Gå til innhold

Windows Media Player 11 lansert


Anbefalte innlegg

Jeg er negativ fordi jeg synes det er tåplig å endre data som default, det er ikke det du forventer at avspilleren skal gjøre.

Selvsagt bruker jeg min favorittspiller, men jeg er ikke fremmed for å teste ut nye produkter, alle spillere har jo dessuten funksjoner man ikke liker, favoritt eller ikke.

AtW

Men ... ?? må du ikke endre data som default uansett hvilke annen spiller du vil teste? Fx .. Real player ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er negativ fordi jeg synes det er tåplig å endre data som default, det er ikke det du forventer at avspilleren skal gjøre.

Selvsagt bruker jeg min favorittspiller, men jeg er ikke fremmed for å teste ut nye produkter, alle spillere har jo dessuten funksjoner man ikke liker, favoritt eller ikke.

AtW

Men ... ?? må du ikke endre data som default uansett hvilke annen spiller du vil teste? Fx .. Real player ??

7188773[/snapback]

 

Winamp eller foobar endrer ikke dataene på mine mediafiler ihvertfall. (dvs de kan jo gjøre det om du vil, men ikke som default), jeg har egentlig aldri brukt realplyer, så jeg skal ikke utelukke at den endrer data på filene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er utrolig irriterende når en mediaplayer uten videre forandrer på de dyrebare taggene som man selv har satt opp. Er helt enig med ATWindsor her. Og det er veldig beklagelig at WMP uten videre gjør dette uten å spørre først.

 

Jeg har alltid hatt skrivebeskyttelse på musikkfilene mine så jeg håper at jeg kan være trygg på at ingenting skjer med dem.

Lenke til kommentar
Det er utrolig irriterende når en mediaplayer uten videre forandrer på de dyrebare taggene som man selv har satt opp. Er helt enig med ATWindsor her. Og det er veldig beklagelig at WMP uten videre gjør dette uten å spørre først.

 

Jeg har alltid hatt skrivebeskyttelse på musikkfilene mine så jeg håper at jeg kan være trygg på at ingenting skjer med dem.

7188826[/snapback]

Den endrer på tag'er som IKKE har noe fra før av. Hvordan kan dette rote opp i systemet ditt?

 

Jeg har også gitt deg instruksjoner hvordan du slår av denne funksjonen i WMP.

Lenke til kommentar

Jeg la merke til at applikasjonen wmpnetwk.exe forsøker å nå ut på internett til adressen 239.255.255.250:Port1900

 

Dette er etter første omstart at jeg har sett dette, og kan en regne med at det er slik hver gang en starter PC'en? Hva vil applikasjonen for noe, og hva skjer om en i brannmuren nekter den tilgang med permanente innstillinger, og hvilke funksjoner mister man eventuellt da? :hmm:

Lenke til kommentar
Det er utrolig irriterende når en mediaplayer uten videre forandrer på de dyrebare taggene som man selv har satt opp. Er helt enig med ATWindsor her. Og det er veldig beklagelig at WMP uten videre gjør dette uten å spørre først.

 

Jeg har alltid hatt skrivebeskyttelse på musikkfilene mine så jeg håper at jeg kan være trygg på at ingenting skjer med dem.

7188826[/snapback]

Den endrer på tag'er som IKKE har noe fra før av. Hvordan kan dette rote opp i systemet ditt?

 

Jeg har også gitt deg instruksjoner hvordan du slår av denne funksjonen i WMP.

7188913[/snapback]

 

Hvordan kan jeg vite at dataene er riktige? Jeg vil kontrollere at dette er riktig når jeg legger det til, hva om jeg bruker andre tag-typer enn det wmp forholder seg til? Hva om jeg bruker andre felt til den informasjonen som wmp stapper inn? Hva om jeg bare holder mine filers integritet høyt, og ikke ønsker at programmer endrer de "ut av det blå"?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg vite at dataene er riktige? Jeg vil kontrollere at dette er riktig når jeg legger det til, hva om jeg bruker andre tag-typer enn det wmp forholder seg til? Hva om jeg bruker andre felt til den informasjonen som wmp stapper inn? Hva om jeg bare holder mine filers integritet høyt, og ikke ønsker at programmer endrer de "ut av det blå"?

