Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hentes til hva da? Han vil fremdeles være andre eller tredjevalg bak Torres og Sturridge, og vi spiller som kjent med bare én spiss.Skulle vi kjøpe Cavani eller lignende så stiller han enda dårligere. Eneste alternativet er hvis vi selger Sturridge og ikke kjøper noen nye.

 

Lukaku har nå seks mål denne sesongen, som er helt greit. Jeg liker godt å se han spille når han kommer på etter ca 70 minutter og skaper kaos i forsvaret på egen hånd. Han er derimot ikke en pålitelig scoringsmaskin (ennå). Uansetter, her er målene (med forbehold om feil....):

 

6 Heading på innlegg -norwich

5 Spark i mål på corner - swansea

4 Straffe -sunderland

3 Heading på frispark -newcastle

2 Skudd fra 16-meteren -reading

1 Heading på innlegg -liverpool

Lenke til kommentar

Du har ikke fulgt med når du nevner Sturridge. Itillegg er Lukaku en annen type spiller enn Lukaku så jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan ha flere typer i troppen. Om vi kun skal ha Torres (som i hovedsak er bakromsspiss) så vil vi være veldig avhengig av at Torres KUN får baller der. Lukaku er mer et oppspillspunkt og kan fort skape et helvete for motstander. Han har også en Drogba-fysikk så det å spille mot Lukaku er hardt!

 

Jeg tror vi henter en spiss til: Falcao.

Også drar Sturridge til Liverpool.

 

Dvs. at vi muligens sitter med Lukaku, Torres og Falcao i Januar. Er det for mange spisser? Det er galskap og KUN ha 2 spisser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Du har ikke fulgt med når du nevner Sturridge. Itillegg er Lukaku en annen type spiller enn Lukaku så jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan ha flere typer i troppen.

 

Enn Sturridge?

Lenke til kommentar

Dvs. at vi muligens sitter med Lukaku, Torres og Falcao i Januar. Er det for mange spisser? Det er galskap og KUN ha 2 spisser.

 

Du nevner ikke Moses.

 

Må også tenke på hva Lukaku vil, det er en grunn til at han ønsket å dra på lån. Han er sikkert passe fornøyd i WBA hvor han er nesten like prioritert som Long. Vil ikke tro han er særlig fornøyd om han blir henet tilbake for bare å sitte på benken 90% av tiden. Men dette er uansett opp til Bentiez, dersom han har en plass til Lukaku så vil jeg gjerne se ham i Chelsea-trøye.

Lenke til kommentar

Moses er ving, derfor.

 

Lukaku er 93 modell. Han er 19 år. En så ung gutt kan ikke forvente å være et første valg i en så ung alder, spesielt ikke for en klubb som Chelsea. Derimot så tror jeg Lukaku kan bli en Drogba v2 over tid. Og allerede på noen få måneder har han tatt lange steg, pluss at vi har fått Rafa som trener.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Nå som Sturridge skal til Liverpool kan det virke som Benitez og Torres har for fult satt igang plan-B.

 

Vi vil også tilby Mata kontrakt til 2018.

Og nå som FFP begynner å tre i kraft så tror jeg langtidskontrakter er tingen. Tror vi kommer til å signere mange spillere på 5-årkontrakter.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Dvs. at vi muligens sitter med Lukaku, Torres og Falcao i Januar. Er det for mange spisser? Det er galskap og KUN ha 2 spisser.

 

Vil heller ha en Lukaku som får mye spilletid i Premier League, enn en Lukaku som ikke får noe spilletid i Premier League på grunn av at han må konkurrere med Torres og Falcao om den ene spissplassen. Og det kommer ikke på tale at en manager i Chelsea tar sjansen på å gamble med å bruke unge spillere når han har en triggerhappy og suksesskåt Roman i nakken.

 

Det er ikke galskap å ha to spisser til en spissplass. I den siste måneden har vi i praksis bare hatt en spiss på grunn av skaden til Sturridge. Kjøper vi Falcao og unngår å selge Sturridge så har vi tre spisser også. Sturridge har bevist at han er god nok så lenge han klarer å gjøre noe med egoet sitt.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Hva om Torres ikke klarer å komme tilbake til det nivå vi forlanger at han skal ha? Den nye spissen som kommer inn på SB vet vi jo enda ikke om kommer til å score mål og bli en bauta. Det er derfor jeg liker tanken på å ha en unggutt som ønsker mer enn noe annet å spille og score mål. Selv om jeg er enig i at Lukaku burde spille mye nå, spesielt mtp hvor bra han gjør det for WBA.

 

Nå har vi endelig (håper jeg, om han på mystisk vis ikke klarer å kødde til overgangen) kvittet oss med Sturridge. Nå er han Liverpools problem og da mener jeg at vi må se etter alternativer. City sitter med 4 spisser. United med samme antall (selv om en er svært begrenset). Vi sitter med Torres og Piazon (men helt ærlig så burde ikke han telle ettersom han ikke har spilt omtrent). Jeg kan love deg at vi henter minimum 1 spiss i Januar. Så det betyr at vi sitter med Torres og en spiss til, som skal være våre spisser.

