Gå til innhold

kjøpe XFX GeForce 7950 GT eller vente på DX10?


MysticoN

Anbefalte innlegg

Hello alle sammen, har lite peiling på skjermkort. og jeg bestemte meg for å kjøpe et billig skjermkort når jeg kjøpte pc'en siden jeg "spytta" såpass mye peng inn i hovedkort og cpu.

 

jeg har nettop lest denne testen og må si at jeg vart meget intrisert:D

 

og det at det er uten vifte er enda bedre i mine øyner.. men jeg lurer litt på hvordan det går vist det blir litt varmt i pc'en. holder på å jobbe med å lage pc'en stille og kjølig:D

 

jeg tenker også å kjøpe en av disse får å få litt mer kjøling til GPU. noen som har testet en av disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En slik slot kjøler kan være helt ok, men skal du ha pcen stille så er det kanskje ikke det rette...

 

Når det gjelder 7950GT vs. 8800GTS så er det vesentlige forskjeller på dem:

7950 får du fra ca 2500kr, mens 8800GTS sikkert kommer til å koste 4000.

7950GT kan du få lydløst mens 8800GTS kommer i en toslots løsning og er absolutt ikke lydløs (hvis du da ikke invisterer i væske kjøling).

 

8800GTS bruker også mer strøm enn 7950GT, og sikkert vesentlig mer enn det skjermkortet du har nå, så pass på at du har god nok strømforsyning.

 

Sist men ikke minst: Det er bare ett par uker til G80 kommer, så det kan være greit å vente til det blir lansert før man bestemmer seg. Tror det skulle komme i beg. av nov.

Lenke til kommentar
Jeg ville ventet på DX10 skjermkort. :)

7138039[/snapback]

 

takker for alle svar..

 

jeg spiller ikke så mange spill, går for det meste i wow. spiller litt andre spill også og kommer til å spille MYE Might and magic DM når det kommer.

 

jeg er ikke vandt til uber skjermkort, så jeg tror nokk at 7950 GT skal holde til mitt bruk, pluss at jeg ikke har 4000 kr.

 

jeg kan vente til G80 (siden det kan føre til at 7950 GT går ned i pris).

 

når kommer DX10?

Lenke til kommentar
Liten offtopic: Hvordan er XFX Geforce 7950GT i forhold til X1900XT 256 / 512?

Gjerne begge to..

7138877[/snapback]

 

Hvordan nettopp XFX 7950GT er i forhold til X1900XT vites ikke, men du kan se bl.a. her: Anandtech.com hvordan stock-7950GT plasserer seg ytelsesmessig i forhold til X1900XT. Nå avhenger vel valget mellom XFX og andre 7950GT-kort veldig av om man vil ha passiv kjøling da, så sånn sett blir det noe feil å sammenlikne XFX-kortet med aktivt kjølte ATI-kort. Men hvis det var 7950GT-kort du generelt mente å sammenlikne, så er den testen veldig god. For øvrig synes jeg det er litt merkelig at stock-7950GT kortene er så populære så lenge 7900GTO fortsatt er tilgjengelig, men det er min mening...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...