Gå til innhold

ord anime har lært deg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ookami, med to o'er, Stoyrm.

7425392[/snapback]

Ikke egentli, skrives egentli Okami med en - oppå Oen. vet ikke hvordan man får det til.

Skrevet

ka-san = mor

tou-san = far

nii-san = bror

nee - san= søster

dette er de vanligste formene men du kan bruke f.eks ototo = lillebror eller aniki som er litt mer bro ^^

Skrevet (endret)

Wagatta (høres det ut som i alle fall) = Understand/understood/I got it etc.

Ikurasai (eller noe) = hørt det mange ganger, men har i alle fall blitt oversatt til "live" en gang i Bleach.

Og Stoyrm, sikkert riktig det du sier, men det har blitt skrevet Ookami de gangene jeg har sett det (ikke at det er så mange).

Endret av Synox
Gjest Slettet-lQle7N2M
Skrevet (endret)
Subarashi(?): Vidunderlig (blir ofte brukt av skurker som ser at planen deres funker :p)

7425286[/snapback]

Bakana - Umulig/Utrolig (blir ofte brukt av skurker som ser at planen deres ikke fungerer :p )

Endret av Slettet-lQle7N2M
Skrevet (endret)

Baka - dust

Baka yaro - stor dust

Kawaii - søt

Sugoi - sterk, utrolig

Arigatou - takk

Jamero - hold opp

Kokoro - hjerte

Kaze - vind

Kizu - sår

Hashire - løpe

Ookami - ulv

Rakuen - paradis

Neko - katt

Inu - hund

Youkai - demon

Houshi - munk

Hentai - pervers fyr

Osuwari - sitt

Ohaio - god morgen

Konichiwa - god dag

Gomen nasai - tilgi meg

Daijobu? - går det bra med deg?

Daijobu - det/jeg er i orden

Onegai - vær så snill

Miko - prestinne

Shippou - hale

Det var alle tror jeg..

Endret av ShinyFruit
Skrevet

? = ka. Så 'So desu' = sånn er det og 'so desu ka' = er det sånn? om jeg ikke husker helt feil.

I tillegg så er så og si alle konsonater etterfulgt av en vokal. Eneste unntaket er vel n som kan stå alene. med mindre det er dobble konsonanter da.

Skrevet
? = ka. Så 'So desu' = sånn er det og 'so desu ka' = er det sånn? om jeg ikke husker helt feil.

7522696[/snapback]

Ikke helt sikker på dette, men tror ikke ? = ka. Tror bare ka er et ord man bruker i spørre setninger. Tror det blir "so desu ka?"

Eller er jeg helt på jordet nå? :whistle:

Skrevet

7522696[/snapback]

Ikke helt sikker på dette, men tror ikke ? = ka. Tror bare ka er et ord man bruker i spørre setninger. Tror det blir "so desu ka?"

Eller er jeg helt på jordet nå? :whistle:

7525659[/snapback]

det var det de japanske lærerne sa til meg når jeg tok et semester japansk på UiO så jeg går utifra at det stemmer :)

Skrevet
Vil dere virkelig LÆRE japansk; da må dere se Chobits-serien. Hovedpersonen lærer en spesiell robott i form av en personlig hjelper, pluss at serien rocker. Bare litt sånn btw...

7536954[/snapback]

vil du virkelig lære japansk så tar du det på universitetet :p eller reiser til japan ^^

Er det noen som husker hva gaara betyr? mener det betyr sand men er ikke sikker : /

Skrevet

Neineinei. Drar du til Japan/universitetet så forsøker du gjennom flere år med skole/vandring i Japan å lære språket med 50 % sjangse til å klare det. Ser du Chobits så KAN du det i løpet av de 24 fantastiske episodene... DEAD SERIOUS, NO KIDDING, BEEELIVE IT!

...

Sett den?

Garaa betyr sikkert noe med sand, kanskje det står som "Note:" på episoden vi ser han i for første gang?

Skrevet

Tror ikke det var i Naruto de sa det, men en annen anime :hmm:

har selvfølgelig klart å slette chobits for et par dager siden når jeg hadde lite plass på pcen og noe anime måtte ta turen : / skal se det senere i juleferien. Først blir det oppfriskning med samurai champloo og så blir det GTO, Fruit basket, Hikaru no Go og Mai Hime :p veldig mye anime som skal tråles gjennom :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...