Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sturridge er så godt som solgt til Liverpool og det kan vi være veldig fornøyd med. Han er ikke verdt den prisen vi får for han og han er ikke god nok. Han er altfor egoistisk og hvor mange mål har ikke han kostet oss pga at han nekter å benytte seg av bedre plasserte spillere? Med Sturridge og Torres i troppen så har vi to spillere som er imune mote å score, men itillegg så nekter den ene av dem å i det hele tatt gi ballen til spillere som kan score.

 

Og jeg tror faktisk ikke det er mye jetlag du får av å reise til Spania f.eks. Engelske fotballspillere er ofte oppskrytt. Se for deg et scenario om Fernando Torres var engelsk, hadde vi fått høre like mye negativt om han da? Neppe. Torres har vært langt bedre enn Sturridge og gitt mer og gjort mer, hvem av de har fått mest positivt? Spilleren som ikke klarer en dritt. Logikk finnes ikke i England.

 

Uansett, så trengs en spiss og det kommer. Sturridge er ferdig i Chelsea og det skal vi være fornøyd med.

 

Sturridge var som sagt positiv i 2011, både på lån i Bolton og høsten i Chelsea, og har ikke vært så katastrofal i år heller som mange skal ha det til. Faktum er at den gode formen hans i fjor ikke var uten egoet hans tilstede, og fantastiske enkeltpretasjoner sørget for at han ble rost. Men egoet hans har blitt et problem i år, som du nevner, men heldigvis har dette kun med holdninger og gjøre. Det er ikke ferdigheter som manglende hurtighet eller luftstyrke. Egoismen til Sturridge er, i liket med Luiz' playstationfotball i 16-meteren, noe som kan fikses opp i med den rette motivasjonen innen kort tid.

 

Joda, har ikke opplevd store problemer med jetlag selv etter de mange turene mine til Spania, men den stadig økende forkjærligheten for brasilianere i klubben kan jo bidra med dette. Satt litt på spissen var den påstanden også. Uansett så er vel engelske spillere med på at vi klarer å fylle homegrown regelverket og da er det ikke gunstig å kvitte oss med de få engelske spillerne vi har, i hvertfall ikke når de kan bli veldig gode med litt effektiv holdningsarbeid.

 

Derfor er jeg ikke fornøyd dersom han drar til Liverpool(noe som ikke er sikkert før det er bekreftet), men det er du. Enige blir vi nok ikke her uansett. ;)

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Men jeg ser bare ikke hva vi skal med Sturridge i klubben? På hvilken måte skal vi benytte han på i vår spillestill? Han spilte mot United i LC og gjorde det ok, men allikevel så må det være frustrerende å spille med en som aldri sentrer og når vi bygger et lag som ønsker å angripe og slå pasninger så er Sturridge langt fra hva vi trenger.

 

Det at han er en oppskrytt engelskmann er ingen unnskyldning til at vi skal ha han i klubben. Om jeg kunne velge vil jeg da heller ha Theo Walcott. Han scorer og gir assist.

 

Det er 1 år siden vi sist så Sturridge prestere. Så jeg mener at når vi får £12m for han så er det ikke noe å diskutere engang.

Lenke til kommentar

Sturridge har jo som oftest blitt brukt som ving, men jeg tror han har større potensial som spiss hvor han kan få ballen servert av Mata, Hazard eller Oscar inne i boksen istedet for å begynne et raid nede ved hjørneflagget. Torres slår passninger som bare det, men det hjelper ikke når han ikke scorer, litt egoistisk må man være for det kan være avgjørende for en spiss. Men jeg sier ikke at egoismen til Sturridge er bra for laget, men at det er lett å gjøre noe med dette hvis han går inn for det selv. Synes i hvertfall vi skal gi han sjansen når han er tilbake fra skade og heller selge ham til sommeren dersom han fortsatt tror at han er hele chelsealaget alene.

