Gå til innhold

Den store lille Abit AW9D-Max tråden


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som veit om "dual gfx bridge" brikken som følger med dette hovedkortet han brukes på nvidia sli eller bare for xfire?

7214487[/snapback]

Man kan kjøre SLi, men med modifiserte drivere.

 

men du bruker den 4p atx12v kontakta der? har hørt at folk sliter med utstabilt kort når de bare bruker 4p.

7220410[/snapback]

Mitt ble mye mer stabilt med TT sin 4p->8p kontakt, men det er ennå diverse småbugs, men det blir nok fikset igjennom nyere bios'er. Diverse at man må ha i Floppydisk for og starte maskina.. Høres helt idiotisk ut, men etter timevis med feilsøking, fant jeg ut at jeg ikke kunne starte maskina (etter overklokking) uten floppy.. restarta, tok ut floppy, og kunne starte på nytt uten floppy. Dette skjer nesten hver gang jeg skal pushe det siste ut av prosessor'n.

 

PS: Mitt kort har svarte PCI(ex) kontakter, ikke røde:(:p

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Mitt ble mye mer stabilt med TT sin 4p->8p kontakt, men det er ennå diverse småbugs, men det blir nok fikset igjennom nyere bios'er. Diverse at man må ha i Floppydisk for og starte maskina.. Høres helt idiotisk ut, men etter timevis med feilsøking, fant jeg ut at jeg ikke kunne starte maskina (etter overklokking) uten floppy.. restarta, tok ut floppy, og kunne starte på nytt uten floppy. Dette skjer nesten hver gang jeg skal pushe det siste ut av prosessor'n.

 

Hæ? :dontgetit: Den skjønte jeg ikke....

Skjer dette kun når du bruker den overgangskontakten?

Jeg kjører vanlig P4 kontakt og 27% overklokk uten problemer! Har faktisk ikke hatt et eneste tilfelle av BSOD eller lignende..Så da er det i tilfelle helt tilfeldig at du fikk et mere stabilt system med den "jukse overgangen". Men det med diskettstasjon skjønte jeg ikke...

Lenke til kommentar
noen som veit om "dual gfx bridge" brikken som følger med dette hovedkortet han brukes på nvidia sli eller bare for xfire?

7214487[/snapback]

Man kan kjøre SLi, men med modifiserte drivere.

7751408[/snapback]

Vet ikke om han lurte på det samme, men jeg lurer iallfall på om man kan kan bruke en sånn bridge brikke som følger med et crossfire-HK mellom NVIDIA kort (på et annet hovedkort som støtter SLI).

 

Eller er det forksjell på en ATI bridge og en NVIDIA bridge?

Lenke til kommentar
Har bestillt dette kortet og har planer om å oppgradere bios. Har prøvd å lage en ms-dos oppstartdiskett under MS Vista, men får beskjed om at det ikke er plass til filene når jeg prøver å kopiere bios-filene over på disketten. Har fulgt instruksjonene her: http://www.abit.com.tw/page/en/download/guide.php

Har Microsoft forandret noe på systemet i Vista?  :hmm:

7767693[/snapback]

 

 

Har kun brukt windowsprogrammet Abit Flash menu og " update from file ". Dette har fungert smertefritt her.

 

Kan anbefale bios 14 A02

 

Følgende finnes;

 

D_11.BIN = Official first BIOS

AW9D_12.BIN = Official second BIOS

M606C_13.A02 = BIOS 13 Alpha 2

M606C_13.B01 = BIOS 13 Beta 1

M606C_13.B02 = BIOS 13 Beta 2

M606C_13.B03 = BIOS 13 Beta 3

M606C_13.B04 = BIOS 13 Beta 4

AW9D_13.BIN = Official third BIOS

M606C_13.A11 = BIOS 13 with PSB1333 N/B Strap added

M606C_14.B01 = BIOS 14 Beta 1 - Has fix for Kentsfield CPU with 3DMark & Vista issue

M606C_14.A02 = BIOS 14 Alpha 2 - Increased support for native DDR2 800 memory

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar

Så bare at en som handlet på Komplett skrev dette:

 

"Veldig bra, men kun etter bios oppdatering. bios versonen i retail gir store problemer med Core 2 Duo 2.4GHz CPU. I oppstarten står det "CPU is unworkable or changed". Etter en bios flash er problemet borte. Veldig klokkevennlig, det eneste kortet jeg har sett som støtter både SLI og Xrossfire."

 

Har kjøpt akkurat denne CPUen så jeg hadde tenkt å flash biosen med en gang.

Lenke til kommentar
Så bare at en som handlet på Komplett skrev dette:

 

"Veldig bra, men kun etter bios oppdatering. bios versonen i retail gir store problemer med Core 2 Duo 2.4GHz CPU. I oppstarten står det "CPU is unworkable or changed". Etter en bios flash er problemet borte. Veldig klokkevennlig, det eneste kortet jeg har sett som støtter både SLI og Xrossfire."

 

Har kjøpt akkurat denne CPUen så jeg hadde tenkt å flash biosen med en gang.

7769191[/snapback]

Det er ikke verre enn og clear'e cmos :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har store problemer med å få både IDE og SATA til å virke i samsvar på dette hovedkortet. Jeg har en Raptor 150 på SATA1, Caviar500 på SATA2 og Liteon DVDRW på SATA3.

I tillegg har jeg koblet til 2 stk IDE HDDs som begge er satt til cable select på jumper settingsene.

 

Problemet er at jeg ikke finner noen av IDE diskene hverken i bios eller i windows. Uansett hvilke innstillinger jeg setter i bios på IDE/SATA av "combined", "Enhanced", "Auto" så funker det ikke altså.

 

Noen som har hatt noen lignende problemer?

 

Jeg har også forsøkt å koble på kun 1 IDE drive og sette denne til både master og cable select når den er koblet på master delen av ide kabelen. Ingenting funker...

 

Hva kan det skyldes?

 

P.S. Jeg har oppgradert bios til 13 versjonen og det funker ikke da heller...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hallois

 

Mulig å få skrudd av alle blue-LEDs på hovedkortet? ..eller blir jeg nødt til å gå løs med eltape? :/

 

valgte et eller aent led-modus off i bios, men har likevel et blått LED som lyser av full glede helt oppe i hjørnet ved cpu'n..

 

Forslag?

 

Ellers har jeg kjøpt hovedkortet brukt og det står at jeg har denne bios-versjonen:

i975-W627DHG-6A79IA1CC-00

Flash rom type: SST 49LF008A/3.3V

Bios date: 11/08/2006

 

Bør jeg oppdattere versjon av noen grunn?

 

Og får dere windows versjonen av uguru til å fungere bra?

..min var så ustabil at jeg kun har stilt inn og brukt uguru i bios..

Prøvde å legge inn ny versjon av win-app'n, men nå fungerer den ikke i det hele tatt.. står bare general til venstre innpå setup i uguru program osv :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...