Gå til innhold

Resize bildestørrelse - bruker for mye minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:wee:

 

Riktignok begynner jeg å lure litt på om det faktisk er optimalt. Bildet til phatscum tar 62MiB ukomprimert. Med mindre bildet ikke ble skallert så veldig mye ned skjønner jeg ikke helt hvorfor man bruker så vanvittig mye minne utover det :hmm:

7230815[/snapback]

Virker nesten som at man jobber med en kopi av minnet av bildet når man skalerer, noe som selvsagt vil suge minne som en baby sutter morsmelk.

Da burde likevel minnestørrelsen vært minst 124MB, med mindre det er noen optimaliseringer inne i bildet (oje, tvetydig!), men nå vet jeg ikke om målingen hans var peak eller hva da.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Altså, jeg vil nesten tro minnebruken i selve nedskaleringen vil være størrelsen på orginalt bilde ukomprimert + størrelse på nytt bilde ukomprimert. Deretter er det jo bare å fjerne orginalbildet før man komprimerer det nye bildet. Det burde virkelig ikke være noe særlig mer enn 80MiB.

Lenke til kommentar
Altså, jeg vil nesten tro minnebruken i selve nedskaleringen vil være størrelsen på orginalt bilde ukomprimert + størrelse på nytt bilde ukomprimert. Deretter er det jo bare å fjerne orginalbildet før man komprimerer det nye bildet. Det burde virkelig ikke være noe særlig mer enn 80MiB.

7230977[/snapback]

Det er hva den BURDE være, men det virker jo ikke som at det er det, med mindre PHP-applikasjonen 34MB ekstra

Lenke til kommentar
Men det å konstant bruke en 2-300mB er noe som sier seg selv er urimelig.

Ehm, host host, bare for aa vaere pirkete...

m = micro / meter

M = Mega

 

mB = 1x10^-6 Byte som er nermest ingenting...

 

Ontopic:

Trenger du aa bruke saapass mye minne, saa vil jeg foreslaa aa bytte til dedicated host :)

PHP burde forsaavidt ta noe av skylden de ogsaa, maa da vaere mulig med en mindre minnekrevende maate aa gjoere dette paa...

7222372[/snapback]

 

 

ehhm host, for å være litt mer pirkete m=milli µ=micro

 

syns bare det ble litt for dumt når du skulle rette han, så tok du feil selv :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...