 

Om den spissen er f.eks. Walcott. Hvor stiller det oss? Jo, ikke et skritt lenger frem. Da sitter vi der med relativt like spillere og to stk som ikke har bevist for mye i det siste (Torres har bevist at han er en toppklasse spiller, men det er over to år siden. Walcott har enda å bevise hva han kan, og ikke bare være en oppskrytt engelsk fotballspiller).

 

Men, om Torres finner former så kan ting bli snudd på hodet over natten. Da er vi ikke like avhengig av den stjernespissen som f.eks. Rademel Falcao ville vært, selv om jeg er 99 % sikker på at han kommer til SB i Januar. Han kommer til å prestere om han behandles på riktig måte, og for gudsskyld så håper jeg spissen som kommer til SB i Januar er handlet for å passe inn i Chelsea 2012. Ikke et kjøp som Torres var, for å være noe han ikke er.

 

Kort oppsummert: Vi kommer til å handle minst 1 spiss. Torres tipper jeg blir. Sturridge drar. Lukaku kommer enten hjem eller blir i WBA ut sesongen (doh).

Lenke til kommentar

Torres kommer aldri til å komme tilbake til det nivået han en gang var på, det tviler jeg på. Han har alt for mye press på seg både fra media og supportere til at han klarer å takle det mentalt. Riktignok vil han oppleve gode perioder, men så snart det går 2-3 kamper uten mål begynner flashbackene å komme tilbake og prestasjonsangsten stige mye høyere enn den ville vært hos en odinær spiller. Uansett så mener jeg at det er bedre å ha en Torres som squadplayer enn å risikere å ødelegge for Lukaku som har en så flott utvikling i WBA for øyeblikket. Det er helt klart at å kjøpe Falcao er gambling og at vi ikke vet om han blir en suksess, men med den politikken som klubben fører for øyeblikket har vi ikke noe valg. Hadde vi hatt den samme langsiktige, tålmodige og utviklingsfokuserte holdningen som f.eks. Arsenal og Barcelona, så hadde saken vært annerledes. Hadde Lukaku vært utlånt fra Arsenal hadde jeg villet hente han tilbake på flekken.

 

Jeg synes ikke vi skal selge Sturridge. Først og fremst er han en av de få engelske spillerne vi har i troppen (med den internasjonale samlingen av spillere vi har nå i troppen vil halvparten av spillerne slite med jetlag flere ganger i året fordi de reiser over så mange tidssoner når de skal på landslagssamlinger). Han var kanskje Premier Leagues beste spiss når han var på lån i Bolton og første halvdel av fjorårets sesong, og han har ikke gjort seg helt bort i år heller. En bra squadplayer med potensial og vi trenger i hvertfall ikke å selge spisser når det er mangelvare. Og Walcott? Nei, takk. Han er ikke mye bedre enn Sturridge og har enda ikke bevist noe som spiss enda.

 

Uansett, det beste som kunne skjedd oss er et følgende scenario: Roman, som ikke har lagt sjul på at han vil gjøre om Chelsea til England sitt Barcelona, må innse at han faktisk er nødt til å følge en liknende politikk som de følger i Katalonia-klubben dersom det skal bli mulig. Her er det langsiktig tankegang og en rød tråd fra en spiller kommer inn som 14 åring, til han blir fast førstelagsspiller som teller. En spiller, som er oppfostret som Chelsea-spiller, vet man mye mer hva man får av enn en colombianer som ikke har fått prøvd seg på noe annet enn samba-fotball.

 

edit. Og når det gjelder Manchester United så fordeler de sine 4 spisser på to plasser. City har for mange spisser, jeg kunne faktisk tenke meg at vi henter Dzeko som har fått for lite spilletid for de lyseblå.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Sturridge er så godt som solgt til Liverpool og det kan vi være veldig fornøyd med. Han er ikke verdt den prisen vi får for han og han er ikke god nok. Han er altfor egoistisk og hvor mange mål har ikke han kostet oss pga at han nekter å benytte seg av bedre plasserte spillere? Med Sturridge og Torres i troppen så har vi to spillere som er imune mote å score, men itillegg så nekter den ene av dem å i det hele tatt gi ballen til spillere som kan score.

 

Og jeg tror faktisk ikke det er mye jetlag du får av å reise til Spania f.eks. Engelske fotballspillere er ofte oppskrytt. Se for deg et scenario om Fernando Torres var engelsk, hadde vi fått høre like mye negativt om han da? Neppe. Torres har vært langt bedre enn Sturridge og gitt mer og gjort mer, hvem av de har fått mest positivt? Spilleren som ikke klarer en dritt. Logikk finnes ikke i England.

 

Uansett, så trengs en spiss og det kommer. Sturridge er ferdig i Chelsea og det skal vi være fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...