Gå til innhold

Vil installere linux men vil ikke miste alt jeg ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
funker det på alle distroer? en gang tidligere jeg hadde tenkt å installere ubuntu så funka ikke musa (mx900) derfor er jeg ikke sikker på hvilken distro jeg skal kjøre, vet dere om den nye ubuntuen støtter mx900?

7199282[/snapback]

Jeg har mx900, den fungerer på alle distroer. Kan hende du må legge inn en linje i en konfigurasjonsfil for å få alle knappene til å fungere.

Lenke til kommentar

ntfs drivere for Linux regnes som usikkre. ntfs er langt ifra en åpen standard og det gjør det vanskelig å lage drivere for det... Ext filsystemet derimot er helt åpent og ext drivere for Windows fungerer veldig godt :)

 

Partition Magic skal greie å formatere en ext3 partisjon hvertfall, kan godt hende den kan konvertere og, men kan aldri være sikker...

Lenke til kommentar

Hei. Partition Magic har jeg gitt opp. Bruker det ikke mer.

Det jeg har gjort på laptopen min er å kjørt alle partisjoner (Botsett fra 2) er å kovertere dem til EXT3. Selv om jeg kjører dualboot har jeg gjort det pga at jeg har et program som gjør at man kan lese og skrive til EXT3 partisjoner i Windows.

 

Det samme kommer jeg sikkert til å gjøre om jeg skal installere Linux på stasjonæren min å.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...