Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.


Anbefalte innlegg

Fikk beskjed fra Los om å bruke trådløst ruter som swich, at deres modem har innebygd brannmur, at de ikke sende ny modem uten videre, problem er at når jeg vil koble til nye pcer (fra beskjente), så må jeg koble fra wan og konfigurere en pc med 192.169... for å komme inn i tråløst ruter, itillegg forsvant ip til den ene pc (pcen kunne koble inn internett, men ip er "unavailable")

Og vet noen av dere om det er br.mur i modemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. da var det sendt nytt modem til meg. sendte dem en mail for ca 1 uke siden, og fikk svar i dag med pakkesporing. sendt fra bergen. så gleder meg til å teste speedtouch modemet fra dem, har testet med ett speedtouch modem jeg fikk låne av en kamerat, men tror ikke jeg fikk satt det helt riktig opp. var på nett i 5 min med det, så fallt jeg ut, og kom aldri på nett igjen før jeg restartet det, så var det nye 5 min på nett.... håper da ikke dette er standar på speedtouch. tror nok jeg kommer til å beholde begge modemene en liten stund i en test periode.

 

mini_m3

Lenke til kommentar

øjøjøj, kanskje være litt forsiktig med å låne andres modem hvis brukernavn til forrige eier er programmert inn ;) Når du får nytt modem skal det "oppdateres" (hva nå enn det betyr annet enn å programmeres fra sentral) første gangen du kobler det til. Litt etter vil brukernavn og passord være oppdatert, og du vil få nettilgang.

 

Jeg koblet det (av ren interesse) til en maskin først, og gikk inn på 10.0.0.1 . Login brukernavn/passord ble endret et par minutter etter at modemet først ble koblet til telefonlinjen.

Lenke til kommentar
øjøjøj, kanskje være litt forsiktig med å låne andres modem hvis brukernavn til forrige eier er programmert inn ;) Når du får nytt modem skal det "oppdateres" (hva nå enn det betyr annet enn å programmeres fra sentral) første gangen du kobler det til. Litt etter vil brukernavn og passord være oppdatert, og du vil få nettilgang.

 

Jeg koblet det (av ren interesse) til en maskin først, og gikk inn på 10.0.0.1 . Login brukernavn/passord ble endret et par minutter etter at modemet først ble koblet til telefonlinjen.

7659829[/snapback]

 

ja, vi var inne på modemet og la inn nytt bruker/pass, og forandret litt på oppsett. så tror ikke det var så farlig. Men til det andre du nevner kan det godt være derfor jeg fallt av internett heletiden med det modemet. så får jo se når det nye kommer. er jo bare å vente. Er egentlig veldig irriternede dette her, får faller av nett opp til 5 ganger i løpet av en dag. (bare de gangene jeg registrerer) og det kan være veldig irriternde når man surfer, spiller, eller egentlig alt, så håper virkelig det hjelper med speedtouch modem.

Lenke til kommentar
øjøjøj, kanskje være litt forsiktig med å låne andres modem hvis brukernavn til forrige eier er programmert inn ;) Når du får nytt modem skal det "oppdateres" (hva nå enn det betyr annet enn å programmeres fra sentral) første gangen du kobler det til. Litt etter vil brukernavn og passord være oppdatert, og du vil få nettilgang.

 

Jeg koblet det (av ren interesse) til en maskin først, og gikk inn på 10.0.0.1 . Login brukernavn/passord ble endret et par minutter etter at modemet først ble koblet til telefonlinjen.

7659829[/snapback]

 

Vil det si at det ikke er mulig og konfigurere det nye modem/router/trådløs dritet til kun modem og logge inn på linja med router man har fra førav? Jeg har ikke lyst å sitte bak en idiotisk løsning som nå, kan jo ikke gå inn på min egen nettip i en browser engang.. Noen som har rota rundt på speedtouchen og funnet ut om bridging er en mulighet? Hvor mange sessjoner kan speedtouchen takle kontra RG'n?

Lenke til kommentar
øjøjøj, kanskje være litt forsiktig med å låne andres modem hvis brukernavn til forrige eier er programmert inn ;) Når du får nytt modem skal det "oppdateres" (hva nå enn det betyr annet enn å programmeres fra sentral) første gangen du kobler det til. Litt etter vil brukernavn og passord være oppdatert, og du vil få nettilgang.

 

Jeg koblet det (av ren interesse) til en maskin først, og gikk inn på 10.0.0.1 . Login brukernavn/passord ble endret et par minutter etter at modemet først ble koblet til telefonlinjen.

