Gå til innhold

Hvem er dine favoritt-musikere?


Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

Hvem er dine favoritt-musikkere?

 

Det kan være bassister, keyboardister, gitarister, vokalister...ja i det hele tatt alle som produserer musikk. Du må gjerne poste flere innenfor hver kategori om du ikke klarer å bestemme deg. :)

 

Dette er på ingen måte noen avstemming eller konkurranse der det er om å gjøre å kåre den beste. Kun en liten diskusjonstråd.

 

Mine favoritter

 

John Fusciante, Red Hot Chili Peppers, Gitar

 

Han her er rett og slett genial. Funky og lett gjenkjennelige riff som man rett og slett blir glad av. Jeg liker spesiellt gitarspillet i "Under the Bridge" og "Can't stop".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vokalister: Eric Adams(Manowar), Ozzy, Tom Araya(Slayer), Shagrath(Dimmu), Anders Fridén(før), Blackie Lawless(WASP)

 

Gitarister: Alexi Laiho(CoB), Olga(Toy Dolls), Angus Young(AC/DC), Tom Morello(RATM)

 

Bassister: Matt Freeman(Rancid), Nikki Sixx(Mötley Crüe)

 

Trommiser: Frost(Satyricon), Joey Jordison(Slipknot), Tomas Haake(Meshuggah), Daniel Svensson(In Flames), Dave Lombardo(Slayer)

Endret av Loerand
Lenke til kommentar

Arjen Lucassen er en av de jeg setter høyest. Fantastisk låtskriver, og med en helt egen sær sci-fi-aktig sound, både i metal-låtene og det roligere space-materialet.

 

Roine Stolt er også høyt oppe som frontmann og primus motor i Flower Kings. Ufattelig produktiv fyr, og nesten alt han gir ut er av ypperste kvalitet.

 

Neal Morse kan settes i samme kategori, en vandrende musikkmaskin som spyr ut låter hele tiden. Masse symfonisk progrock som sender tankene tilbake til det glade 70-tall, men med et mer moderne sound.

 

Jordan Rudess er nok favoritt-keyboardisten med en teknikk et fåtall kan matche, og da snakker vi Andsnes og gutta. Det kan bli litt mye show-off, men jeg digger fyren likevel.

Lenke til kommentar

Vokalister: James Hetfield (i sin tidligere karriere), David Byron (Uriah Heep, RIP), Phil Anselmo (Pantera, Down), Chuck Billy (Testament), Mikael Åkerfeldt.

 

Gitar: Alex Skolnick + Eric Peterson (Testament), John Petrucci, Randy Rhoads, Zakk Wylde, Åkerfeldt, Mark Morton + Willie Adler (Lamb of God)

 

Bass: Cliff Burton, Geezer Butler (Sabbath), Flea, John Myung, Steve DiGiorgio, Greg Christian (Testament)

 

Trommer: John Tempesta (White Zombie, Testament, Helmet), Thomas Lang, Mike Portnoy, Dave Weckl og Chris Adler (Lamb of God)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Produsenter; Dr.Dre, JR Rotem, Timbaland, Premiere, Danger Mouse, RJD2, Madlib og Just Blaze

Rappere; Jay-Z, Camron, Nas, Lil Wayne, Pusha T, Malice, Q-Tip, Scarface,  Ghostface, Cee Lo, Ice Cube, Redman og Saigon. Har maange favoritter

7267477[/snapback]

Hvis vi bytter JR Rotem (vet faktisk ikke hvem dette er) med Swizz Beatz, og skriver Jay-Z, Common og Nas med bold, så er vi enig.

 

Edit, også hiver vi på Talib Kweli også...

Endret av Jør2
Lenke til kommentar

Cliff Burton (tidligere medlem av Metallica) må være tidenes beste bassist. Kirk Hammet (Metallica) er bare rå på gitar!! :D min favoritt musiker helt klart

 

Nikko i Iron Maiden er vel favoritt tromissen.. legg merke til at han ALLTID smiler på bilder og klipp :yes:

 

Så har vi kommet til vokalist. Bruce Dickinson (Iron Maiden), Cobain (Nirvana) og James Hetfield (Metallica). klarer ikke å velge en av dem.

Lenke til kommentar
Åå, JR Rotem. Sjekk ut Calefornia Vacation på Game albumet f.eks.

Han er "sellout" deluxe tho, haha. Produsert for K-fed og kona osv, men jeg husker han for bla. Rick Ross- Push It og Talib med Work it Out

 

Er enig i Talib også, mannen gir aldri ut noe dårlig.

 

Har hørt låtene du nevnte, og de er jo fett produsert, kan ikke nekte for det.

Endret av Jør2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...