Makky Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Finnes det noen måte å ha epost-adressen synlig på en hjemmeside uten at man risikerer at en eller annen bot får den med seg og spammer den ned? F.eks [email protected] Finnes det noen egen "kode" for dette tilfellet?
Haraldson Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Eneste måte er å vise email-adressen som grafikk, altså å skrive adressen i et bildebehandlingsprogram og lagre det hele som et bilde. Ikke engang da er du helt sikra, men tror du kan være ganske så trygg sånn til hverdagsbruk. Boter klarer for øvrig å fange opp veldig mye selv om du skriver ting som "meg at mittdomene dått com" og andre variasjoner.
Makky Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 Men hvis jeg har adressen lagret som et bilde, og har den som en mail-link, så vil jeg vel avsløre mailen likevel, eller?
Patience Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Du bør gjøre som foreslått her. Men i tillegg må det være bagrunnstekst som er så tydelig at det nesten er like lett å lese som selve eposten for å forvirre boter..
backup Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Eller du kan gjøre mail-linken om til en uklikkbar link med mouseover-veiledning: <span title="Kopier og paste mail-adressen i din mail-editor eller bruk kontaktskjemaet på kontaktsiden.">navn<kalle>@</kalle>dittdomene.no</span> Her bytter du ut navn og dittdomene.no med ditt eget ,og du kan fikse på title-teksten som du vil. Du kan også bytte ut 'kalle' med noe annet blabla. Med dette må klientene gjøre noe aktivt for å sende en mail, og det gjør dem nok om dem er interessert, og det er jo bare dem man egentlig ønsker mail fra, vil jeg tro.
Makky Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 Takk for svar. Skal sjekke ut disse tingene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå