Gå til innhold

Kjøper/Hører du fortsatt på Vinyl


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har en gammel spiller på loftet, er det godt mulig at den ikke blir å spille med riktig hastighet. Reima kan være slapp, veldig støvete osv.

 

Her har du pickup til platespillere iallefall.

Du burde kanskje sjekke om den spiller med jevn hastighet før du begynner å invistere penger i den. De fleste LP spillere har en slik måler, som viser at spilleren spiller med jevn fart, ved at, vet ikke helt hvorda jeg skal forklare det, ting på siden av selve spille platen står i ro.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132
Kan ikke skjønne hva som er så stas med Vinyl med mindre du får nostaligisk utbytte, men selv min far som hørte på vinyl i sin tid foretrekker mp3.

7571294[/snapback]

SAY WHAT?

 

DA konvertere er luksus. Ren sinus her i gården gutt. :nei:

7571376[/snapback]

 

her også, er ikke en eneste DA konverter i forsterkeren min, sinus all the way...

Har dog ikke noe platespiller, vet jeg har en gammel på loftet men den må ha en spesiell strømforsyning (men alt kan mekkes... :dremel: ) og jeg vet mamma har en liten samling liggende og ny vinyl kan da alltids skaffes...

Lenke til kommentar
Ja dere ser topic. Kjøper dere fortsatt vinyl?

Hvis ja, hva er det dere hører på?

 

Selv fikk jeg opp øynene for vinyl for ikke lenge siden.

Det var da jeg skulle bære opp noen bilder fra kjelleren til bestefaren min.

Da kom jeg over en platespille jeg kunne få.

Da jeg kom hjem sjekket jeg litt rund og fant ut at den var veldig god.

Har ikke så mange vinyler nå høydepunktene er nok:

Pink Floyd - Dark Side of the Moon og Wish You Were Here

Og Deep Purpel - Perfect Stranger, Black Sabbath - Greatest Hits og noe annet.

 

Skal også kjøpe med noe Trance/dance vinyler. Syns det fungerer bedre enn på CD.

7099845[/snapback]

Lenke til kommentar

Trenger noen ny stift eller reim til platespilleren eller reim til spolebåndopptakeren, filmfremviseren prøv Stiftservice.com han har trolig Norges største utvalg til eldre spillere. Han har det meste på lager, det han ikke har skaffer han raskt.

 

Husk att en stift slites fortere enn du tror, den er ikke evig varende, spilletid vil variere alt etter tilstand på platene. En slitt plate sliter også på selve stiften.

Bytt stift etter ca 600-1000 timer spilling, du vil først da høre att lydbildet blir bedre.

Lenke til kommentar

Jeg hører / bruker og kjøper vinyl. Riktig nok er det til DJ bruk. Jeg ble anbefalt cd-spiller da jeg skulle begynne, men jeg er glad for at jeg valgte vinyl. Det har liksom den feelingen som cd ikke har. Det eneste minuset med vinyl jeg kommer på i farta er at det er litt plagsomt å flytte plate samlinga. Ja, også er så og si ingen butikker i Norge som forhandler elektonisk musikk på vinyl (blir dyrt i lengden å bestille fra England, USA, Nederland osv.).

 

Noen som vet om noen som har ett bra utvalg av stilige turntable matter? Gjerne på intarwebben.

 

Du kan jo sjekke djbuikken.no, de har noe personelig slipmat greier, slik at du kan få matter med eget motiv. Også har Juno (lokalisert i England) en del matter. Tror også at htfr.com har matter.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

er glad vi har gått fremover og fått CD osv. Men stopper meg ikke i å høre på vinyl. Har godt over 3000 plater i samligen (samlet karaftig gjennom 80 tallet). Mest 70 og 80 talls rock & pop. Men mye annet har det også blitt. Har vel yterligere noen hundre lp'er av ymse kvalitet som jeg har fått av folk som ikke gidder å ta vare på dem lenger.

 

Er selv litt freak på dte med behandlingen av vinylen. