Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kjøpe billigere deler til Mercedes?


Anbefalte innlegg

I Bergen:

 

MB hugg. (Deler til bakhjulsoppheng. Litt for dyrt for noen gamle rustne deler. Skulle har prutet.)

 

 

Auto-Teile (Vannpumpe)

 

 

Bilextra har jeg også positiv erfaring med. (Bremseskiver og klosser på lager til min 85 mod W123.)

 

Takk for linkene

Tror du de har "skjermer til en E220 1999 mod" Mest sansynlig kanalene og?

Endret av Javad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Jeg har en Mercedes ML fra 2000, og jeg er så irritert over at jeg ikke kan ta den på Mekonomen for å få den reparert. Ofte får jeg høre at det trenges spesialverktøy som de ikke gidder å kjøpe.

 

Mercedes i tromsø har jeg avskrevet som verksted. Prisene der er helt for jævlig, og ingen på hele verkstedet og butikken ser ut til å ha hørt om service.

 

Selv tar jeg bilen til sverige når jeg trenger noe gjort med den. Ofte er prisene halvparten av det de tar i tromsø, selv på merkeverkstedet som jeg bruker i luleå, og servicen på verkstedet er mye bedre. De måtte ha bilen min på verksted en dag ekstra fordi en del de hadde bestilt ikke hadde kommet i tide, og i stede for at en på verkstedet skulle sitte på hendene hele dagen, vasket de bilen min fri for alle fluer og dritt som hadde samlet seg på den. Det hadde aldri skjedd i tromsø.

 

Jeg skal se om jeg ikke finner et mercedes verksted i finland som er litt nærmere, er litt langt å kjøre til luleå når man ikke skal på ferie dit.

 

Har også bestilt deler på ebay fra tyskland, og der er ikke prisene så ille. Bare se at selgeren har gode kritikker så er alt i orden. PayPal er garantert noe du skal skaffe deg uansett, bruker det til alt jeg skal betale stortsett, og om det kommer til norge, bruker jeg det til å betale reginiger os :p

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Mercedes C200 Elegance 1996 mod.(120 000 km.)Automat.

Jeg har lys på instrumentborde som indikerer "lite kjøleveske på radiator",så trode jeg det kunne være føleren på radiator.Ny føleren på radiator er skiftet,og det er kjøleveske opp til det nivå som skal være.

Advarselen på instrumentborde lyser som om det skulle være for lite kjøleveske.Da fikk jeg besjed om at det kansje er viftestyring for motorkjølevesken.På tomgang og bakker kan den stige til 83-84 grader .

Men hvor ligger denne boksen for viftestyring for motorkjøleviften?Er det noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar

Jeg har en Mercedes C200 Elegance 1996.der har det i toppen på radiatoren,ca 2 cm fra topp og nedpå blasttoppen fått en brist på siden ca.3 cm.lang.Der siver det ut radiatorveske.Er det noen som vet om det finnes tetningsmiddel til dette.Uten å ha i blande i radiatorvesken,red for det kan tette mer en det skal?

Lenke til kommentar

sjekket ut autohausaz.com ? bare husk å betal med paypal, da de må godkjenne med banken hvis du betaler med kort og summen er høy. Uansett så er de billige.

 

Kan bekrefte dette. Sparte ca. kr. 3.000,- i forhold til BOS på vifterem og strammehjul til W210 E240 (M112). OG JA! De hadde den oppdaterte delen!

 

Litt OT, men: Kanskje BOS burde ha byttet strammehjulet på service siden MB faktisk har sendt ut melding om dette? Nei, i stedet får en lagerhavari og står som et nek langs vegen uten vifterem! Tar 5 min å skifte dette så WTF!

 

Tenk om merkeverkstedene til de tyske merkene hadde hatt samme service og fornuftige priser her som i Tyskland? Lagt de brukte delene i en eske til besiktigelse for kunden og at verksmesteren etter en reprasjon hadde spurt om en ønsket en prøvekjøring før en betalte? Vask og shining for noen hundrelapper ekstra? Bli ferdig til avtalt tid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...