Gå til innhold

Hvis du var Gud


Anbefalte innlegg

Hvis du var Gud - Den Allmektige - hva ville du gjort?

 

Jeg ville latt være å skape universet. Hvis jeg så begynte å kjede meg (rart å kunne kjede seg forresten, om tid ikke eksisterer...), ville jeg skapt en ny gud til å holde meg med selskap. Men hva skulle vi pratet om? Om hvor spennende det hadde vært å skape et univers selvsagt! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde jeg vært Den allmektige Gud hadde jeg utryddet menneskeheten og latt dyrene få kose seg i fred på jorden. Så hadde jeg tatt selvmord.

7214442[/snapback]

Men ville ikke noen av dyrene før eller siden utvikle seg til å bli menneske-aktige?

 

 

Hvor havner egentlig Gud etter å ha begått selvmord? :!:

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært Den allmektige Gud hadde jeg utryddet menneskeheten og latt dyrene få kose seg i fred på jorden. Så hadde jeg tatt selvmord.

7214442[/snapback]

Men ville ikke noen av dyrene før eller siden utvikle seg til å bli menneske-aktige?

Nei nei, hvis jeg er Gud, da fins det ingenting som heter evolusjon.

Lenke til kommentar
Hvis du var Gud - Den Allmektige - hva ville du gjort?

Hva er det? Gud? Hvem er det? Kan noen definere Gud til meg sånn veldig kjappt og kort?

7214575[/snapback]

I denne sammenhengen ser jeg for meg at det er et vesen/en bevissthet, som kan eksistere utenfor den naturen vi opplever, og som ikke selv trenger å være skapt. Gud har også ubegrensede krefter.

 

 

(Forundrer meg at du aldri har hørt om Gud før. Jeg fikk det iallfall trykket godt inn på barneskolen.)

Lenke til kommentar
Åja så vi blir bare en 'gudommelig skapning'? Trodde vi snakket om den kristne Gud. Men ta hadde jeg ikke tatt selvmord lenger.

7214634[/snapback]

Den "kristne" gud går vel også under denne definisjonen. Der er ihvertfall det jeg har basert dette her på. Så du må gjerne fortsatt selv-annihilere. :)

 

 

Dessuten er det vel strengt tatt ikke Gud som er kristen, heller de som tilber sønnen "Han"s. :p

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært Den allmektige Gud hadde jeg utryddet menneskeheten og latt dyrene få kose seg i fred på jorden. Så hadde jeg tatt selvmord.

7214442[/snapback]

 

Tror ikke på Gud og hele denne eventyrhistorien. Men om et slikt vesen av en eller annen merkelig grunn eksisterte synes jeg ideen overfor høres genial ut.

Lenke til kommentar

Hvis jeg først skulle ha laget universet som det er, skulle jeg gitt menneskeheten to bud:

 

1) Drit i meg! Jeg liker ikke spyttslikkere...

2) Vær snille mot alle som kan føle smerte og ubehag (dette gjelder dyr så vel som medmennesker). Vis hensyn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...