 

Selger vi Sturridge så må vi sannsynligvis kjøpe to spisser i januar også.

Lenke til kommentar

Alle chelsesupporterne var jo skråsikker på at Torres kom til å bøtte inn mål når han kom.

De fleste som følger Premier League så at Torres hadde en dalende formkurve i Liverpool og at det var hasardiøst å slenge 50 millioner pund for en såpass skadeutsatt spiller.

 

Sturridge er ut uromoment og dersom Liverpool har lyst å betale 12 millioner pund for han så skal de få lov til det. Fyren har utvilsomt et talent, men han er ikke intelligent nok til å spille alene på topp. Det skal dog nevnes at jeg tror at han ville skåret 15+ mål dersom han startet hver kamp.

 

Torres har frem til januar å bevise at han er fremtid i klubben. Dersom han ikke presterer, så får klubben se om de klarer å pushe han til en eller annen nyrik klubb (*wink wink* PSG) og hente inn Falcao. Backup finnes allerede i unggutten Piazon (med Bamford og Feruz i bakhånd), så man trenger ikke å hente Lukaku tilbake med det første.

Lenke til kommentar

Jeg har også ventet på at Piazon skal få muligheten i PL. Under pre-season så var Piazon god. Så det er rart at han enda, tatt i betraktning spisskrisen vår, ikke har fått muligheten til å vise seg frem. Han taes uke inn og uke ut med på benken, men får aldri tillit.

 

Men slik du ser det så forsvinner Torres om Falcao hentes?

Lenke til kommentar

Klubben har ikke råd til å betale to megalønninger til spissen(e). Dessuten så tror jeg ikke at Torres vil like å sitte på benken. 4-4-2 er også uaktuelt da klubben har en overflod av offensive midtbanespillere som er best i en offensiv et system a lá 4-2-3-1 eller 4-3-3.

 

Det beste for klubben er å finne en kjøper for Torres (ideelt sett Atletico, men jeg tviler på at den gjeldstyngede klubben vil akseptere noe annet enn 100% cash. I tillegg så eies vel prosenter av Falcao av et sør-amerikansk selskap, noe som kompliserer en eventuell kompositthandel) for så å fortrenge at man en gang brukte 50 millioner pund på fyren.

Lenke til kommentar

Sist jeg leste var at Torres var inneforstått med og enig i at det trengtes flere spisser, men jeg tror ikke Torres ønsker å ha Falcao som konkurrent da han vet han ha vil uansett være et 2. valg. Om ryktene stemmer så vil vi betale 3.7 mill i uka om vi har både Torres og Falcao. En ganske syk sum for to spillere.

 

Torres til Atelico har vært oppe flere ganger og man får se hva som skjer der.

Lenke til kommentar

Mos Def nevne Dzeko, noe som er et interessant alternativ. Han vil koste mindre enn Falcao, som er bra for lommeboka og presset, og han er en annen type spiller enn Torres. Han er god nok til at det å starte med ham ikke er noe problem, og han kan byttes med Torres avhengig av kampbildet.

 

Vi vil også holde mange muligheter åpne til sommeren. Tror ikke den hypotetisk nye manageren nødvendigvis er så fornøyd med at vi brenner av hele overgangsbudsjettet i Januar, eller at vi selger Torres midt i comebacket hans.

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar

Piazon er god nok til å være backup dersom Falcao skulle bli skadet/trenger hvile (husk at dette er ekstremt hypotetisk). En dag må man la ungguttene få sjansen. Hvis de ikke anses som gode nok til å være backup, så er det bare å legge ned hele akademiet (som kanskje er englands beste).

 

Men tror du at en manager i Chelsea tør å satse å bruke unge spillere når Roman spinner revolveren med kort lunte? Akademiet kan vi egentlig bare legge ned så lenge han er eier for klubben, ved mindre noen lærer han betydningen av kontinutet og langsiktig tankegang.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...