Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.


Anbefalte innlegg

Har snakket med en kundekonsulent nå og kan ikke si han var så imøtekommende med ideen om nytt modem. F***! blir bare så irritert. Kom med de latterligste spørsmålene jeg har hørt om hvordan jeg har kobla det opp. Nå skulle vist tekniske avdelinga sjekke linja og ringe meg opp igjen. :ermm:  Jeg er 100% sikker at de ikke finner noe feil og han på kundeservicen ser ikke ut til å gi seg heller. Var de like imøtekommende mot dere andre som har fått nytt modem?

7705709[/snapback]

 

 

Hm, litt annerledes enn hos meg. Jeg hadde sendt 2 mail til los, så ringer plutselig LOS meg og sier at de skal sende ny router. Eneste jeg er misfornøyd med er at han sa at jeg skulle fått den i løpet av denne uka, men jeg har ikke sett noe til den enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner fa.. ikke hva LOS/NGT holder på med men dette holder bare ikke mål. I går var hastigheten tålig grei :roll: , men i dag har det vært for jæ...g :mad: . ligger på ca 600 opp og mellom 600-700 ned. I følge fakturaen så skal de lever 4000/650 :mad: .

Nå er det snart nok. De har fa.. med ikke kontroll lenger :mad: . Forba....e kjeller firma :mad: .

 

også LOS som tidligere var et seriøst firma som altid leverte. Etter omleggingen så har det ikke vært annet en trøbbel. :mad:

Lenke til kommentar
Har snakket med en kundekonsulent nå og kan ikke si han var så imøtekommende med ideen om nytt modem. F***! blir bare så irritert. Kom med de latterligste spørsmålene jeg har hørt om hvordan jeg har kobla det opp. Nå skulle vist tekniske avdelinga sjekke linja og ringe meg opp igjen. :ermm:  Jeg er 100% sikker at de ikke finner noe feil og han på kundeservicen ser ikke ut til å gi seg heller. Var de like imøtekommende mot dere andre som har fått nytt modem?

7705709[/snapback]

 

 

Hm, litt annerledes enn hos meg. Jeg hadde sendt 2 mail til los, så ringer plutselig LOS meg og sier at de skal sende ny router. Eneste jeg er misfornøyd med er at han sa at jeg skulle fått den i løpet av denne uka, men jeg har ikke sett noe til den enda.

7717969[/snapback]

 

Jeg lurer på om ikke LOS har sluttet med å sende nye rutere. Jeg klagde men fikk ikke. Eller kanskje det har noe med hvem som svarer på mailen...

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om ikke LOS har sluttet med å sende nye rutere. Jeg klagde men fikk ikke. Eller kanskje det har noe med hvem som svarer på mailen...

7722425[/snapback]

 

Håper ikke det :dontgetit: Da har jeg isåfall sluttet å være LOS/NGT kunde for det dritt modemet vi har nå duger ikke. Det siste jeg gjør er å betale et modem til 700kr som ISP skal holde, spesielt når det er en nødvendighet for å bruke nettet uten problemer.

Lenke til kommentar
Nettet mitt har vært utrolig tregt og ustabilt også... Eller, weben er ustabil men alt annet fungerer greit. Plutselig timer alle sider ut, og jeg må vente et par minutter før det funker igjen.  :hm:

7729091[/snapback]

 

samme her, no herk alt sammen...

lurte på om det var noen navn på oppsett med rent modem og oppsett med router/modem.... ? skal sende ut mail til forsjellige leverandører, for dette gidder jeg ikke. har sendt mail ti lLOS en del ganger om de kan si noe om tid overgang er helt ferdig, og om dette med store problemer med nette som faller ut er noe vi må bare leve med... men får ikke no svar i det heletatt...

Endret av mini_m3
Lenke til kommentar
Jeg lukker Bittorrent programmer når jeg sitter på nettet..

 

Noe er fuck!!

7733652[/snapback]

Er nevnt lagt bak i denne tråden, men det tar lang tid etter at du har lukket torrentprogrammet til at forbindelsen normaliseres, pga modemet ditt bombaderes med innkommende trafikk fra andre som har registrert IP-adressen din når du lastet ned/delte ut torrentfilene dine.

