Gå til innhold

Sony hjelper veldedighet


Anbefalte innlegg

Ikke la dere hisse opp... Null poeng i det. Hossa liker tydeligvis å provosere, i tillegg til at han kommer med kommentarer på ting han tydeligvis ikke har peiling på.

 

Ja Bill Gates gir mye penger, bra at han gjør noe for å hjelpe verdens fattige.

Sony gir sikkert penger til andre formål også. Det er vel mange firma som bidrar uten at vi hører noe om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal innrømme at jeg har kranglet litt med Epik før, men nå har han helt rett.

 

Hossa, la meg forstå om jeg har forstått dette rett. I din første post så kommer du med bemerkningen at det er mer enn MS gjør, uten å kunne vise noe for dette, så det handler altså om å gi mest? At disse selskapene gir er i seg selv en bra ting uavhengig av hva de andre selskapene gjør, tross alt ble disse selskapene startet med formålet å tjene penger, ikke drive veldedighet. Det er kun en bonus.

 

For det andre, er det slik å forstå at når Sony donerer så gjør de det av sin store medfølelse til de mer uheldige her i verden og prøver dypt å inderlig å hjelpe, men om Microsoft eller Bill Gates gjør det så er det utelukkende for at de kan dra det av på skatten?

Lenke til kommentar
Usaklig ? Bare fordi jeg er skeptisk til MS' og Bill Gates' "veldedighet". Ja, jeg er nok den eneste i verden om er det.  :roll:

7193294[/snapback]

du sier veldig mye annet usaklig... som f.eks at bill gates driver med veldedighet bare for å snyte på skatten. uten å backe det opp med noe. det er bare siste eksempel. men nesten hver eneste post du kommer med er bare tullball.

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar

Leste over artikkelen som ble posted, må innrømme jeg likte det iniativet. Selv spiller jeg ofte når jeg er sjuk, får meg til å glemme det så og si. Plus, det å ligge ustrakt dagen lang å se hva slags søppel som går på tv, for ikke å nevne telefon selgere er tortur i seg selv.

 

Er bra at noen gidder å hjelpe slike fond som mange sikkert ikke ser på så alvorlig. :D

Lenke til kommentar

Hossa sine innlegg har berre slutta å sjokkere meg. Det er så ignorante at det halve hadde vert litt for mykje. Å påstå at Bill Gates sin organisasjon, som han har samen med kona si, Melinda - berre eksisterar for at han skal lura skattemyndigheitene er noko av det mest idiotiske eg har høyrt.

 

Du lovprisar Sony for 5000$ med veldedighet, og påstar at alle milliardane Gates har lagt ut, berre er for å spara skattekroner ?

 

Kva MS har gjort Dragon Hunter? Vil anbefala deg å sjekka Gates foundation si heimeside. Viss du ikkje er like ignorant som Hossa, bør det gå opp for deg rimelig kjapt at, 5000$ er NADA, NULL KOMMA NIX, for Sony. Dei har ein vanskeleg økonomisk periode, ja, men dei slit ikkje.

 

Og så samanliknar du Epik med eit multi-kongloberat. Det blir for dumt, til og med for ein ni-trist fanboy.

 

 

Det som derimot sjokkerar meg mest, er at moderatorane er så slappe at dei ikkje utestenger dei brukarane på forumet som berre er her for å skapa unødvendig frustrasjon og krangel.

Lenke til kommentar

Du lovprisar Sony for 5000$ med veldedighet, og påstar at alle milliardane Gates har lagt ut, berre er for å spara skattekroner ?

 

Kva MS har gjort Dragon Hunter? Vil anbefala deg å sjekka Gates foundation si heimeside. Viss du ikkje er like ignorant som Hossa, bør det gå opp for deg rimelig kjapt at, 5000$ er NADA, NULL KOMMA NIX, for Sony. Dei har ein vanskeleg økonomisk periode, ja, men dei slit ikkje.

