nahoy Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Jeg skal lage et program som skrur av maskinen etter så så mange sekunder. Jeg har prøvd og prøvd, men skjønner ikke hva jeg gjør galt. Her er koden min: @ECHO OFF CLS echo Dette programmet skrur av datamaskinen etter en viss tid SET Sekunder= SET /P Sekunder=Antall sekunder: shutdown -s -t %Sekunder% pause
geir__hk Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Jeg kopierte hele greia og limte det inn i en bat-fil, og det virket helt greit hos meg. Så feilen ligger tydeligvis ikke i selve koden.
nahoy Skrevet 6. november 2006 Forfatter Skrevet 6. november 2006 Feilen hos meg er at det alltid blir 30 sekunder, samme hva man skriver inn som antall sekunder. Tror den kommer som kommentar noen ganger, hvis jeg husker rett.
geir__hk Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Sett pause kommanden før shutdown, så ser du hva det står.
nahoy Skrevet 7. november 2006 Forfatter Skrevet 7. november 2006 Jeg har skrevet echo og så kommandoen, den så helt fin ut, kopierte den og limte den inn i kjør, og det virket som det skulle, men når jeg kjører programmet så funker det bare ikke.
miXer Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Jeg vet at på noen maskiner så er shutdownkommandoen litt forskjellig. Noen har "shutdown -kommando" mens andre har "shutdown /kommando" Ganske så sært spør du meg!
XplittR Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Og nokon har til og med shutdown.exe (som f.eks meg)
LooneyTune Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Får å få det til på Windows XP professional edition SP1 (det jeg har), kan du bruke følgende kode: @echo off cls echo Dette programmet avslutter din pc, etter en vis tid! set /p sekunder= shutdown -s -t %sekunder% -f Da vil brukeren kunne skrive inn en tid, som det skal ta for pc'en å slå seg av...
nahoy Skrevet 13. november 2006 Forfatter Skrevet 13. november 2006 Får å få det til på Windows XP professional edition SP1 (det jeg har), kan du bruke følgende kode: @echo off cls echo Dette programmet avslutter din pc, etter en vis tid! set /p sekunder= shutdown -s -t %sekunder% -f Da vil brukeren kunne skrive inn en tid, som det skal ta for pc'en å slå seg av... 7262314[/snapback] Jeg har sp2 det virket ikke for meg
Giddion Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Jeg har sp2 det virket ikke for meg 7279427[/snapback] Funker som en drøm her, jeg har SP2. Hvordan feiler det hos deg? Vet noen hvordan man fjerner vinduet? Har 13 timer 50 minutter igjen
nahoy Skrevet 14. november 2006 Forfatter Skrevet 14. november 2006 det som skjer hos meg er at antall sekunder kommer og -f kommer som kommentar, akkurat som om man hadde skrevet shutdown -s -t 30 -c %Sekunder% -f Veldig merkelig. Er det ingen flere enn meg som har samme problem?
hernil Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Vet noen hvordan man fjerner vinduet?Har 13 timer 50 minutter igjen åpner cmd -> skriver shutdown -a -> enter
Ståle Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Hvordan kan jeg gjøre om sekunder til minutter? minutter=sekunder/60 også sekunder = sekunder modulus 60 echo Tid til shutdown: %minutter% minutter og %sekunder% sekunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå