Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nah, jeg er ikke så veldig glad i bøker, men jeg kan selvfølgelig kose meg med det også. Om en film er småkjedelig, så er det gjerne ikke mer enn 1-1,5 timer igjen av den. Da ser jeg den ofte ferdig likevel, sånn at jeg kan klage over den etterpå. Om en bok er kjedelig, er det gjerne 10-20 timer igjen av den. Da orker jeg ikke fullføre den, kun for å ha fullført den eller for å klage over den. Også er det dette med at man ikke trenger å gjøre noe selv når man ser film også da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så nettopp The Wrestler. SINNSYKT BRA. Tusen takk, Aronofsky. Og Rourke.

Jeg har så lyst til å kalle den Aronofsky's beste, men jeg vet ikke hvilken jeg liker best av den og Requiem. Nå for tiden er det The Wrestler, helt klart, men har ratet den 8, og Requiem 9. Er ikke lett :p

Skrevet (endret)

Ta en gjensyn med Requiem da. Det er en film man kan se ganske mange ganger.

Edit: Gjensyn het det, ja. Ikke gjenntitt :blush: Jeg fant ikke gjenntitt i ordboka, hverken med èn eller to N-er. God natt!

Endret av Olum
Skrevet

Slutten på Requiem ga meg en bedre opplevelse enn The Wrestler, men som helhet er nok Wrestler hakket over. Et gjensyn vil skje, men ikke på en stund. Prioriterer den ikke først.

Skrevet
Ta en gjenntitt med Requiem da. Det er en film man kan se ganske mange ganger.

Tja, kanskje. Jeg har selv sett den noen ganger, men hver gang sier jeg til meg selv at dette blir siste gang jeg ser den.

Skrevet

Fordi den er så jævlig? Selv om det er en jævlig historie fortalt på en jævlig måte er det likevel en fantastisk filmopplevelse.

Skrevet
Så nettopp The Wrestler. SINNSYKT BRA. Tusen takk, Aronofsky. Og Rourke.

Jeg har så lyst til å kalle den Aronofsky's beste, men jeg vet ikke hvilken jeg liker best av den og Requiem. Nå for tiden er det The Wrestler, helt klart, men har ratet den 8, og Requiem 9. Er ikke lett :p

Requiem er langt mer brutal. Jeg vil også anse den som samfunsmessig mer viktig film, den setter fokus på et enormt viktig tema. Mens The Wrestler er en film som er mer viktig for enkeltpersoner. Jeg er sikker på at den vil treffe de aller fleste en eller annen gang i livet. Det er bare ikke alle som er klar over det.

Jeg tenker forresten på Ari Behns kritikk av Loe når det kommer til Aronofsky. Han presenterer selvfølgeligheter og til dels floskler. Men så syntes jeg selvfølgeligheter er det beste som er når det kommer til slikt. Virkelig gode filmer presenterer selvfølgeligheter på en genial måte. Ari kan gå og legge seg :)

Skrevet
Requiem er langt mer brutal. Jeg vil også anse den som samfunsmessig mer viktig film, den setter fokus på et enormt viktig tema.

Det kan godt hende, men det er ikke disse kriteriene jeg tenker på når jeg bedømmer og gir karakter til filmene jeg ser. Jeg bryr meg mer om min personlig opplevelse, og hva det betyr for meg.

Men jeg skjønner poenget ditt.

Skrevet

Rent personlig holder jeg The Wrestler høyest, sammen med The Fountain. Men alle tre filmene er 9'ere i min bok.

Men for samfunnets del, så tror jeg Requiem er hans viktigste verk. :)

Skrevet

The Wrestler er en personlig fortelling som på en måte gikk mer inn på meg enn Requiem. Sistnevnte føltes litt for dramatisk, og slutten er veldig "In your face". Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg liker den veldig godt. Og slutten fikk meg til å måpe første gang. Clint Mansells musikk er veldig påvirkende.

Skrevet

Jeg klarer virkelig ikke rangere de tre (The Fountain, The Wrestler og Requiem), men jeg er nok nødt til å sette The Fountain høyest.

Muligens min yndlingsfilm gjennom tidene. Fantastisk! :love:

Skrevet
The Wrestler er en personlig fortelling som på en måte gikk mer inn på meg enn Requiem. Sistnevnte føltes litt for dramatisk, og slutten er veldig "In your face". Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg liker den veldig godt. Og slutten fikk meg til å måpe første gang. Clint Mansells musikk er veldig påvirkende.

Jeg hadde, som sikkert de fleste andre, hørt theme-musikken av Clint Mansell lenge før jeg så filmen. Utifra hvor fin sangen var, ante jeg virkelig ikke hva jeg gikk til når jeg så filmen for første gang.

Skrevet

Kunne gjerne tenkt meg å diskutere litt om soundtracks blant filmer. F.eks. enkeltsanger under enkelte scener i en film.

Fra Powells Bourne Supremacy, «Berlin Foot Chase»:

Strykeinstrumentene som bygger opp spenninga i den scena er til å få frysninger av.

Gjest Bruker-127711
Skrevet

JEg så Clubbed igår, knallfilm. Veldig bra, anbefaler den sterkt.

Skrevet

The Wrestler ble for vanlig for meg. Om det så er den beste måten den historien noensinne er blitt fortalt på, så er det fortsatt bare en film. The Fountain og Requiem er opplevelser. Personlig har jeg The Wrestler nederst på listen, men med tre 10ere foran seg er ikke det den verste skammen.

Skrevet

Sluttscenen i The Wrestler oppsummerer fint for meg, og jeg merker at den også er en opplevelse. Aronofsky tok en helt ny vei etter The Fountain, men jeg likte den.

Skrevet

Så nettopp Appaloosa, og jeg må si at det er en av de bedre westernsene jeg har sett. Ingen kjedelige partier, og den kan lett anbefales til alle.

Skrevet
Så nettopp Appaloosa, og jeg må si at det er en av de bedre westernsene jeg har sett. Ingen kjedelige partier, og den kan lett anbefales til alle.

Likte den også godt. Lo spesielt av dette:

A: Wow, that was fast

B: That's what happens when everybody can shoot

:D

Gjest Slettet+9817324
Skrevet (endret)

I mini comics'ene (de små tegneseriene som fulgte med figurene) hadde He-Man langt hår a la Conan samt at han kom fra en stamme kalt "he-men".....hans rustning ga han kraft oxo.

Han brukte oxo å slå sverdet på en stein for å få mer krefter.....

Endret av Slettet+9817324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...