Gå til innhold

Primary healers, hvem dør først i din gruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som sagt, hvem dør først i din gruppe når det drar seg til?

Jeg rollet nylig en prest for å prøve ut healer rollen i instanser. Kan ikke si annet enn at jeg liker det. Kanskje mer krevende enn jeg hadde trodd, men desto artigere. Jeg har fra før en 60 hunter som brukes regelmessig i UBRS og ZG (Guildet er ikke stort nok for MC, men vi har det gøy likevel).

Jeg har letet litt på forumet etter healing spesifikke tråder, men det var ikke så mye å finne.

Foreløbig har jeg lagt meg på følgende prioritering når det går galt:

1. Primary healer. (meg selv)

2. Main tank

3. Secondary healers (druids/palas)

4. Fury warrior, velspilt hunter.

5. Casters

6. Rogues

7. Ikke velspilt hunter

8. Rambos

De to første er selvforklarende.

Kategori 3: Hvis jeg skulle dø er det avgjørende at minst en annen i gruppen kan ta over, hvis ikke kommer en wipe sikkert som banken.

Kategori 4: Disse har brukbar armor og kan opprettholde rimelig høy dps selv om de blir slått på. Kanskje noen reagerer på hunter her, men jeg mener at en hunter gjør mer dps enn en caster når han blir slått på, krever mindre healing og et pet som generelt er et bedre meat shield enn en caster. Velspilte hunters er desverre sjeldne på lave levels.

Kategori 5: Casters mister mye av sin dps hvis de blir slått på og dør fort. Man må ofte spamme heals på disse når de får aggro. Det koster for mye tid og mana å holde disse i live under kaotiske situasjoner.

Kategori 6: Disse plasserer seg alltid innenfor AOE rekkevidde og suger opp ganske mye heals for skaden de gjør. Rogues er nok den klassen jeg liker absolutt minst som healer. Lite armor/resistance, og de later til å være ute av stand til å slå på noe uten å ta aggro. Samtidig tar de alltid mye skade av AOE. Hvis det er mer enn en rogue i gruppen forventer jeg at de healer seg selv i lange encounters. (vanish+bandage) Jeg spanderer aldri en potion cooldown for å redde en rogue. Kanskje det er bare jeg som ikke har møtt en velspilt en?

Kategori 7: Ikke velspilte huntere har en tendens til å falle tilbake på melee når de får aggro i stedet for å fortsette å skyte på en mob som blir tanket, da halverer de sin dps samtidig som MT ikke får aggro tilbake så fort som han gjerne vil. Verdien av slike huntere blir fort redusert til et under middelmådig meat shield. FD + bandage forventes.

Kategori 8: Kommer i to inkarnasjoner: Rogue eller Fury Warrior. I det siste tilfellet vil de alltid nekte å bruke skjold selv om de er eneste warrior i gruppen. (Siden de ikke klarer å toppe damage meteret uten 2-hander.) Disse vil ofte brase på foran MT og ta all aggro først. Ofte vil dem pulle mens castere drikker, da sier jeg bare "mana break" og blir sittende å drikke til dem dør, før jeg reiser meg og healer MT. Disse unngås ved å la dem dø noen ganger til de blir sure og forlater gruppen.

Dette er etter min erfaring, mest i lavere lvl instanser.

Endret av MailMan13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

min erfaring er at mages er dem som dør fortest i parties.

eneste full ansvaret du har som main healer er vel å holde MT i livet. Dør dem andre er det jo mye dems egen feil.

Endret av gamer73
Skrevet
Som sagt, hvem dør først i din gruppe når det drar seg til?

Jeg rollet nylig en prest for å prøve ut healer rollen i instanser. Kan ikke si annet enn at jeg liker det. Kanskje mer krevende enn jeg hadde trodd, men desto artigere. Jeg har fra før en 60 hunter som brukes regelmessig i UBRS og ZG (Guildet er ikke stort nok for MC, men vi har det gøy likevel).

