forsåvidt greit å få til via en nettleser for mobiler også. F.eks ved å føye på en liten &mobile=N80 på URL'en slik at serveren vet hvordan den skal servere innholdet tilpasset skjermen osv.

 

PS. Ennå en liten skrivefeil. Denne gang i nest siste avsnitt.

Under vår test ble det generet omtrent 25 kB med datatrafikk.
Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor jeg ikke kan installere denne på min n80??

7265068[/snapback]

 

Viss jeg var deg ville jeg ikke ha brukt programmet uansett. Det er mye enklere med det innebygde epost programmet på mobilen din.

 

Min N70 kan oppsett for Gmail klart allerede. Det eneste jeg må gjøre er og taste inn Epost-adresse og Passord.

 

Jeg kan også gjøre slik at det bare er hodene som kommer. Jeg har ikke prøvd gmail bare hotmail..

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor jeg ikke kan installere denne på min n80??

7265068[/snapback]

 

Viss jeg var deg ville jeg ikke ha brukt programmet uansett. Det er mye enklere med det innebygde epost programmet på mobilen din.

 

Min N70 kan oppsett for Gmail klart allerede. Det eneste jeg må gjøre er og taste inn Epost-adresse og Passord.

 

Jeg kan også gjøre slik at det bare er hodene som kommer. Jeg har ikke prøvd gmail bare hotmail..

7279051[/snapback]

 

Fordelen med å bruke dette programmet hvis man har Gmail-konto er tilgang til hele arkivet sitt med mail inkludert søkemulighet, noe man ikke vil få gjennom en vanlig pop3-leser som er innebygget i mobilen din. Samtidig kan man merke innkommet mail som spam, markere den med en stjerne og så videre. Dette er ikke mulig med en din N70 eller en N80 uten Gmail sitt javaprogam.

Lenke til kommentar
Fulgte "vår WAP-konfigurator" og nå går det ikke an å surfe i det hele tatt, hverken med Opera mini eller på andre måter. Får meldingen: An unexpected error occurred. Your browsing experience might be limited. :hmm:

7290835[/snapback]

Måtte jo prøva detta her eg og, og nå får heller ikkje eg til å surfa med mobilen. Verken opera eller den vanlige. gmailen funka heller ikkje. Prøver å få tilsendt nye oppsett men det har ikkje noko å sei. :thumbdown:

 

Er det nokon som har tips? Får forresten feilmeldinga error 3.0.10:80/ i opera mini.

 

Edit: Har SE K610i

Endret av Karver
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Lastet nettopp ned dette. Funket strålende! :) Amobil skriver at deres test ga 25 kB med trafikk. Hva koster egentlig det da? :hmm Har djuice kontant. Har det noe å si om jeg har 3G aktivert eller ikke? (har en k800i) Og koster det noe ekstra å sende mail (utover datatrafikken)?

 

I'm a noob and I'm proud of it. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen andre som har hatt problemer med å bruke gmail på mobilen i det siste?

 

Får ikke kontakt via java programmer eller via wap lengre... Har forsøkt m.gmail.com og bare gmail.com men finner ikke siden. Har fungert fint før og alle andre sider fungerer via wap. Bruker også Opera Mini daglig uten problemer.

 

Har 6280, men har testa på fruen sin 6233 med samme resultat. Har Netcom som operatør.

Lenke til kommentar
Noen andre som har hatt problemer med å bruke gmail på mobilen i det siste?

 

Får ikke kontakt via java programmer eller via wap lengre... Har forsøkt m.gmail.com og bare gmail.com men finner ikke siden. Har fungert fint før og alle andre sider fungerer via wap. Bruker også Opera Mini daglig uten problemer.

 

Har 6280, men har testa på fruen sin 6233 med samme resultat. Har Netcom som operatør.

8366061[/snapback]

 

Godt det er flere av oss. Jeg har en SE W810i og Chess-abonnement, og har også hatt problemer med Gmail både via innebygget wap og med Gmail-javaprogrammet. Men derimot fungerer det fint om jeg går til m.gmail.com (altså wap-siden) med Opera Mini.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...