Gå til innhold

Nintendo and Microsoft signs up for Cell?


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.news4gamers.com/xbox360/NewsCom-13073.aspx

Hva kan man si? Velkommen etter? Den er altså ikke så uegnet til spell alikevel? :D

7161439[/snapback]

 

Det kommer ikke til å skje.

7161510[/snapback]

 

Ihht. IBM, så har det allerede skjedd.. :D

He said the Playstation 3, Xbox 360 and Ninetendo Wii all had tremendous innovation - and all three game console makers have signed up to use the new Power-based Cell CPU.
Lenke til kommentar
http://www.news4gamers.com/xbox360/NewsCom-13073.aspx

Hva kan man si? Velkommen etter? Den er altså ikke så uegnet til spell alikevel? :D

7161439[/snapback]

 

Det kommer ikke til å skje.

7161510[/snapback]

 

Ihht. IBM, så har det allerede skjedd.. :D

He said the Playstation 3, Xbox 360 and Ninetendo Wii all had tremendous innovation - and all three game console makers have signed up to use the new Power-based Cell CPU.

7161538[/snapback]

 

Det kan sikkert stemme. Men spørs litt om vi ser Cell i PC med windows

Uansett for meg spiller det ingen trille :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Dette ligger ennå 5 år fram i tid. Cell kan ha store forbedringer innen den tid. Ikke det at den ikke er kraftig den dag i dag. Men som en spill CPU, har den en vanskelig arkitektur. Om noen år vil vi helt klart ha mye større erfaring med programmering mot disse kjernene.

Lenke til kommentar
Eg har særs vanskeleg for å tru at Microsoft kjem til å bytta ut power PC prosessoren med ein Cell i xbox 360.

Neste generasjons konsoll fra MS kan kansje få ein anna type CPU. Men å endra heile arkitekturen no- er heilt absurd.

7161882[/snapback]

Det har du helt rett i. De vil ikke endre den eksisterende hardwaren i et utgitt produkt.

 

Neste genrasjon vil de nok derimot det.

Lenke til kommentar
Eg har særs vanskeleg for å tru at Microsoft kjem til å bytta ut power PC prosessoren med ein Cell i xbox 360.

Neste generasjons konsoll fra MS kan kansje få ein anna type CPU. Men å endra heile arkitekturen no- er heilt absurd.

7161882[/snapback]

Ingen her sier vel at de bytter i eksisterende maskiner. Men det er snakk om for neste gang. Likevel tror jeg dette bare er løse rykter. Jeg tror ikke noen av de vil binde seg til arkitektur nå. Hvem vet hva som er tilgjengelig på markedet om to år?

 

Men sony har sikkert allerede bestemt seg for at PS 4 skal ha Cell-teknologi.

Lenke til kommentar
Eg har særs vanskeleg for å tru at Microsoft kjem til å bytta ut power PC prosessoren med ein Cell i xbox 360.

Neste generasjons konsoll fra MS kan kansje få ein anna type CPU. Men å endra heile arkitekturen no- er heilt absurd.

7161882[/snapback]

 

Det blir nok ingen Cell i neste Xbox eller PC med windows

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Skulle ikke MS designe sin egen prossessor i neste Xboxen?

7162134[/snapback]

Det eg og meinar at det har vært snakk om.

7162168[/snapback]

MS har jo ikke som jeg vet noen erfaring med å lage prosessorer. Så jeg regner med at de bestiller en prosessor som vanlig og gir spesifikke krav om hva den skal kunne.

Lenke til kommentar
http://www.gametrailers.com/viewnews.php?id=3732

I følge den linken skal i hvert fall MS lage den selv..

7162900[/snapback]

Da må hvertfall MS kjøpe noen fabrikker for utvikling av CPU/GPU, for de har vel ingen pr. i dag vel?

7163161[/snapback]

Kanskje de setter Rare til å lage den, og Peter Molyneux til å drive hype.

 

Da vet vi i hvert fall at det blir en skuffelse :wee:

Lenke til kommentar

Sitatet jeg leste et annet sted var at IBM-representanten trodde at Wii og 360 brukte Cell allerede, så jeg ville vært skeptisk til denne informasjonen til man får det konkrete sitatet.

 

Men om alle endte opp med Cell til slutt så ville det jo gjøre underverker for porting av spill mellom konsollene. Vel, bortsett fra at PS3 ville vært svake lillebror, da den skal være ute i minst 10 år, så de neste konsollene fra Nintendo og Microsoft om fem år vil nok være ganske mye kraftigere enn PS3 er i dag... Så vi en situasjon som i dag, bare at PlayStation er den svake maskinen, og Nintendo og Microsoft bruker samme prosessor - en kraftigere Cell-utgave.

 

Men som sagt, jeg er skeptisk til påstandene om at MS og Nintendo har valgt Cell...

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke Microsoft ta ibruk en så kraftig prosessor som Cell. Innen den tiden X720 kommer. Vil vi nok ha kunne skaffet nok informasjon om Cell har vært en suksess i PS3 eller ikke. Tror uansett, at både Microsoft og Nintendo kommer til å satse på IBM prosessorer fremover. Da disse er egentlig veldig krafige, og den kommende Power6 er vel helt overlegen alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...