Jeg har letet litt på forumet etter healing spesifikke tråder, men det var ikke så mye å finne.

Foreløbig har jeg lagt meg på følgende prioritering når det går galt:

1. Primary healer. (meg selv)

2. Main tank

3. Secondary healers (druids/palas)

4. Fury warrior, velspilt hunter.

5. Casters

6. Rogues

7. Ikke velspilt hunter

8. Rambos

De to første er selvforklarende.

Kategori 3: Hvis jeg skulle dø er det avgjørende at minst en annen i gruppen kan ta over, hvis ikke kommer en wipe sikkert som banken.

Kategori 4: Disse har brukbar armor og kan opprettholde rimelig høy dps selv om de blir slått på. Kanskje noen reagerer på hunter her, men jeg mener at en hunter gjør mer dps enn en caster når han blir slått på, krever mindre healing og et pet som generelt er et bedre meat shield enn en caster. Velspilte hunters er desverre sjeldne på lave levels.

Kategori 5: Casters mister mye av sin dps hvis de blir slått på og dør fort. Man må ofte spamme heals på disse når de får aggro. Det koster for mye tid og mana å holde disse i live under kaotiske situasjoner.

Kategori 6: Disse plasserer seg alltid innenfor AOE rekkevidde og suger opp ganske mye heals for skaden de gjør. Rogues er nok den klassen jeg liker absolutt minst som healer. Lite armor/resistance, og de later til å være ute av stand til å slå på noe uten å ta aggro. Samtidig tar de alltid mye skade av AOE. Hvis det er mer enn en rogue i gruppen forventer jeg at de healer seg selv i lange encounters. (vanish+bandage) Jeg spanderer aldri en potion cooldown for å redde en rogue. Kanskje det er bare jeg som ikke har møtt en velspilt en?

Kategori 7: Ikke velspilte huntere har en tendens til å falle tilbake på melee når de får aggro i stedet for å fortsette å skyte på en mob som blir tanket, da halverer de sin dps samtidig som MT ikke får aggro tilbake så fort som han gjerne vil. Verdien av slike huntere blir fort redusert til et under middelmådig meat shield. FD + bandage forventes.

Kategori 8: Kommer i to inkarnasjoner: Rogue eller Fury Warrior. I det siste tilfellet vil de alltid nekte å bruke skjold selv om de er eneste warrior i gruppen. (Siden de ikke klarer å toppe damage meteret uten 2-hander.) Disse vil ofte brase på foran MT og ta all aggro først. Ofte vil dem pulle mens castere drikker, da sier jeg bare "mana break" og blir sittende å drikke til dem dør, før jeg reiser meg og healer MT. Disse unngås ved å la dem dø noen ganger til de blir sure og forlater gruppen.

Dette er etter min erfaring, mest i lavere lvl instanser.

7146796[/snapback]

^^ lvl på din priest? jeg skjønner ikke hvordan rogues tar mye agro kanskje tanken du har med som er litt dårlig på low lvl

Skrevet (endret)

Har bare healet på instanser opp til ST foreløbig.

Rouges har alltid en tendens til å slå på et annet mål enn MT. Skjønner ikke hvorfor :no: Kanskje de ikke merker hvor lite armor de har siden de blir konstant healet i instanser.

Som sagt, jeg spiller med flere rogues i guildet som klarer seg bra. Jeg har aldri spilt rogue selv, men det virker som meg som de er vanskelig å spille bra i instanser. Aner ikke hvorfor. Presten bruker jeg ofte i PuGs, og det er en litt annen opplevelse hva angår rogues.

Det er nok som med alle de andre klassene: De som liker å spille instanser og har tolmodighet til å gjøre det ordentlig holder seg innenfor guild. Jeg har helt sluttet å kjøre PuGs med hunteren min, gidder ikke å krangle med alle ramboene lenger.

Var ikke meningen å lage noen diskusjon om rogues. Kjenner til flere som gjør ting riktig.

Endret av MailMan13
Skrevet

som diehard rogue og følgelig hunterhater må jeg nesten skrive noen ord. :)

Ja vi suger opp healing desverre, men det er prisen gruppa må betale for den beste dps'en. (I en perfekt verden) En rogue skal ikke få agro, gjør han det skal han iallefall ikke ha den mer enn 2-3 sekund. Så har han det, kan du skylde på at han ikke kan spille klassen sin og la han død. Alt en rogue burde trenge er en heal nå og da. Han får bare litt skade her og der, og det skal ikke vere noe hast med og heale han.

Som du sa selv, velspilte hunters er sjeldne på lave level. Det gjelder nok desverre og for rogues.

Jeg har en tank alt. Og føler det litt på samme måte som deg. Hjelper aldrig en hunter viss han får agro. Kan ikke fordra de :)

Skrevet
Har bare healet på instanser opp til ST foreløbig.

Rouges har alltid en tendens til å slå på et annet mål enn MT. Skjønner ikke hvorfor  :no: Kanskje de ikke merker hvor lite armor de har siden de blir konstant healet i instanser.

Som sagt, jeg spiller med flere rogues i guildet som klarer seg bra. Jeg har aldri spilt rogue selv, men det virker som meg som de er vanskelig å spille bra i instanser. Aner ikke hvorfor. Presten bruker jeg ofte i PuGs, og det er en litt annen opplevelse hva angår rogues.

Det er nok som med alle de andre klassene: De som liker å spille instanser og har tolmodighet til å gjøre det ordentlig holder seg innenfor guild. Jeg har helt sluttet å kjøre PuGs med hunteren min, gidder ikke å krangle med alle ramboene lenger.

Var ikke meningen å lage noen diskusjon om rogues. Kjenner til flere som gjør ting riktig.

7146948[/snapback]

hehe jeg spiller warrior:=)

og har en rogue main på lvl 60 :=)

pleier også og of tanke vis noen går etter cloth :=) fordi jeg har Høy dodge men eller's denger jeg tank target..

men når jeg spiller warrior i veldig low lvl var det ikke noe problem og holde agro

vekk fra de andre, charget inn og Thunderclapp og så battelshout skapper grei agro :p men jeg var bare lvl 13 da :=) men roguen lvl 11-14 husker ikke helt fikk ikke mye agro :=) liker tank og lurer på hvordan det er på høyere lvl :p

Skrevet

som diehard rogue og følgelig hunterhater må jeg nesten skrive noen ord. :)

Ja vi suger opp healing desverre, men det er prisen gruppa må betale for den beste dps'en. (I en perfekt verden) En rogue skal ikke få agro, gjør han det skal han iallefall ikke ha den mer enn 2-3 sekund. Så har han det, kan du skylde på at han ikke kan spille klassen sin og la han død. Alt en rogue burde trenge er en heal nå og da. Han får bare litt skade her og der, og det skal ikke vere noe hast med og heale han.

Som du sa selv, velspilte hunters er sjeldne på lave level. Det gjelder nok desverre og for rogues.

Jeg har en tank alt. Og føler det litt på samme måte som deg. Hjelper aldrig en hunter viss han får agro. Kan ikke fordra de :)

7146991[/snapback]

vis du ikke hjelper hunter bare fordi du ikke liker de spiller du bad ^^ hunters hjelper mye og vis de dør er det like dumt vis en rogue dør

Skrevet

Jeg prioriterer de som blir slått på ^^ Dirter langt i klassen, om jeg skal ha med det som en faktor blir det bare komplisert. Om jeg kan velge mellom en hunter med 70% hp og en rogue med 40% tar jeg faen ikke huntern fordi han tåler mer.

Skrevet (endret)

Poenget er hva du gjør når noen MÅ dø fordi du ikke kan redde alle. Om du bruker resten av din mana på å redde en lock som er nær døden hjelper det fint lite når du er oom og MT dør 20 sek senere pga det. Da har du ikke gjort jobben din noe særlig godt.

Endret av MailMan13
Skrevet
Poenget er hva du gjør når noen MÅ dø fordi du ikke kan redde alle. Om du bruker resten av din mana på å redde en lock som er nær døden hjelper det fint lite når du er oom og MT dør 20 sek senere pga det.

7147047[/snapback]

vis warlocken dør må han lære seg og vente med og max dps på en mob :p

Skrevet

Når priesten min var ute av shadowform, en gang for et år eller halvannet siden, så var det først meg selv, så MT. Dette var altså når alt så ut som om det gikk lukt til helvete.

Men, jeg må si meg enig med trådstarter, roguer er stort sett noe dritt å heale. Greit nok hvis det er litt omløp i toppetasjen, at patruljer blir distractet mens folk drikker og evt. resser, at mobs som går etter healeren blir stunlocket, men den vanlige roguen som ambush+backstabber før en sunder, kan pent bruke en pot eller vanish.

Skrevet

Hold maintank i live, prioriter maintank. Prioriter mager om det er aoe, locks også på aoe. Ellers, heal de som trenger det.

Er det en dårlig pull eller adds så fokuser på maintank til dere eventuellt klarer å ta hånd på gruppen.

Er alle håp ute for din del så fokuser healing på en secondary healer som har mer mana enn deg, eventuellt shield tank om du har mana til det og vent noen ticks så du får inn en heal eller greater heal.

Strengt tatt rekker du også å bandasjere litt folk mens du regenrerer mana om tanken ikke er i umiddelbar krise. Men det kommer vel en dag hvor folk skjønner det selv også...

Skrevet (endret)

Mye av det at rogue kanskje dør raskt er at de ikke lar MT få bygget opp nok aggro.

Edit: I 5 mannsinstancer er det vel mage som dør raskest.

Endret av KristianG
Skrevet
Når priesten min var ute av shadowform, en gang for et år eller halvannet siden, så var det først meg selv, så MT. Dette var altså når alt så ut som om det gikk lukt til helvete.

Men, jeg må si meg enig med trådstarter, roguer er stort sett noe dritt å heale. Greit nok hvis det er litt omløp i toppetasjen, at patruljer blir distractet mens folk drikker og evt. resser, at mobs som går etter healeren blir stunlocket, men den vanlige roguen som ambush+backstabber før en sunder, kan pent bruke en pot eller vanish.

7147142[/snapback]

Jeg offtanker for clothwearers (Så ofte som det er mulig) med stunlock hvis en pull går galt. Blind + Gouge + KS er din venn. Åpner aldri med Ambush (Er combatspeccet, liten vits med ambush uansett)

Skrevet
Strengt tatt rekker du også å bandasjere litt folk mens du regenrerer mana om tanken ikke er i umiddelbar krise. Men det kommer vel en dag hvor folk skjønner det selv også...

7147153[/snapback]

hehe... Hender rett som det er at jeg bandasjerer folk som ber om heals etter en kamp. Ikke alle tar det like fort.

Skrevet

Healing som resto druid i instance:

1: Maintank. Dersom han gjer jobben, og eg ikkje spammer med overheals, skal det ikkje vere nødvendig å heale meg sjølv ofte.

2: AoE personer som mage, lock.

3: Hunter, rogue, hunter pet muligens. Fury warrior. Feral druid osv.

4: Paladin, varierer om han er sec healer, eller dps.

Kva eg healer og kortid kjem veldig an på situasjonon, men MT har alltid 1.prioritet. Om pet til hunteren dør, bryr eg meg lite om det, han/ho kan klare å halde det i liv sjølv i dei fleste situasjoner. Visst det ikkje er med å tanke so.

I raid:

Healer hovudsak folk i mi gruppe, og hjelper til på MTs.

Skrevet

når du snakker om hvem som dør først i wipe,vil jo cd's påvirke rekkefølgen noe. Særlig i 1-59 instancer. En rogue med vanish oppe wiper ikke i det hele tatt, og likens med en hunter som FD'er på rett sted. Da står man igjen med dem som ikke har ooc egenskaper, og her vil man vel strengt tatt dø i aggro orden eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...