Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet
What a cast!

Second!

Knapt vet hvor Norge befinner seg? Den dama hadde ikke klart på plassere USA på kartet en gang det er jeg overbevist over.

Tror ikke ho vet hvor ho bor, jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er litt som at Se&Hør priser seg over at Paris Hilton er "halvt norsk" selv om hun knapt vet hvor Norge befinner seg.

Hun besøkte faktisk Køfta for et års tid siden da. Det er der hun "er fra".

Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skrevet
Vi nordmenn elsker jo å late som at alle i hele verden bryr seg om dette miniputtlandet vårt.

På samme måte som vi år etter år stiller som storfavoritt til Melodi Grand Prix

Og Miss world\miss universe.

Skrevet
Er litt som at Se&Hør priser seg over at Paris Hilton er "halvt norsk" selv om hun knapt vet hvor Norge befinner seg.

Hun er vel "kvart norsk" eller noe, siden bestefaren hennes var norsk og dro til USA. Eller noe i den duren.

Taken scorer høyt på amerikanske kinoer, håper sånne filmer blir den nye trenden. :D

Skrevet
Taken scorer høyt på amerikanske kinoer, håper sånne filmer blir den nye trenden. :D

En mer forkastelig film enn Taken skal du lete lenge etter. At de spiller på laveste fellesnevner er en ting, men en av disse fellesnevnerene fremmedfrykt dras ting for langt. Taken er inget annet enn kommersiell film på sitt verste. Så hvis dette blir den nye trenden kan jeg like godt bare gi opp nyere fransk-amerikansk film først som sist.

Skrevet

Actionscenene er både i filmen og sett i forhold til sjangeren tretten på dusinet. Det er gammelt nytt. Eneste forskjellen er at Besson har dratt det alt for langt.

Selv for actionsjangeren er udiskriminerende bruke av vold og tortur lavmål.

I tillegg er filmen så hjernedød at det ikke finnes ord. De spiller faktisk konsekvent på at folk ikke huske lengre enn fem minutter tilbake i tid.

Skrevet (endret)

Hun er vel "kvart norsk" eller noe, siden bestefaren hennes var norsk og dro til USA. Eller noe i den duren.

Enda lenger bak, er faren til faren til bestefaren som er norsk :p

http://en.wikipedia.org/wiki/Conrad_Hilton (er faren hans som er norsk)

Saa det er relativ liten sjanse for at hennes skuespilleregenskaper er nedarvet fra norsk grunn (heldigvis ^^)

Endret av Rabbid
Skrevet (endret)
Actionscenene er både i filmen og sett i forhold til sjangeren tretten på dusinet. Det er gammelt nytt. Eneste forskjellen er at Besson har dratt det alt for langt.

Selv for actionsjangeren er udiskriminerende bruke av vold og tortur lavmål.

I tillegg er filmen så hjernedød at det ikke finnes ord. De spiller faktisk konsekvent på at folk ikke huske lengre enn fem minutter tilbake i tid.

Nei, at noen faktisk bruker realistisk selvforsvar, eller såpass realistisk som man kan forvente seg, er sjelden i film. Men det har blitt mer populært i det siste.

Det er nettopp det som gjør filmen bra, at den er kompromissløs. Jeg er dødslei av å se filmhelter som følger alle regler for politisk korrekthet, jeg vil se en person som går etter målet sitt uten andre tanker i hodet i det hele tatt. En som ikke bryr seg om noen regler, hverken lov eller normer, fordi han har et mål for øye. Det er akkurat sånn en far med samme bakgrunn ville reagert hvis datteren hans ble kidnappet, han ville ikke tenkt at han ikke kunne torturere eller bruke vold mot andre fordi det ville vært feil, han ville gjort hva som helst. En film som tørr å vise sånt er underholdende, fordi det er unikt og langt utenfor typisk Hollywood-underholdning. Personlig er det bare scener fra 24 som kommer i nærheten, men generelt sett er den serien også veldig politisk korrekt.

Kan godt hende at filmen er hjernedød, det er ikke den typen film man ser for å utvide horisontene sine.

Endret av Thrusthamster
Skrevet
Akkurat ferdig med Blade Runner - The Final Cut på BD og fy pokker for et bilde og lyd det er på den filmen. Er en skam at ikke alle filmer som er eldre en 10-15 år går igjennom samme prossessen som Blade Runner før de blir sluppet på BD, men det er vel dessverre en for dyr prossess sikkert :(

Skulle se den selv i helga, på BD, men syns ikkje bilde var så bra, var mye snø og slikt på bildet.

men får vell se resten endag, såg bare 15min eller noe. (skrudde ikkje av på grunn av bildekvalieteten)

Skrevet
Akkurat ferdig med Blade Runner - The Final Cut på BD og fy pokker for et bilde og lyd det er på den filmen. Er en skam at ikke alle filmer som er eldre en 10-15 år går igjennom samme prossessen som Blade Runner før de blir sluppet på BD, men det er vel dessverre en for dyr prossess sikkert :(

Skulle se den selv i helga, på BD, men syns ikkje bilde var så bra, var mye snø og slikt på bildet.

men får vell se resten endag, såg bare 15min eller noe. (skrudde ikkje av på grunn av bildekvalieteten)

Da tror jeg virkelig det er noe gærent med deg, spillern, tv'en eller disc'en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...