 

Oppsummering fra det jeg fikk med meg:

* RG modemet kan kun håndtere ca.400 samtidige forbindelser.

* Eldre RG modemer kan håndtere ennå mindre.

* Du kan fortsette å bruke RG modemet hvis du konfigurere Bittorrent programmet innenfor toleransegrensen for modemet.

* Deaktiver DHT for Bittorrent programmet.

* Gjentatte klager til LOS kundeservice til de sender deg et nytt modem.

* Bytt leverandør.

Lenke til kommentar

dette er rart. greier ikke komme meg på nettet, men når jeg går inn på speedtoch modemet å tester dsl forbindelsen så får jeg grønn hukk på alt sammen... men ikke no internett videre fra modemet.. så da må jeg restarte dette.. dette sjedde 3 ganger i dag, og det nesten uten at internett har værte brukt, kun til mail....nå er jeg så forbannet på dette at jeg finner ikke ord. måte på møkk...

Lenke til kommentar
Jeg lukker Bittorrent programmer når jeg sitter på nettet..

 

Noe er fuck!!

7733652[/snapback]

Er nevnt lagt bak i denne tråden, men det tar lang tid etter at du har lukket torrentprogrammet til at forbindelsen normaliseres, pga modemet ditt bombaderes med innkommende trafikk fra andre som har registrert IP-adressen din når du lastet ned/delte ut torrentfilene dine.

 

Oppsummering fra det jeg fikk med meg:

* RG modemet kan kun håndtere ca.400 samtidige forbindelser.

* Eldre RG modemer kan håndtere ennå mindre.

* Du kan fortsette å bruke RG modemet hvis du konfigurere Bittorrent programmet innenfor toleransegrensen for modemet.

* Deaktiver DHT for Bittorrent programmet.

* Gjentatte klager til LOS kundeservice til de sender deg et nytt modem.

* Bytt leverandør.

7736879[/snapback]

 

Helt korrekt :D

Det finnes enda nyere firmware som takler p2p bedre (flere sesjoner), men kan skape ustabilitet mot visse typer DSLAM'er.

Lenke til kommentar

Greit nok at modemet bryter totalt sammen når man har oppe bittorrent, MEN hvorfor skjedde ikke det før med LOS sitt nett? Det er kun etter at jeg fikk NGT at modemet ikke orker mer, er ikke det litt rart? Det er vel sånn det er hos resten her også? Det gikk vel ann og laste ned fort med bittorrent og samtidig surfe med det gamle LOS nettet? Jeg har som sagt greid det helt til NGT kom på banen med sitt ubernett..

Lenke til kommentar
Greit nok at modemet bryter totalt sammen når man har oppe bittorrent, MEN hvorfor skjedde ikke det før med LOS sitt nett? Det er kun etter at jeg fikk NGT at modemet ikke orker mer, er ikke det litt rart? Det er vel sånn det er hos resten her også? Det gikk vel ann og laste ned fort med bittorrent og samtidig surfe med det gamle LOS nettet? Jeg har som sagt greid det helt til NGT kom på banen med sitt ubernett..

7746446[/snapback]

Jeg tror det er fordi at før så skjedde selve oppringningen fra dataen din og den var selve endepunktet mot Internett. Nå er det modemet som er ansvarlig for endepunktet og dermed har fått "flere oppgaver" å arbeide med. Den lille fillemaskinen duger rett og slett ikke. :D

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: de siste nettene har jeg sittet spilt litt online spill, men av og til så "stopper" nettet opp (også nettleseren når jeg tester der). Forbindelsen ser ut til å komme tilbake etter 15-20sec. Har andre lignende problemer?

 

ps. jeg har ikke noe bittorrent trafikk gående (eller har kjørt noe de seneste dagene.)

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål: de siste nettene har jeg sittet spilt litt online spill, men av og til så "stopper" nettet opp (også nettleseren når jeg tester der). Forbindelsen ser ut til å komme tilbake etter 15-20sec. Har andre lignende problemer?

 

ps. jeg har ikke noe bittorrent trafikk gående (eller har kjørt noe de seneste dagene.)

7747252[/snapback]

 

 

Jepp, det blandt mange andre problemer har jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...