Gå til innhold

Hvis du var Gud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3. Alle hunk på jorda(som jeg synes er hunk) skulle blitt mine personlige tjenere.

7259079[/snapback]

Får jeg ingen fritid?

 

Om jeg hadde vært Gud tror jeg at jeg hadde økt IQ-nivået (all slags IQ, sosial inkludert) på alle mennesker med en liten del. Dette kunne sikre mer fremskritt, flere kloke avgjørelser, og muligens en triveligere hverdag. Om det ikke hadde funket etter planen hadde jeg fremdeles hatt krefter til å reversere forandringen :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg var Gud - Den Allmektige ville jeg ha drept Bush, gjort slik at det ble verdens fred.

7258992[/snapback]

Så du dreper for å oppnå fred? Det samme du antakelig hater Bush for?

 

Morsomt hvordan du vil ha fred, men ønsker å bruke vold for å oppnå det ;)

7262776[/snapback]

Jeg vil igjen få sagt at dere muligens tolker den posten feil *endre på* det jeg mente var at jeg ville drept Bush først(fordi han rett og slett er en ond mann). Så ville jeg skapt verdens fred.

Lenke til kommentar
Jeg vil igjen få sagt at dere muligens tolker den posten feil *endre på* det jeg mente var at jeg ville drept Bush først(fordi han rett og slett er en ond mann). Så ville jeg skapt verdens fred.

7262790[/snapback]

 

Saddam Hussein og Osama bin Laden er og onde menn. Så er det ikke rett av Bush å prøve og få drept dem da for å skape fred?

Lenke til kommentar
Ikke når han dreper millioner av uskyldige mennesker, mens han prøver å drepe dem!

 

Som gud skal jeg gjøre det enkelt. Bare drepe Bush, uten å skade millioner av andre uskyldige mennesker.

7263049[/snapback]

 

Millioner av andre mennesker?

 

Uansett hvis du hadde tatt det motsatt, at Saddam ville prøve og drepe bush, tror du ikke mange mennesker ville ha dødd under den operasjonen også?

Lenke til kommentar
Ikke når han dreper millioner av uskyldige mennesker, mens han prøver å drepe dem!

Hvilke millioner?

 

Som gud skal jeg gjøre det enkelt. Bare drepe Bush, uten å skade millioner av andre uskyldige mennesker.

7263049[/snapback]

Ja, altså benytte deg av vold, selv om du påstår at du ikke vil ha vold.

Lenke til kommentar
Ikke når han dreper millioner av uskyldige mennesker, mens han prøver å drepe dem!

Hvilke millioner?

 

Som gud skal jeg gjøre det enkelt. Bare drepe Bush, uten å skade millioner av andre uskyldige mennesker.

7263049[/snapback]

Ja, altså benytte deg av vold, selv om du påstår at du ikke vil ha vold.

7263420[/snapback]

Kanskje jeg overdreiv med millioner, men mange mennesker blir drept som følge av krigen i irak.

 

Om det plager deg at jeg vil drepe Bush, kan jeg sikkert bare sette han inne i fengsel eller i et mørkt hull, els :)

 

 

Tenkte jeg ikke måtte være så seriøs, tatt i betraktning at jeg aldri kommer til å bli gud, men ok ;)

Lenke til kommentar

Nei nei men drepe en person for fred er litt teit. noen ganger.

 

For Guds skyld ikke vær seriøs!

 

Hvis jeg hadde hvert Gud ville jeg ha gitt menneskene en datamaskin for og si at meningen med livet var 42. Dette hadde hvert så morsomt ettersom han som skrev haikerens guide til galaksen ville blitt sett på som hellig haha:p

Lenke til kommentar

(Hvis man hadde vært Den Allmektige Gud, kunne man sett frem i tid, og sett hvilke konsekvenser det ville få for verden om Bush var til, eller en hvilken som helst annen ond person. Dermed kunne man i stedet for å drepe dem, forhindre dem fra å i det hele tatt bli født. En mye mer human løsning på problemet.)

 

 

Hadde jeg vært Gud og verden eksisterte som den gjør, ville det ikke være nødvendig med et menneskelig rettsystem. Jeg ville vært vitne, jury, og dommer i alle kriminalsaker, og forbryterne skulle alle bli tatt, og virkelig fått som fortjent. Eller så kunne jeg kanskje til og med forhindre forbrytelser i å skje, omtrent som i Minority Report". Alt vil jo være forutsigbart. ;) Det er mange tragiske skjebner å redde på den måten.

 

Mulighetene er uendelige for hvordan verden ville blitt om jeg var Gud. Den hadde vært veldig annerledes enn den verden som er nå i alle fall. Forstår meg ikke helt på hva som foregår oppi hodet til den regjerende guden som sitter med makten nå... Eller med andre ord - jeg skjønner ikke hva som foregår oppi hodet til de som tror på den nåværende guden. Hva med å istedet for å se opp på himmelen eller ned i Boken, heller kikke litt rundt seg og trekke konklusjoner utifra hva de ser der?

Lenke til kommentar
Hvis du var Gud - Den Allmektige - hva ville du gjort?

 

Jeg ville latt være å skape universet. Hvis jeg så begynte å kjede meg (rart å kunne kjede seg forresten, om tid ikke eksisterer...), ville jeg skapt en ny gud til å holde meg med selskap. Men hva skulle vi pratet om? Om hvor spennende det hadde vært å skape et univers selvsagt! ;)

7214332[/snapback]

 

Jeg ville sagt opp og lagt ned stillingen, slik at kristendommen ble avskaffet

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle våkne opp i morgen og være Gud:

 

Jeg ville gitt totalt faen i menneskeheten :)

 

Jeg ville lagd mine egne planeter som jeg befolker med div skapninger og 'nudger' dem slik at de utvikler seg til kule skapninger jeg kan le og feste med. Prinsippene til Odin og gjengen er jo fine å bruke. "du er kul og oppfører deg slik jeg vil" = du kommer til 'himmelen' og kan kose deg der. Så etter noen tusen år hadde jeg sett bort på menneskene igjen og sett om de var klare for litt morro.

 

Spore virker vel som noe av det jeg ville gjort i virkeligheten...

 

Tror nesten ikke jeg klarer å tenke på alt jeg hadde gjort om jeg var Gud... Det er jo så utrolig mye jeg har lyst til nå, og alt det er jo begrenset av hva min lille hjerne klarer å tenke på nå..

 

Så, punkt 1: gjøre meg selv så smart som mulig. Så lage noen sub-guder som var 100% til å stole på og sette dem til administrative oppgaver slik at jeg slapp å gjøre all drittjobben selv. Feks, om jeg lager en regel som sier at på alle planeter om snurrer med klokken skal newtons regler bare funke 50% av tiden så gidder ikke jeg å sitte å passe på alt som beveger seg på den planeten, det får sub-gudene gjøre :)

 

Så hadde jeg vel brukt tiden på det jeg ellers gjør i fritiden. Underholde meg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...