Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.


Anbefalte innlegg

har litt info til dere som sliter med zycktell dritet

 

jeg har konfigurert zycktellen til og sende videre alt til dlink router wan adresse, dette hjalp ganske mye men kan fortsatt ikke ha nok åpne tilkoblinger til og kjøre bittorrent lett belastet

før med standard instillinger kan du gå inn på

telnet 10.0.0.1 meny 24 og så 1 så kan du se cpu bruk, start så et fildelingsprogram og se at ruteren får 100% CPU bruk henger seg og blir mongo, kan da ikke laste noen andre internett siden uten uendelig med tid

 

skal nå ringe og plage los igjen og si jeg vil ha et Speedtouch 585i v6

 

noen som har erfaring med hvor mange porter en kan ha åpne samtidig og ellers gode/dårlige erfaringer? kan antennen byttes ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle teste ut litt før jeg skal mase hull i huet på kundeservicen til LOS i morgen. Sjekka natsessions når torrent trafikk er på og det var ikke en kort liste for å si det sånn med connections :innocent: Ved nedlastning på ca 800-1000KBs og opplastning på rundt 60KBs så ligger RG cpu'n på: PP 34-54% og NP 7-12%. Er ikke dette i meste laget? Jeg lurte på om jeg skulle prøve å teste ut å brigde boksen før jeg ringer i morgen, det burde jo ikke være helt umulig akkurat. Har rota rundt lenge nå og tror jeg vet hva jeg skal sette de fleste innstillingene på, men hva heter "internett" interfacen jeg skal sette bridging opp på? :hmm: Jeg antar det ikke er T_PPPoE ?

Endret av Moro Klumpen
Lenke til kommentar

Har snakket med en kundekonsulent nå og kan ikke si han var så imøtekommende med ideen om nytt modem. F***! blir bare så irritert. Kom med de latterligste spørsmålene jeg har hørt om hvordan jeg har kobla det opp. Nå skulle vist tekniske avdelinga sjekke linja og ringe meg opp igjen. :ermm: Jeg er 100% sikker at de ikke finner noe feil og han på kundeservicen ser ikke ut til å gi seg heller. Var de like imøtekommende mot dere andre som har fått nytt modem?

Lenke til kommentar

Vel, de var ganske greie her i gården...men, som sagt, vi truet med å gå tilbake til Telenor om LOS ikke ordnet opp. Vi hadde ingenting å tape, og alt å vinne, så da var det bare å gi full gnu. Det meste var metodisk testet og dokumentert, i tillegg til tidligere problemer vi hadde erfart og kunne referere til, så det gikk veldig greit.

 

Hvis du er misfornøyd, bytt leverandør. Blodtrykket går ned, så lever du et par år til :)

Lenke til kommentar

Hehe joda jeg tenkte å ringe de opp igjen nå for når jeg ringte i stad brukte jeg hus tlf og det er skjult nr på den og fyren jeg snakket med var ikke kjapp nok i huet til å spørre meg om tlf nr de på teknisk avdeling skal ringe meg opp på :thumbdown: Jeg kommer nok til å si at hvis jeg ikke får bytta modemet bytter jeg leverandør til bluecom. Det som irriterte meg mest er at han jeg snakket med tror det _KUN_ er meg disse feila jeg nevnte gjelder, han lurte på om jeg fortsatt brukte los sin pppoe oppkobling på pc'n. Det blir bare for dumt når jeg sier jeg aldri har hatt det på mine maskiner og at jeg bruker router. Håper at de tar til vettet nå..

Lenke til kommentar

Teknikkerene hadde vist gått for dagen så jeg får ikke svar før tidligst mandag om linja mi er i orden, noe den selvfølgelig er med mindre den har fått det farlige nextgentel syndromet, da er det bare til å kaste inn håndkleet og få seg ny isp. Hva svarte de deg Gaston? Hvorfor fikk du ikke nytt? Personen jeg snakka med nå var en skikkelig vanskelig person som hele tiden sa "jeg vet ikke noe om det nå og det må teknikkerene sjekke først" til alt jeg sa, henviste han til denne tråden og sa at: "det er 14 sider med folk som har problemer så ikke tro det bare er meg" Du kan jo tro hva han sa da... :realmad:

 

EDIT: ble vel litt rart skrevet men :p Boye, ser ut som at du snakket med riktig person siden du faktisk fikk et modem. Testet de linjen din også for feil? Min linje skal ikke ha feil for det som var feil ble fiksa i 2004 av Tiscali og alt har fungert fint siden, fram til LOS selger seg ut som en billig **** til Ngt og nettet går -> :thumbdown: Nå er jeg så lei av hele greia at jeg kommer sikkert til å bytte ISP hvis de ikke gir meg et nytt modem. Laster ned i 50KBs og opp i 20-30KBs nå og jeg hadde problemer med komme inn her og kan ikke skrive på msn eller andre kan ikke skrive til meg så jeg er nødt å bruke yahoo messenger (funker alltid fordi om MSN ikke vil) og kan ikke åpne sider i det hele tatt. Dette er ikke verdt å betale 400kr for i mnd.