7659829[/snapback]

 

Vil det si at det ikke er mulig og konfigurere det nye modem/router/trådløs dritet til kun modem og logge inn på linja med router man har fra førav? Jeg har ikke lyst å sitte bak en idiotisk løsning som nå, kan jo ikke gå inn på min egen nettip i en browser engang.. Noen som har rota rundt på speedtouchen og funnet ut om bridging er en mulighet? Hvor mange sessjoner kan speedtouchen takle kontra RG'n?

7664878[/snapback]

 

Jeg kjørte blandt annet bridge på det modemet jeg lånte (sppedtouch 510), men jeg fikk det aldri stabilt, samme hvilke innstilling jeg brukte, om det var poppe eller bridge.

Lenke til kommentar
Hvordan fjerner men en komando i telnet.

Jeg klarte og forwarde port88 til 3074.

Men skal forwarde port88 og 3074 (xbox live)

Jeg skriver add for å legge til men hva skriver jeg for å fjerne?

(nat add resvmap xbox interfacename i_pppoe 10.0.0.102 tcp 88 3074)

7664304[/snapback]

 

nat delete resvmap xbox i_pppoe

Lenke til kommentar
Jeg kjørte blandt annet bridge på det modemet jeg lånte (sppedtouch 510), men jeg fikk det aldri stabilt, samme hvilke innstilling jeg brukte, om det var poppe eller bridge.

7665133[/snapback]

 

Jeg tenkte mer på det nye speedtouch modem og router i ett greiene folk her har fått seg. Har et gammelt 510i modem på hylla fra da jeg var Tiscali kunde. Dont shoot me if I'm wrong men har ikke det speedtouch 510 maks 8000/1000Kbit grense på hva det støtter? Rota litt rundt på det men kunne ikke endre vci og vpi (gikk bare til 15 hvis jeg ikke tar feil) til 33 så gadd ikke koble det til linja, men vet at det er fult mulig og brigde det, for jeg har brukt 510i både som bridge og som pppoe tidligere. Så spørsmålet er om det funker like greit på en isp som los/ngt som vil(krever?) styre modemet ditt fra sentralen og siden de driver og legger inn nye brukernavn på modemet skulle man jo nesten tro at de tok en force pppoe innlogging eller noe på modemet slik at kundene ikke kan velge om de vil brigde det eller ikke. Kjenner jeg de rett har de vel satt på et lett brukernavn og passord på "user" mens "admin" er det verre med.

 

Har merket noe litt rart de siste dagene. Jeg kan fint spille BF2142 hvis jeg ikke har noe p2p eller noe sånt på, men problemet er som en sa tidligere, bittorrent holder sessjonene oppe altfor lenge så hvis jeg skal spille må jeg avslutte bittorrent lenge før jeg har tenkt og spille ellers blir det lagg som bare det. Rundt 240+ i ping :mad:

 

I dag tenkte jeg at jeg skulle ringe de. Begynner å bli ganske pist off med all den driten vi har fått etter omlegginga. Har ikke fått det passordet og brukernavnet til broadpark enda, har dere andre her i tråden fått det? Og hvor lenge siden?

Lenke til kommentar
Jeg kjørte blandt annet bridge på det modemet jeg lånte (sppedtouch 510), men jeg fikk det aldri stabilt, samme hvilke innstilling jeg brukte, om det var poppe eller bridge.

7665133[/snapback]

 

Jeg tenkte mer på det nye speedtouch modem og router i ett greiene folk her har fått seg. Har et gammelt 510i modem på hylla fra da jeg var Tiscali kunde. Dont shoot me if I'm wrong men har ikke det speedtouch 510 maks 8000/1000Kbit grense på hva det støtter? Rota litt rundt på det men kunne ikke endre vci og vpi (gikk bare til 15 hvis jeg ikke tar feil) til 33 så gadd ikke koble det til linja, men vet at det er fult mulig og brigde det, for jeg har brukt 510i både som bridge og som pppoe tidligere. Så spørsmålet er om det funker like greit på en isp som los/ngt som vil(krever?) styre modemet ditt fra sentralen og siden de driver og legger inn nye brukernavn på modemet skulle man jo nesten tro at de tok en force pppoe innlogging eller noe på modemet slik at kundene ikke kan velge om de vil brigde det eller ikke. Kjenner jeg de rett har de vel satt på et lett brukernavn og passord på "user" mens "admin" er det verre med.

 

Har merket noe litt rart de siste dagene. Jeg kan fint spille BF2142 hvis jeg ikke har noe p2p eller noe sånt på, men problemet er som en sa tidligere, bittorrent holder sessjonene oppe altfor lenge så hvis jeg skal spille må jeg avslutte bittorrent lenge før jeg har tenkt og spille ellers blir det lagg som bare det. Rundt 240+ i ping :mad:

 

I dag tenkte jeg at jeg skulle ringe de. Begynner å bli ganske pist off med all den driten vi har fått etter omlegginga. Har ikke fått det passordet og brukernavnet til broadpark enda, har dere andre her i tråden fått det? Og hvor lenge siden?

