Gå til innhold

Utvikling av portal for Diskusjon.no: Ønsker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skulle gjerne hatt muligheten til og trykke på "Siste 24 timer" på forskjellige kategorier som feks på "mobil og pda" og ikke som det er nå på hele forumet...Da slipper jeg også og få fram kategorier som egentlig jeg ikke er på hw.no for og lese, som feks "sex og samliv"

 

:)

7103225[/snapback]

 

Enig... Savner noe sånt jeg også :)

Lenke til kommentar

Høres veldig bra ut hvis det skal være en slags nettavis for diskusjon.no og dets medlemmer. I så fall har jeg en del ønsker som jeg vil ta med.

 

Funksjonelt:

 

- La innholdet på siden være brukervennlig. dvs at man kan velge mye av hva man vil se. Vil man for eksempel se nyheter om intervjuer med forumbrukere, men ikke alskens mest populære tråder, hadde det vært et pluss om man kunne velge vekk eller "klikke ned" og opp diverse forskjelilge områder. Er ikke et must, men hadde vært et stort pluss i min bok

 

- Ha mange statistisk baserte lister. Hvis mange av dataene som er i dette forumet lagres i en database, skulle jeg tro at det ikke ville vært allt for vanskelig å se diverse statistikk om alt mulig. f.eks nyeste tråder fra Spill og tilbehør - Generelt. Hvilke brukere som har postet mest på RSE (eller hva det heter nå til dags), hvem sin blogg som er mest besøkt. Det er grusomt mange muligheter her.

 

- Hvis man legger seg på et nivå hvor man har lyst på input fra brukere flest, er jeg veldig for at man lager former hvor man kan sende inn diverse ting. f. eks en form til en idé til hva som bør gjøres. en form for en artikkel man har lyst å få postet i portalen. En form for et intervju man har lyst å dele til portalen osv osv.

 

- Et nytt forum hvor alle (eller noen avhengig av hvor mye som blir publisert) nye saker og bidrag får nye tråder slik at de kan diskuteres.

 

Innhold:

 

- Intervju med brukere. Intervju med brukere som er relativt aktive vil jeg tro de aller fleste vil like å lese. For hvert intervju som publiseres kan man for eksempel ha en diskusjonstråd for å kommentere intervjuet.

 

- Artikler om forumet. Folk på forum elsker å snakke om hvordan forumet er. De elsker enda mer å høre hva andre en dem selv synest om forumet. Så artikler om hvor seriøse debattene er i POS, eller hvor mye "spamming" som blir gjort i OT delen hadde vært veldig interesant.

 

- Ukens debattvinner. En spalte hver uke hvor man plukker opp en stor debatt hvor en person har virkelig vist evne til å argumentere for sitt syn og virkelig overhvelmet motstanden med argumenter. Og et intervju med ukens debattvinner.

 

- Ukens blogg. Sier seg selv, man plukker ut en blogg for uken, ser nærmere på den, kommenterer den og intervjuer bloggeren.

 

- Spalter hvor innsendte sine bidrag er publisert. Redaksjonen bestemmer selvsagt hva som publiseres og hva som ikke publiseres.

 

- Kunst, og kulturhjørnet. Folk sender inn sine dikt, hjemmelagde musikk, tegninger, malerier, bilder osv. De beste får en plass i avisen, og får kanskje også en anmeldelse fra en som "jobber" for portalen.

 

- Leder. Sjefsredaktør skriver en leder hver søndag eller mandag og oppsumerer diverse hendelser osv. Sier egentlig seg selv.

 

- Ukens beste post. Den beste posten får en plass i avisen. Poster blir nominert av brukere, og redaksjonen bestemmer hva som er den beste posten ut av de 10 (eller flere eller mindre) med mest stemmer.

 

 

Har sikkert mangen flere idéer, men må få meg litt nattesøvn nå. Uansett hvis dere trenger hjelp til redaksjonelt stoff, eller folk i redaksjonen melder jeg meg gladelig frivillig! Bare så det er sagt!

Lenke til kommentar

Veldig mange bra forslag Hwoarang og en god del av dem er nok i planene å gjennomføre :)

 

 

Dog er jeg litt skeptisk når det kommer til "ukens debattvinner". Noe av det kjedelige og mest trøttsomme med forumet er brukere som gjør alt de kan for å vinne en debatt og fint lite for å drøfte og lære. Det er utrolig slitsomt med brukere som er bitt av "skråsikkerhetens tyranni" som TWFA så fint kalte det i en tråd, det er ikke akkurat noe jeg ønsker skal oppmuntres. Noe jeg er redd en slik ting fort gjør. Da vil trollene og kverulantene fort finne en ekstra motivasjon.

 

Da er det bedre med en "ukens rollemodell" eller noe slikt, dvs en bruker som oppfører seg og skriver på en respektabel og høflig måte og ikke provoserende og konfliktsøkende :)

Lenke til kommentar

Takker!

 

Det med "ukens debattant" kan jeg være tilbøyelig til å være enig i. Selv synest jeg at selv om det brukes en del skitne, og sleipe triks i debatter, hadde det vært morsomt å se hvem som er "ukens debattant". Men selvfølgelig hvis man føler at det gir en negativ innvirkning på forumet, er det mest logiske og ikke gjøre det.

 

"ukens rollemodell" hadde vært ganske interessant å lese om også. Egentlig er det mange forskjellige ukens man kunne ta med synest jeg. Men det blir kanskje litt overkill, og man blir lei av å lese om det etterhvert. Men spalter som, "månedens moderator", "månedens mest saklige bruker", "månedens morsomste bruker" o.l. bare at navnene er litt mere fancy hadde og vært kult.

 

Hvordan planlegger man å gjennomføre dette forresten? Kommer man til å bruke en fast redaksjon? Vil denne bli bestående av mods, eller brukere, eller begge deler? Er innsendte bidrag planlagt å få stor plass? Eller er allt dette her litt "hysj hysj" for tiden? :D

Lenke til kommentar

hva med en EGEN sticky tråd der det også finnes mulighet for og undermappe alle kategoriene med stickis inni?

På den måten kan man med jevne mellomrom bare bla seg innom der for og se på alle sammen et sted isteden for og besøke det's respektive forum..

 

dvs. at hvis jeg skal sjekke ut stickyene i windows forumet MEN så vil jeg gjerne sjekke stickyene i hw delen av forumet.... da har jeg bare opp to mapper og det er det... vote for egen sticky seksjon! kanskje rotete forklart men håper dere skjønner tegninga.

 

lag en kategori som heter "sticky" som alle har stickyer fra alle forumene som feks. "Sikkerhet" og "windows" i en trådet ordning sånn at hvis jeg klikker på windows så får jeg opp alle trådene som er satt som sticky i windows delen.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...