 

Syns det er bra at denne tråden er aktiv enda og at alle som har problemer skriver her så kanskje NGT endelig en dag kan lese hvor dårlige de er. :thumbup:

Endret av Moro Klumpen
Lenke til kommentar

Til dere med RG modem som vil kjøre bittorrent.

 

Mitt oppsett:

- Kjører med statisk IP adresse (10.0.0.2) mot modemet.

- Kjører UTorrent.

 

UTorrent oppsett:

- Config -> Bittorrent -> Global Maximum Connections = 500

- Config -> Bittorrent -> Maximum number of connected .. = 150

- Config -> Bittorrent -> Number of upload slots = 1

- Config -> Bittorrent -> Enabled DHT Network = deaktivert (denne kverker modemet hvis den er aktivert !!)

- Config -> Queueing-> Number of active torrents ... = 10

- Config -> Queueing-> Number of active downloads = 5

 

Oppsettet fungerer relativt smertefritt på mitt modem.

Lenke til kommentar
Hvis du setter statisk ip på maskinen din Morten A til 10.0.0.2 så skal du jo få alle portene åpnet.

7709059[/snapback]

 

å, hvis jeg setter den til 10.0.0.2, 255.255.255.0, 10.0.0.1 så får jeg ingen til her.

 

tp kabelen min står i LAN2 porten på modemet

hvis dette stemmer da, gikk inn på mine nettverks steder, egenskaper for internett protokoll og endret den der.

Lenke til kommentar

tja, det funker sånn halv-veis da. kan snakke med folk på msn, men får ikke opp en eneste webside :p

 

TILKOPLINGSFEIL

 

her nede viser det tilkoplingsfeil på msn, men kan snakke til folk og motta.

 

nettleseren funker ikke, verken IE eller FF, noen smarte ider? hehe

 

 

edit: testa litt nå tok 10.0.0.2, 255.255.255.0, 10.0.0.1 og under der igjen tok jeg 10.0.0.1 igjen å da funket det.

 

men ingen porter er åpnet nå heller! :( /CRY kjipt at det er så stress for oss los kunder, dårlig informasjon fra dem side

Endret av Morten A
Lenke til kommentar

hishadow, er ikke 500 connections for mye? er jo 400 som er maks på det RG modemet. Bruker azureus selv og kjører på standard innstillinger siden modemet er så kresen på antall connections. Får fin fart men tingen er at websider kommer ikke opp hvis azureus er på, det går noen ganger men det er ikke ofte :hmm:

 

Morten A, sett ip på maskinen til 10.0.0.2, subnet 255.255.255.0, gateway 10.0.0.1, 10.0.0.1 på primær dns må du også ta på. Skal gå fint da hvis du er koblet rett i modemet på en av portene 1-3.

Lenke til kommentar
hishadow, er ikke 500 connections for mye? er jo 400 som er maks på det RG modemet. Bruker azureus selv og kjører på standard innstillinger siden modemet er så kresen på antall connections. Får fin fart men tingen er at websider kommer ikke opp hvis azureus er på, det går noen ganger men det er ikke ofte :hmm:

 

Morten A, sett ip på maskinen til 10.0.0.2, subnet 255.255.255.0, gateway 10.0.0.1, 10.0.0.1 på primær dns må du også ta på. Skal gå fint da hvis du er koblet rett i modemet på en av portene 1-3.

7711821[/snapback]

 

men når jeg tester portchecker på

 

http://www.utorrent.com:16000/testport.php?port=14344 fra

 

0-16000 så er jo ingen åpnet :p

Lenke til kommentar
hishadow, er ikke 500 connections for mye? er jo 400 som er maks på det RG modemet.

Visst ikke grensen var 400, men har ikke hatt noen problemer så lenge jeg har kjørt oppsettet.

 

ed: bruker du DHT med azureus? DHT sluker opp en god del forbindelser.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

rare greier her, må være noe annt som sperrer for meg. har ingen ting av firewall eller noe lignende. og firewall er ikke enablet på Local Area Connection 2 som jeg har tpkabelen inn i, og den går direkte ned til modemet :S

 

ser ut som jeg må kontakte levrandør, nesten eneste utvei ser jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...