Gå til innhold

Den store lille Abit AW9D-Max tråden


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det oppe i hjørnet skal ikke gå av

8110713[/snapback]

 

 

Så det finnes ingen softmod for å få det av? Hva indikerer det?

 

 

 

Angående å flashe bios.. Når jeg velger One Click LiveUpdate eller LiveUpdate Step by Step i FlashMenu får jeg opp følgende varselboks:

 

The BIOS on you M/B does not in the support list!

Please see FlashMenu FAQ at abit web site for more information.

 

Har ikke prøvd Update From File enda. Er det bare å gå på abit siden og finne den siste biosen, eller er det en spesiell versjon som skal være ekstra stabil/god eller lignende?

 

 

Edit: Såg denne kommenaren i tråden:

Har kun brukt windowsprogrammet Abit Flash menu og " update from file ". Dette har fungert smertefritt her.

 

Kan anbefale bios 14 A02

 

Er dette fremdeles den anbefalte versjonen, eller noen som har andre meninger?

Endret av GKSaue
Lenke til kommentar

Yup. Lastet ned og kjørte update from file, da fungerte det som smurt :)

 

Nå kjører jeg én vifte bak i mitt Antec P180 og bruker EQFan med følgende innstillinger:

Temp min: 65 C

Temp max: 75 C

Volt min: 6.0 V

Volt max: 12.0 V

..målet mitt er at den skal være så stille som mulig når den står på om natten med litt utorrent, personal reminder mm står på.

 

Lurer også på å prøve litt overklokking.

Bruker C2D E6600 og 1 GB PC6400 RAM (snart 2GB).

Kjører C2D opp og ned kjernefrekvensen på samme måte som Pentium-M cpuer? ..og vil den gjøre det samme om den er overklokket, men da med bare høyere max-frekvens?

 

 

..og lurer fremdeles på om det finnes noen soft-metode for å skru av den irriterende blå LEDen, eller om noen vet hva det er for?

Regner med jeg blir nødt til å kjøre svart eltape der også, på samme måte som jeg ble nødt til med WLAN-kortets grønne LED :s

Lenke til kommentar

Dette ligger kanskje feil plass i forumet,men....

 

Hvilken ram bør man kjøpe til dette hovedkortet? 2x1024 brikker og de bør kunne overklokkes. Har lest at det er noen problemer med å få kjøre brikker på 800mhz i dette hovedkortet? Vil at brikkene ska kjøre på 800 mhz (helst uten mye knoting i bios) :)

 

CPU: C2D E6600

Endret av Sky89
Lenke til kommentar

...Når det først diskuteres litt om strømpluggene til dette kortet..

Det er meningen at jeg skal koble til alle tre, eller?

 

Jeg har i det minste koblet til alle 3 med min CORSAIR Powersupply 620W.. Og det ser nå ut til å fungere greit.

 

 

Ang. ram på 800MHz, så skal jeg sjekke bios hva min gjør.

Jeg har Adata 1 GB PC6400 (venter på en brikke til)..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mitt ble mye mer stabilt med TT sin 4p->8p kontakt, men det er ennå diverse småbugs, men det blir nok fikset igjennom nyere bios'er. Diverse at man må ha i Floppydisk for og starte maskina.. Høres helt idiotisk ut, men etter timevis med feilsøking, fant jeg ut at jeg ikke kunne starte maskina (etter overklokking) uten floppy.. restarta, tok ut floppy, og kunne starte på nytt uten floppy. Dette skjer nesten hver gang jeg skal pushe det siste ut av prosessor'n.

 

Hæ? :dontgetit: Den skjønte jeg ikke....

Skjer dette kun når du bruker den overgangskontakten?

Jeg kjører vanlig P4 kontakt og 27% overklokk uten problemer! Har faktisk ikke hatt et eneste tilfelle av BSOD eller lignende..Så da er det i tilfelle helt tilfeldig at du fikk et mere stabilt system med den "jukse overgangen". Men det med diskettstasjon skjønte jeg ikke...

7754531[/snapback]

Ja, har hatt systemet en stund nå. Mye mindre feil og oppstarts problemer med den nye 8P kontakten. Andgående Diskettstasjonen er jeg minst like forundret som deg. Men det eldste bios'en klarte jeg ikke starte systemet når jeg passerte 300FSB.. Feilsøket i mange timer, og det endte opp med at systemet ikke startet uten floppy! Dette sjer heldigvis ikke med ny bios update..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...