Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.


Anbefalte innlegg

Oi , denne tråden var jo nesten litt morsom. Ikke ondt ment, men dere som prøver dere på en RG634 har jo litt av en utfordring.

 

For det første:

RG boksene er beregnet på ISP'er og derav et vannvittig vanskelig CLI, som forøvrig jeg ikke har sett på andre bokser (minner kanskje litt om cisco under tvil). Av den p

7567220[/snapback]

 

 

Vel skjønner at du har greie på dette, men det jeg lurer på er om LOS/NGT tror at alle har slik greie på dette, og at vi må gjøre alt dette selv får å få det slik vi hadde det for 4 uker siden... stresset nok jeg med å få åpnet porter. jeg tipper jeg kommer til å bestille en slik her som jeg tror var nevnt tidligere i denne tråden. kjenner du til denne?

7573408[/snapback]

Et spørsmål til: er det mulig å gjøre selve oppringningen fra pc-en, ikke modemet? Slik det fungerte før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FY SØREN, det det var vannvittig imponerende og lærerikt som juling :)

 

WOW!

 

På den annen side, med det nye modemet suser det avgårde og absolutt alle problemer er vekk. Jippi, og god jul på etterskudd til alle som leser C-:

7577646[/snapback]

 

Mulig du har skrevet det før men, fikk du modemet av Los eller NGT? Og måtte du levere inn det gamle eller betale for nytt?

Lenke til kommentar
FY SØREN, det det var vannvittig imponerende og lærerikt som juling :)

 

WOW!

 

På den annen side, med det nye modemet suser det avgårde og absolutt alle problemer er vekk. Jippi, og god jul på etterskudd til alle som leser C-:

7577646[/snapback]

 

 

I dag er 3 gang jeg må restarte mitt zyxel modem på 4 uker, kan ikke skjønne at det skulle være nødvendig å lage slikt møkk. Lurer på hvor mange kunder LOS/NGT kommer til å miste på dette omleggings greiene

er iallefall 1 her vist ikke dette bedrer seg.

 

Virker også at nettet stokker seg helt opp når jeg starter opp torrent progs.

 

hvilket modem funket greit Boye?

Endret av mini_m3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lyst å returnere det gamle hvis det ikke er mulighet for IPTV med det nye :cry: Ikke at IPTV funker hos meg nå men det er jo greit å ha hvis de skulle komme til og fucke opp modemet enda mer sånn at det kanskje funker igjen :cool:

 

Helt siden den 19 har nettet her vært fucked up, umulig å surfe og hvis jeg setter på en torrent så er linja så treg at den får timeout til trackeren så jeg får ikke lasta ned før jeg sitter og jokker på "oppdater tracker" knappen hele tiden:@ Nå laster jeg faktisk i 1.2MBs med 4 torrents samtidig og kan fint surfe uten en eneste timeout på nettsidene. Det er noe helt på tryne med NGT...

 

Er det mulig og få nytt modem OG beholde det gamle uten å betale noe? Hvor mye skal NGT ha for det thomson modemet/router hvis man kjøper det?

 

EDIT: Dere med nytt router modem, kan dere bridge det og så bruke passordet som man finner ved å telnet'e til RG'n? Hvis jeg skal ha nytt modem skal det kunne bridges ellers ser jeg ikke vitsen med nytt modem.

Endret av Moro Klumpen
Lenke til kommentar
Sendte akuratt mail til LOS ang. Speedtouch modemet.

 

Er det bedre en det RTG-et-eller-annet modemet som jeg har nå?

7645934[/snapback]

 

 

sendte dem også en mail for ca 1 uke siden, om jeg kunne bytte zyxel modemet med ett speedtouch, har enda ikke fått no svar.

Lenke til kommentar

Absolutt.

 

Hva med rett og slett si at nettet er ustabilt, og nevne at linjen blir ubrukelig når den blir lettere belastet flere ting på en gang f.eks. nettradio/iTunes, websurfing fra flere familiemedlemmer, MSN, email og liknende? Enklere kan det ikke bli :)

 

Det var tilfelle hos oss, den heftigste forskjellen med det nye modemet har faktisk vist seg å være at sider som f.eks. www.vg.no kom langt raskere opp (bildene kom fortere opp). Responsen på ..det meste egentlig.. har blitt bedre. Tidligere fikk vi jo ikke engang alle bildene på sider opp, vi måtte refreshe siden konstant på alle maskiner.

Lenke til kommentar

Takk for svar, dette skal jeg bruke! :)

 

@ Boye: Er det veldg mye annerledes kobling på Speedtouch modemet? Man trenger vel ikke stresse så mye med det.. Får jeg speedtouch modemet med engang eller må jeg først levere RTG-eller-hva-det-heter modemet. (Det betyr at jeg går en periode uten nett... :hm:)

Lenke til kommentar

De sender deg modemet FØRST og så returnerer en det gamle tilbake. Speedtouch modemet vi fikk hadde litt vel mye "NextGenTel" preg over seg, med lapp om overføring, ny email etc., men dette har vi bare ignorert forløpig. Det var bare å dra ut strøm, ADSL, og nettverks kabel på det gamle, fjerne boksen, sette det nye modemet der i stedet, og sette ADSL og nettverks kablene tilbake. Det gikk 5-10 minutter etter oppstart av modem hvor den "gjør noe" (oppdateres over nettverket?), og vips var brukernavn/passord fyllt inn. Modem får da IP 10.0.0.1, og WLAN var skrudd PÅ. Gammel email fungerte som vanlig etc.

 

Det var plug&play :) Meen...som sagt, kan bare prate av egen erfaring, sikkert andre også som har gått igjennom noe liknende.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...