 

7197157[/snapback]

 

Har ikke sagt at Gates har gjort noe galt. Har hørt rykter om at Sony kun tjener på Playstation, og at de taper mer og mer. Så lenge du ikke gir bort noe verdt 5000$ til humanitære formål, kan du like greit holde kjeft.

Lenke til kommentar
Har ikke sagt at Gates har gjort noe galt. Har hørt rykter om at Sony kun tjener på Playstation, og at de taper mer og mer. Så lenge du ikke gir bort noe verdt 5000$ til humanitære formål, kan du like greit holde kjeft.

7197303[/snapback]

Nei, men du stillte spørsmål til kva mr. gates i det heile har gjort. Noko som i utgangspunktet er idiotisk.

 

Og, no samanliknar du MEG med sony.

 

Eg, tenar eit seks-sifra beløp i året. Sony har ein del meir desimalar å rutla med.

Eg har betalt min del til humanitære forhold, og er forøvrig mange-årig medlem i WSPA (ikkje at det har noko med saken å gjere..)

 

Men tingen er det at, at SONY gir 5000$ i veldedighet, er det same som om eg gir 50kr.

Med andre ord, ingenting å skryte av.

 

Fekk eg satt ting i litt betre perspektiv no? Eller er du fortsatt så trangsynt at du ser ikkje det store biletet her?

Lenke til kommentar
Har ikke sagt at Gates har gjort noe galt. Har hørt rykter om at Sony kun tjener på Playstation, og at de taper mer og mer. Så lenge du ikke gir bort noe verdt 5000$ til humanitære formål, kan du like greit holde kjeft.

7197303[/snapback]

Nei, men du stillte spørsmål til kva mr. gates i det heile har gjort. Noko som i utgangspunktet er idiotisk.

 

Og, no samanliknar du MEG med sony.

 

Eg, tenar eit seks-sifra beløp i året. Sony har ein del meir desimalar å rutla med.

Eg har betalt min del til humanitære forhold, og er forøvrig mange-årig medlem i WSPA (ikkje at det har noko med saken å gjere..)

 

Men tingen er det at, at SONY gir 5000$ i veldedighet, er det same som om eg gir 50kr.

Med andre ord, ingenting å skryte av.

 

Fekk eg satt ting i litt betre perspektiv no? Eller er du fortsatt så trangsynt at du ser ikkje det store biletet her?

7197330[/snapback]

 

Det er vel heller som om du skulle gitt 5 øre... Dette er den morsomste tråden jeg har lest på lenge.

 

Sony har 158000 ansatte, si snittlønna på disse er $50000, med litt enkel regning kommer jeg frem til at dette er $15000 i minuttet i lønnskostnader, 24 timer i døgnet, 365 dager i året.

 

$5000 er ikke verdt så mye som et oppslag på infotavla på hovedkontoret til Sony engang.

Lenke til kommentar

V snakkeri om retail value, altså hvor mye spillene koster i butikken. Det koster nok Sony mindre enn 5000 å gi bort spillene.

 

På den andre siden så nytter det ikke å si at MS er snill fordi Bill Gates gir bort milliarder. Han tar fra sin personlige formue og selv om han har tjent denne på MS, så er det to separate pengebinger vi snakker om.

Lenke til kommentar

Åh så mye sprøyt har jeg vel ikke lest på lenge..

 

En kan si mye om Bill Gates, men at han er en gnier og skatte underdrager, tviler jeg sterkt på.. Dog og sammenligne Sony med Bill Gates som person, blir feil.. Da han som privat person ikke har et helt styre å måtte dra dette igjennom. Greit nok at pengene kommer fra MS, men det er ikke MS som står bak. Det er Bill som privat person.

 

Med det sagt, så er ikke MS helt blinde for charity de heller, så alle gir litt etter litt:

 

Link

 

PS: Noen burde stenge denne tråden.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...