Gå til innhold

uskyldig spørsmål ang visa kort


Dreambox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har vel noe med hvor mye og hvor lenge det er trukket over...

 

men jeg har selv mastercard, med grei limit, som jeg bruker hvis visa`n er tom, så jeg har aldri vært borti det problemet selv :p

 

når jeg mener at det er laget for å kunne overtrekkes, mener jeg ikke at man skal ta opp små lån med det, eller notorisk overtrekke det

Lenke til kommentar

Du kan få Visa kort som fungerer som kredittkort også ,kan du ikke? Vet at muttern har et eget visa-kort der hun ikke har penger i det hele tatt , men får regning på det som er brukt hver måned. Hun bruker dette kortet da hun er i utlandet for å slippe at pengene blir trukket direkte fra konto, slik at hun kan se om hun har betalt riktig beløp (Ser dette på regningen) før hun betaler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
En av minibankene i området er/var genial for de som ikke har penger på kortet. Mellom 00.00 og 01.00 er/var ikke minibanken i kontakt med banken, for å sjekke om du hadde penger, så da kunne ma ta ut mer enn det man hadde. Vet ikke om det er sånn lenger.

7314649[/snapback]

Skal ikke ha noe å si. Visa, MasterCard, Diners, AmEx har alle en grense "på kortet" med hensyn til hvor mye (i form av kontanter) som kan tas ut ila. en eller syv dager.

Lenke til kommentar

Hmm...

Da jeg handlet på butikken for noen dager siden fikk jeg beskjed om at det gikk på VISA delen av kortet, og at jeg måtte skrive under på kviteringa. (Da hadde jeg 300kr igjenn på kortet, jeg handlet for 50)

Da jeg gikk innom banken for og spørre, fikk jeg beskjed om at jeg hadde 50kr på kreditt.

 

Jeg bruker VISA electron, som i utgangspunktet ikke skulle ha noen kreditt. Men det var vis det alikevel :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg var da i minibanken he rforrige uke, og tok ut penger selv om jeg ikke hadde dekning på kortet. Og det var med et vanlig Nordea VIS-kort, i en Nordea minibank. Det var egentlig bare for å sjekke om det var mulig å overtrekke det.

 

Det sto bare "Visa uttaksgebyr beregnes" med en gang jeg putta inn kortet, men jeg måtte taste kode og hele pakka..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...