 

AtW

7188955[/snapback]

Da må du gjøre det manuelt!

 

4) Høyreklikk på albumet og trykk på "Find Album Info".

 

Hvis du ikke vil at Windows Media Player endrer dine tomme tagger heller, så følger du punkt 3. Verre er det ikke. Så bruker du punkt fire for å hente albuminformasjon.

Lenke til kommentar

Jeg la også merke til at etter en installerer WMP 11.0 så er også en valgfri WMDRM funksjon som en hadde i WindowsUpdate tvunget på meg. Den dukker ikke lenger opp i listen over valgfrie oppdateringer (eller anbefalte oppdateringer om du vil).

 

Det kom ikke som noen stor overraskelse at den DRM-funksjonen før eller siden ble tvungen på en. Litt merkelig at den ikke har blitt tvunget på brukeren før nå med WMP 11.0.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg vite at dataene er riktige? Jeg vil kontrollere at dette er riktig når jeg legger det til, hva om jeg bruker andre tag-typer enn det wmp forholder seg til? Hva om jeg bruker andre felt til den informasjonen som wmp stapper inn? Hva om jeg bare holder mine filers integritet høyt, og ikke ønsker at programmer endrer de "ut av det blå"?

 

AtW

7188955[/snapback]

Da må du gjøre det manuelt!

 

4) Høyreklikk på albumet og trykk på "Find Album Info".

 

Hvis du ikke vil at Windows Media Player endrer dine tomme tagger heller, så følger du punkt 3. Verre er det ikke. Så bruker du punkt fire for å hente albuminformasjon.

7188991[/snapback]

 

Det er jo bra at det kan slåes av, men hele poenget er at det som default endrer filene dine, det er det jeg ikke liker, og jeg vet om mange som deler denne oppfatningen, ærlig talt burde man kunn forvente å slippe å sjekke igjennom alle prefs i et avspillingsprogram for å være sikret at filene ikke blir endret når man kjører programmet med default-innstilllinger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man får lagt til ogg filer i biblioteket?

7188935[/snapback]

 

Tror ikke det er mulig med flac og ogg.

7189068[/snapback]

 

Vel, da kan WMP11 råtne i helvete for min del :mad:

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å få til....men det går vel mer på viljen enn evnen.

Lenke til kommentar
Vel, da kan WMP11 råtne i helvete for min del  :mad:

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å få til....men det går vel mer på viljen enn evnen.

7189486[/snapback]

La det råtne. Flac og Ogg skal fungere gjennom kodeker, men dette er en ny release. Det tar nok litt tid før alle kodeker fungerer. Filene skal visstnok havne under "Other media", men har ikke fått tid til å teste dette.

Lenke til kommentar
Ble tilbakerulling til WMP10 på meg, likte slett ikke denne spilleren. Minner meg for mye om Vista :ohmy:

7189684[/snapback]

Ble det for mye nytt eller?

 

Du vet at du kan ha listevisning, slik som i WMP10, sant?;

post-66416-1162298973_thumb.jpg

 

Jeg liker det best slik selvfølgelig;

post-66416-1162299122_thumb.jpg

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Vel, da kan WMP11 råtne i helvete for min del  :mad:

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å få til....men det går vel mer på viljen enn evnen.

7189486[/snapback]

La det råtne. Flac og Ogg skal fungere gjennom kodeker, men dette er en ny release. Det tar nok litt tid før alle kodeker fungerer. Filene skal visstnok havne under "Other media", men har ikke fått tid til å teste dette.

7189656[/snapback]

 

Det har du rett i, all ogg filene ligger under "Other". Verre er det at informasjonen fra filene ikke leses :-(

 

Får vel fortsette å kjøre foobar2000, selv om det ikke er den vakreste jenta i klassen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...