Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lytter til soundtracket til Moon. Herre jemini noe så vakkert. Poetisk og stemningsfullt.

Edit: Noen filmer under Filmklassiker hos NRK de kommende dagene:

- Frankenstein, NRK2 tirsdag 10.08 kl. 15.30.

- Faust, NRK2 onsdag 11.08 kl. 14.55.

- Stagecoach, NRK2 søndag 15.08 kl. 12.55.

- Ossessione, NRK2 mandag 16.08 kl. 14.20.

Endret av Onyx
Skrevet

Det er derfor YouTube nylig har lansert den revolusjonerende pauseknappen som gir brukeren mulighet til å fryse videoen når han eller hun selv måtte ønske.

Du altså :love:

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Skrevet

Det kommer til å ende bra, forresten. Han rookie-fyren redder dagen, mens den gamle mentoren ofrer seg og dør.

Skrevet

Tenkte jeg skulle se Star Wars filmene for første gang, men jeg aner virkelig ikke hvilken rekkefølge som er best å sem i.

Har lest litt rundt på nettet, men hver side og kommentar i kommentarfeltet mener forskjellig.

Hva mener dere?

4-5-6-1-2-3, 1-2-3-4-5-6 eller noe annet?

Skrevet (endret)

Jeg så dem slik: 4-5-6-1-2-3, husker jeg også søkte litt rundt om hvordan man burde se dem. Mange som mener forskjellig

Endret av Vowels
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Om jeg hadde hatt valget så hadde jeg sett 1-2-3-4-5-6. Dog glad jeg ikke hadde valget, da sjansen for gleden over Star Wars hadde dabbet av etter ep 1 og ep 2.

Skrevet (endret)

Kronologisk sett er det jo 1-6, da. Anakin var jo forfaren til Luke, som er i 4-5-6. Det kjipe er at Jar-Jar dreper all livsgleden din de to første filmene.

Endret av Bytex
Skrevet

Hehe skal visst ikke være lett det her. Virker som om det er litt fler som mener det er best å begynne med 4eren så jeg tror jeg skal gjøre det.

Takker for svar :)

Skrevet

Hehe skal visst ikke være lett det her. Virker som om det er litt fler som mener det er best å begynne med 4eren så jeg tror jeg skal gjøre det.

Takker for svar :)

Aldri dumt å se filmer etter utgivelseskronologi (dumt ord sikkert).

Skrevet

Det er jo bare fordi "ingen" liker jar-jar og Hayden Christensen. Men historiemessig er det som å lese sagaen om isfolket og starte med bok 10-25, og avslutte med bok 1-10.

Eller lese Lord of the Rings baklengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...