Gå til innhold

Hva vil du ha ut av din stuepc?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har som skoleprosjekt å designe et kabinett til en stuepc. :dremel:

 

I den anledning har jeg noen spørsmål til deg, som jeg håper du tar deg tid til å svare på og hjelpe meg med.

 

Jeg tenker at kabinettet (herved kalt "Solar plexus") skal ha nødvendige inn og utganger bak, harddisk - mulighet for opptak/avspilling av musikk, film, spill, m.m. inne i,

men skal også i front ha:

-dvd - brenner /cd-spiller

-Mulighet for tilkobling av USB, firewire, lyd inn/ut, spill kontroller inngang i front (seriel). Noe mere?

 

Videre ønsker jeg at den skal kunne manøvreres uten at skjermen er på, høre på musikk o.l. Dvs. At den kan betjenes i front, hvis jeg har vimsa bort fjernkontrollen :hmm:

 

De ”vanlige” knappene i front er:

- power

- re-start

- cd/dvd inn/ut

- cd/dvd start

 

Hvilke betjeningsmuligheter i fronten savner du på din nåværende pc og kunne tenke deg på en fremtidig stuepc?

 

Skal den ha et display i front? hvilke muligheter bør den ha og hvilken informasjon bør den gi? (Eksempler?

 

 

Jeg er takknemlig for alle typer innspil, tips og råd og kommer sikkert med flere spørsmål underveis :thumbup:

 

Håper også at denne posten vil være til hjelp for andre som bygger stuepc her i forumet.

 

Jeg har også laget en post der jeg lurer på hvilke komponenter som passer Her.

 

Byggelogg ((HER))

 

Mvh.

Greb.

Endret av grebnord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Display er unødvendig, den skal jo ikke overklokkes.

7196529[/snapback]

hei :)

 

Er det ikke en fordel med desplayey hvis det kan brukes til bibilotekvisning av musikk, når en ikke vil ha på den "store" skjermen? eller vise hva den står på f.eks. mp3, tv, bilder, filmvisning fra disk eller harddisk?

Eller kan dette gjøres på en annen måte?? :hmm:

 

Greb

Lenke til kommentar
hva skal du bruke den til?

7197235[/snapback]

 

Jo, det er jo ganske vesentlig :)

Jeg tenker meg: Med tvn på: hente frem bilder og film, surfe, musikkvideo. Uten tvn på: høre på "min" musikk eller nedlastet musikk, ev. nettradio..

 

Jeg forstår det slik at stuepc og multimediepc er begge et møbel med ganske like egenskaper.

 

 

Hva bruker du, eller vil du bruke en fremtidig, stuepc til?

Endret av grebnord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...