Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hva er problemet? Den kommer jo uansett til å dale når filmen kommer ut til offentligheten?

 

Problemet er at det kan jo hende 300 faktisk er veldig bra. Det er ikke meg imot at den er det eller at den havner på Top250, jeg liker å stemme på IMDb når jeg har sett en film. Men på riktig grunnlag. Og med et så stort antall idiot-stemmer som 300 allerede har fått, skal det utrolig mange flere stemmer til for at de som er der allerede nå ikke har innvirkning. Ikke at livet mitt står og faller på IMDb sine karakterer, for de som måtte tro det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patrick Bateman, for en filmkarakter... for en filmkarakter.

 

Filmen var også rimelig god, med Bale som totalt tok til seg rollen som den kyniske og ekstremt selvgode Patrick Bateman.

 

Slutten var en gåte for min del. Men fikk litt kunnskap i denne tråden, hvor en del som faktisk har lest boken har svart og diskutert.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Spør igjen, jeg. Er det noen som har sett både Bin-Jip og "Vår, sommer, høst, vinter...og vår"?
Har i dag mottatt Bin-jip i postkassen, men når jeg leser bakpå, står det en haug med referanser til Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom. Bør jeg se den først, før jeg ser Bin-Jip?

8037855[/snapback]

8040002[/snapback]

Det er ingen sammenheng mellom dem og det går helt fint å se dem i tilfeldig rekkefølge. Sannsynligvis refererer Bin Jip til Vår, sommer... fordi Vår, Sommer... kom ut året før og slo godt an, og de håpet vel at alle som likte den også kjøpte Bin Jip.

 

Personlig ville jeg sett Bin Jip først, rett og slett fordi jeg synes Vår, Sommer... er bedre og da sparer man det beste til slutt. ^^

Lenke til kommentar
Nå har "300" kommet inn som #250 på top 250-lista.

 

Er borte nå... Selv om 300 begynner å få en virkelig fin score.

 

Hvis jeg hører noe mer nå om hvor bra score denne filmen har, så skal jeg jaggu gå inn på IMDb og gi den 1 på pur faen. Greit nok, den ser bra ut, og kan muligens også være bra, men etter min mening virker traileren foreløpig mer "stil" over "substans". Så inntil folk faktisk får sett 300, og kan dømme den fra faktiske meninger, så kan alle de som løper og stemmer 10 bare fordi de har sett traileren, drite og dra.

Hvis du ikke har lyst til å se den på grunn av det, så tror jeg du kanskje burde holde deg unna den all together. Er det en ting som er sikkert, er det at denne filmen er laget for å ha mer stil enn substans, og er laget for å appellere til de som foretrekker det. Det kommer såklart til å være litt om ære og altruisme, og det skal være noen emosjonelle scener i følge anmeldelsene jeg har lest, men det som mange liker ved filmen, og som mange ikke komme til å like ved filmen, er kampscenene.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har lyst til å se den på grunn av det, så tror jeg du kanskje burde holde deg unna den all together. Er det en ting som er sikkert, er det at denne filmen er laget for å ha mer stil enn substans, og er laget for å appellere til de som foretrekker det. Det kommer såklart til å være litt om ære og altruisme, og det skal være noen emosjonelle scener i følge anmeldelsene jeg har lest, men det som mange liker ved filmen, og som mange ikke komme til å like ved filmen, er kampscenene.

 

Skal nok se den, likte Snyders forrige film. Stil over substans er ikke negativt om det er godt gjennomført, noe det sikkert er. Er bare lei av å høre hvor bra karakter/bra filmen er basert på en avstemming hvor de færreste faktisk vet om filmen er bra eller ikke. AKA hype. Det ødelegger.

Lenke til kommentar
Hvordan hadde dere reagert hvis læreren deres hadde sagt: "Vi ser Quinceañera i stedet for Pan's Labyrinth. Grunnen er at jeg snakket med to jenter som sa den var litt rar og ekkel"?

 

:realmad:

8048673[/snapback]

 

Jeg hadde utbrutt i raseri :p

 

Over til noe litt filmrelatert så fikk jeg i dag tak i en meget flott replica av Luke Skywalker's Episode 4 lightsaber. Meget fornøyd, helt spot on, bedre enn MR sine replicas etter hva jeg kan se :) Bilder kommer sikkert en gang når jeg gidder...

Lenke til kommentar
Hvordan hadde dere reagert hvis læreren deres hadde sagt: "Vi ser Quinceañera i stedet for Pan's Labyrinth. Grunnen er at jeg snakket med to jenter som sa den var litt rar og ekkel"?

 

:realmad:

8048673[/snapback]

 

Jeg hadde blitt realt sinna ! Venter på den herlige dvd-utgivelsen fra DVDfromKorea av Pan´s Labyrinth nå og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å se filmen igjen !

Lenke til kommentar
Hvordan hadde dere reagert hvis læreren deres hadde sagt: "Vi ser Quinceañera i stedet for Pan's Labyrinth. Grunnen er at jeg snakket med to jenter som sa den var litt rar og ekkel"?

 

:realmad:

8048673[/snapback]

 

Hvorfor blir alle så sinna?

 

Jeg ville da mye heller sett en lousy drittfilm i et klasserom hvor du for det første sitter dårlig, læreren skal kontinuerlig stoppe filmen å forklare og du har folk som prater hele tiden. Mener det var en tråd om dette tidligere - gode filmer du aldri har sett før skal aldri sees på skolen. ;)

 

(..med mindre det var snakk om kino da :p )

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Hvordan hadde dere reagert hvis læreren deres hadde sagt: "Vi ser Quinceañera i stedet for Pan's Labyrinth. Grunnen er at jeg snakket med to jenter som sa den var litt rar og ekkel"?

 

:realmad:

8048673[/snapback]

Jeg ville blitt fornøyd, så slapp jeg at skolen skulle ødelegge en god filmopplevelse.

8051820[/snapback]

 

Kommer litt an på hvordan fasilitetene på skolen er da. På skolen min har vi faktisk et ganske bra auditorium med prosjektor og veldig god lyd. Der går det fint an å se film og få en god filmopplevelse !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...