7669707[/snapback]

 

Velg PPPOA, da kan du velge VCI 33

Lenke til kommentar
Jeg har heller ikke fått brukernavnet til broadpark, og jeg fikk mitt første brev fra LOS om omleggingen 12.12.

 

 

+ at det tar evigheter å få svar fra kundeservicen over mail.

7670469[/snapback]

 

 

du er ikke alene om det tror jeg, jeg har ikke fått no slik info jeg heller.. det eneste jeg har fått var en mail i julen der det sto noe om gratis tilgang på filmer i en viss periode fra broadpark..... kunne godt tenke meg å benytte meg av det tilbudet, men det er jo ikke lett uten bruker og pass.

Lenke til kommentar
Så det er bare de som har fått nytt modem som har fått passord og brukernavn til broadpark? Det brukernavnet og passordet er det samme som stod i RG'n? Var vel noe om at hvis det stod P44321 så var egentlig brukernavnet 54321?

7683935[/snapback]

 

vel jeg fikk speedtouch modem i dag i håp om at dette skulle fikse opp en del nede tid og restart av router..... men det ble med håpet, etter 4 timer slo den seg helt vrang, en msn som var på nett og bittorrent. ellers kom jeg ikke på nett i det hele tatt, hverken med nettleser eller annen msn.. er det flere som sliter med dette?? jeg begynner å lure om det er ute på linjen feilen ligger. og ikke her inne hos meg. iallefall så kommer jeg til å si opp dette vist det ikke bedrer seg når vi skriver februar mnd. er så møkk lei dette. Lurer på hva LOS tenkte på når de valgte å bli kjøpt opp av VÆRSTINGENE på bredbånd. NGT har vel ett ganske så frynsete rykte på seg etter det jeg har skjønnt.

Lenke til kommentar
Så det er bare de som har fått nytt modem som har fått passord og brukernavn til broadpark? Det brukernavnet og passordet er det samme som stod i RG'n? Var vel noe om at hvis det stod P44321 så var egentlig brukernavnet 54321?

7683935[/snapback]

 

vel jeg fikk speedtouch modem i dag i håp om at dette skulle fikse opp en del nede tid og restart av router..... men det ble med håpet, etter 4 timer slo den seg helt vrang, en msn som var på nett og bittorrent. ellers kom jeg ikke på nett i det hele tatt, hverken med nettleser eller annen msn.. er det flere som sliter med dette?? jeg begynner å lure om det er ute på linjen feilen ligger. og ikke her inne hos meg. iallefall så kommer jeg til å si opp dette vist det ikke bedrer seg når vi skriver februar mnd. er så møkk lei dette. Lurer på hva LOS tenkte på når de valgte å bli kjøpt opp av VÆRSTINGENE på bredbånd. NGT har vel ett ganske så frynsete rykte på seg etter det jeg har skjønnt.

7684522[/snapback]

 

Med tanke på at MSN og bittorrent holdt seg på nett høres det ut som om DNS serveren på Speedtouch ruteren tok kvelden. Dette er en feil som av og til dukker opp. Den enkleste løsningen er å sette statisk ip på maskinene og bruke 217.13.4.24 og 217.13.7.140 som DNS servere. En annen løsning er å konfigurere ruteren til å dele ut de to nevnte adressen over DHCP, men det krever litt knoting.

 

For å sjekke om det er DNS serveren i ruteren som svikter kan man forsøke følgene når ting stopper opp:

 

 

1. fra cmd: ping 217.13.4.24

2. telnet 10.0.0.1 --> logginn på ruter.

ip debug httpprobe url http://www.ngt.no

-->Dersom denne her ikke klare å finne ip adressen så gikk det galt.

 

Dersom nummer en går bra og nummer 2 feiler er det DNS serveren i Speedtouch ruteren som har hengt seg opp.

Lenke til kommentar
Så det er bare de som har fått nytt modem som har fått passord og brukernavn til broadpark? Det brukernavnet og passordet er det samme som stod i RG'n? Var vel noe om at hvis det stod P44321 så var egentlig brukernavnet 54321?

7683935[/snapback]

 

Det er ikke samme brukernavn og passord som står i RG'n som brukes til broadpark, men helt forskjellig.

Kontakt LOS og be de sende det på mail. Jeg fikk det tilsendt pr mail etter at jeg ba om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...