Gå til innhold

Den store lille Abit AW9D-Max tråden


Spr0cket

Anbefalte innlegg

Det er en ny BIOS ute. http://www2.abit.com.tw/page/no/download/d...KET_TYPE=LGA775

Skal testes nå.

 

Edit: Alt virker fint til nå, men må teste litt mer. Den eneste forskjellen jeg har merket er det oppstartsbildet. Det er et annet enn det den var på BIOS nr 13.

8599188[/snapback]

Hos meg virker IKKE alt fint nå. Får bluescreen med denne BIOSen og nå som jeg har flasha tilbake så virker systemet stabilt igjen. Så 15 er ustabilt her, men BIOS 13 fungerer fint.

8600847[/snapback]

får vel vente til neste bios verson før jeg oppdaterer har verson 13 her stabil så oppdatering ikke nødvendig her foreløbig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en ny BIOS ute. http://www2.abit.com.tw/page/no/download/d...KET_TYPE=LGA775

Skal testes nå.

 

Edit: Alt virker fint til nå, men må teste litt mer. Den eneste forskjellen jeg har merket er det oppstartsbildet. Det er et annet enn det den var på BIOS nr 13.

8599188[/snapback]

Hos meg virker IKKE alt fint nå. Får bluescreen med denne BIOSen og nå som jeg har flasha tilbake så virker systemet stabilt igjen. Så 15 er ustabilt her, men BIOS 13 fungerer fint.

8600847[/snapback]

får vel vente til neste bios verson før jeg oppdaterer har verson 13 her stabil så oppdatering ikke nødvendig her foreløbig

8600893[/snapback]

Jepp, det fungerer fint hos meg nå med 13 BIOSen. Dette var ikke mye morro nei. Ah, aldri fiks på noe som fungerer. Det skal jeg begynne å tenke.

Lenke til kommentar
Hei,

har fått meg dette kortet, men det er ikke helt på nett.

Får det kun til å boote med 1 minnebrikke.

Prøvd flere sett!

Prøvd Bios 1,3 og 1,4

 

Brikker prøvd:

Crucial DDR2-667 2 x 1GB Kit

 

Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB CL3

 

A-Data Vitesta 2GB DDR2 PC5300 kit.

 

Får C1 og F6 postcode error

 

Noen tips?

8486781[/snapback]

 

 

Prøvd alle kombinasjoner, på toppen av det hele fikk jeg en feil flash så det er bare å returnere det.

 

Var litt uheldig med dette kortet, men regner med at det ordner seg.

8492413[/snapback]

 

Her er noen ting du kan gjøre:

Sett cmos jumper til 2-3

Ta ut bios batteri

Ta ut strømmen, eller skru av psu

Vent i 10min(!)

Sett inn bios batteri

Sett cmos jumper til 1-2

Sjekk at alle kabler er i hk(ATK 24pin, 8pin til CPU, 4pin molex nede i hjørnet på kortet)

Plugg ut lydkort, alle disker, usbkoblinger osv

Ha kun 1 rambrikke i, denne i slot 1

Sett skjermkort i slot2(denner er bare 8x @ standalone, dvs bruker en annen kontroller ved standalone)

 

Prøv å start, kommer du til bios, deaktiver usb, fw, lan, raid, FLOPPY CONTROLLER og enable "Report no Floppy to OS" osv.

 

Funker det, kan du flashe til bios# 13, og aktivere 1 og 1 ting til det (vis det gjør) sier stopp.

Lenke til kommentar
Det er en ny BIOS ute. http://www2.abit.com.tw/page/no/download/d...KET_TYPE=LGA775

Skal testes nå.

 

Edit: Alt virker fint til nå, men må teste litt mer. Den eneste forskjellen jeg har merket er det oppstartsbildet. Det er et annet enn det den var på BIOS nr 13.

8599188[/snapback]

Hos meg virker IKKE alt fint nå. Får bluescreen med denne BIOSen og nå som jeg har flasha tilbake så virker systemet stabilt igjen. Så 15 er ustabilt her, men BIOS 13 fungerer fint.

8600847[/snapback]

får vel vente til neste bios verson før jeg oppdaterer har verson 13 her stabil så oppdatering ikke nødvendig her foreløbig

8600893[/snapback]

Jepp, det fungerer fint hos meg nå med 13 BIOSen. Dette var ikke mye morro nei. Ah, aldri fiks på noe som fungerer. Det skal jeg begynne å tenke.

8600994[/snapback]

 

Har prøvd 5-6 biosversioner over 13, dvs forskjellige beta 14 og 15 osv, mange er fulle av bugs, bluescreens osv.

 

 

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Har brukt dette hovedkortet fra jan 2007 fram til i dag. Har fungert perfekt til mitt bruk uten blåskjermer eller annet tull. Litt synd at Abit gikk dukken. :hm:

 

Stor takk til Abit men nå var det tid for oppgradring. Ble denne pakka: MSI Z77A-GD65, Intel® Core i7-3770K, Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB og ASUS GeForce GTX 650Ti 2GB. Håper denne pakka kommer til å fungere like bra i like mange år. Strålende fornøyd så langt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...