Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

18 åring trenger råd til forsikring


Plecto

Anbefalte innlegg

Hei ;) Har nettopp fått gamlebilen til pappa :D en 96 modell Kia Clarus. Jeg har lite peiling på bil og forsikringer så jeg kunne gjerne trengt litt hjelp her. Etter at lappen er tatt vil jeg gjerne ha bilen ut på veien, men hvilken forsikring og hvilket selskap egner seg best for meg? Og hva er billigst?

 

Takker for råd

 

Så forresten en helt lik tråd rett under, så dette var egentlig litt dumt av meg :S men jeg får ikke slettet tråden så hadde vært fint om jeg kunne fått anbefalinger til forsikringer til akkurat denne bilen. Det er forresten en 1,6 liter hvis det har noe å si.

Endret av Hektor123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvilket selskap du velger vil jeg tro det er billigst hvis bilen står registrert på faren din. For en 18-åring er det umulig og få billig forsikring. Det som er dumt med og ha den på faren din er at du ikke får opparbeidet noen bonus på deg selv.

Endret av Disease
Lenke til kommentar

Å fytti rakkern! 13000 kroner! Jeg trur nok evt. mor må ta seg av den forsikringen der, for da kom den nemlig på 5000 kroner :p Men må da bilen være registrert på hennes navn? Og har det noen innvirkning på forsikringen om den står på et annet navn fra personen som er bruker av bilen?

Lenke til kommentar

Har du fast jobb, eventuelt midlertidig? Har du råd til det så ville eg tatt forsikringa sjølv og byrja med å opparbeide bonus. 13 000 i året er jo litt det, tusenlappen i månaden, men ikkje noko problem om du har jobb.

 

Når det gjeld pris så høyr rundt med forskjellige selskap, den kan variere stort.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig surt nå de første åra men du kommer til og få igjen når du fyller 23(eller er det 25 nå?) for da går jo premien ned siden du er over den værste "skadealderen" og da er det selvsagt gull med oppspart bonus..Jeg husker første bilen jeg hadde på meg,jeg betalte nesten mer i forsikring i året enn jeg ga for bilen men det lønner seg nå.

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig surt nå de første åra men du kommer til og få igjen når du fyller 23(eller er det 25 nå?) for da går jo premien ned siden du er over den værste "skadealderen" og da er det selvsagt gull med oppspart bonus..Jeg husker første bilen jeg hadde på meg,jeg betalte nesten mer i forsikring i året enn jeg ga for bilen men det lønner seg nå.

7220548[/snapback]

 

Ja, jeg kjører forsikringa på meg selv jeg også. Hvis du kjører skadefritt frem til du er 25 år gammel så får du igjen ungdomstillegget.

Lenke til kommentar
Ja, jeg kjører forsikringa på meg selv jeg også. Hvis du kjører skadefritt frem til du er 25 år gammel så får du igjen ungdomstillegget.

 

Ca hvor mye er dette snakk om? Med ungdomstillegg mener du det jeg må betale ekstra siden jeg er under 25 år? Altså (ca) 13000-5000=8000, 8000*7=56000 kroner? :dribble:

Lenke til kommentar

Når jeg var 18år drev jeg og far min ( ofc fattern fikser jo alt med bil siden dem flest trur de er PRO -.- ) å ringte rundt til diverse forsikrings selskaper. Det som viser seg å være litt artig er at det kommer litt ann på når du ringer og hvem du snakker med når det kommer til pris og hvilke tilbud man får. Har opplevd at jeg ble tilbud samme pakke fra samme forsikrings selskap men 2000kr i året forskjell i prisen. Rare greier? Kan jo være bare området der jeg bor som er helt høl i hue, for jeg er ikke eneste som er blitt utsatt for slikt her.

 

Uansett, endte til slutt opp med en kontrakt hvor det står at jeg som står som bruker på bilen vil få bonusen jeg ville opparbeidet meg om bilen stod på meg, selv om bilen er forsikret på fattern. Nå ere kjære far som stod for å dra frem den avtalen der, og hvordan forsikrings selskapet har kunne gitt meg noe sånt er litt snodig, siden det da helt klart er noe alle ungdommer ville hatt om det hadde vært en vanlig pakke alle kunne få, så jeg er litt skeptisk og trur nok det blir problemer med å få de bonusene når jeg da går over 23(?), men får se.

 

Uansett, sjekk rundt, ring flere ganger eller gå innom nærmeste sted å undersøk godt får du finner deg noe. Det er så utrolig varierende hva du får hver gang du snakker med de forskjellige.

Lenke til kommentar
Uansett, endte til slutt opp med en kontrakt hvor det står at jeg som står som bruker på bilen vil få bonusen jeg ville opparbeidet meg om bilen stod på meg, selv om bilen er forsikret på fattern.

 

Hvilket selskap er dette?

 

Hadde samme dealen min på Daewooen i Postbanken. Men når jeg kjøpte Audien fikk jeg ikke lov til dette.

Lenke til kommentar
Ja, jeg kjører forsikringa på meg selv jeg også. Hvis du kjører skadefritt frem til du er 25 år gammel så får du igjen ungdomstillegget.

 

Ca hvor mye er dette snakk om? Med ungdomstillegg mener du det jeg må betale ekstra siden jeg er under 25 år? Altså (ca) 13000-5000=8000, 8000*7=56000 kroner? :dribble:

7221918[/snapback]

 

Vet ikke hvor mye det er snakk om. Det bryr meg egentlig veldig lite også:)

 

Er nok noe i nærheten av det du nevnte ja..ca 56.000,- ;);) hehehehhehe

Lenke til kommentar

Jeg har en Golf 3 1,8 1993-modell registrert på meg selv. Jeg må ut med 7172kroner i året hos gjensidige. Dette er ansvar og delkasko. Når jeg sjekket rundt i sommer skulle bl.a. if ha ca det samme for kun ansvar.

 

Ungdomstillegget mitt er på 1600 kroner i året, som jeg får tilbakebetalt om jeg kjører skadefritt frem til jeg er 23 eller hva nå den alderen er.

Lenke til kommentar
... Jeg trur nok evt. mor må ta seg av den forsikringen der, for da kom den nemlig på 5000 kroner ...

7217737[/snapback]

Hvis du lar forsikringen være i din mors navn, må den inkludere sjåfører under xx år slik at forsikringen gjelder når du kjører bilen. Dette vil gi et tillegg i forsikringspremien og kan variere med selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...