Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva med den fantastiske God's Army? Der er selveste Christopher Walken en ond engel som gjør folk til saltstøtter og whatnot.

Awesome. Fant den på IMDB, virker som DVD-materiale. :wee:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The Prophecy er den amerikanske tittelen, mens Gods Army er den europeiske er ikke verre enn det. Jeg har kun hørt/sett The Prophecy som tittel.

Men for meg så er det Viggo Mortensen som er høydepunktet i filmen når han dukker opp som Lucifer, konge rolle :)

Skrevet (endret)

Jeg så nettopp Wanted. Grei nok actionfilm, uten noe mer å tilby enn akkurat action.

... Men det er en ting jeg stusser på. Er det bare meg, eller er det en viss sekvens i en av de orkestrale sangene i soundtrack'et som minner uhyre mye om en nærmest lik sekvens i i en eldre, norsk film?

Om du spoler frem til end-credits'en til filmen (rundt 01:40:10) vil du snart høre en veldig kjent lyd, i alle fall om du vokste opp med Ivo Caprino's mange klassiske eventyr. Om du sjekker

på YouTube, og spoler frem til ca. 02:10, vil du innen få sekunder høre noe veldig likt.

Coincidence?

Edit: Fatter ikke at jeg husker denne lyden. Spesielt med tanke på at det er så mange år siden sist gang jeg så dem, og at jeg ellers glemmer alle mulige andre ting...

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Jeg ønsker å se et par filmer hvor noen spiller Gud. Tips?

Se her.

Vel, jeg visste jo om den listen, men det er en ekstremt lang liste. Det var derfor jeg spurte om noen hadde noen tips, vet du. :)

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Steroider kan være gøy dere. The Big sexy(Kevin Nash) er og forbli tøff.

Jeg liker The Punisher,og Thomas Jane, min forventing til den nye Punisher-filmen kan ikke bli lavere.

Skrevet
Steroider kan være gøy dere. The Big sexy(Kevin Nash) er og forbli tøff.

Jeg liker The Punisher,og Thomas Jane, min forventing til den nye Punisher-filmen kan ikke bli lavere.

6.8 på IMdb gjør den jo ganske klart til den høyest rangerte av de tre, gjort det stort sett likt som den forrige blant kritikerne. Tiden får vise, tror det er mer gorefest de har satset på i Punisher: War Zone.

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet

Snakker du om The Punisher eller The Punisher:was zone?

Effektene så meget dårlig ut. Men jeg skal nok se den jeg også(comic book-fan)

Skrevet

Fantastisk dag!

Er i bakrus, men med The Dark Knight ble alt litt bedre. Nå skal jeg følge opp med Transformers. Naboen er også bortreist, så da kan jeg endelig skru på subwooferen og.

...men først må jeg fylle godteriskålen :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...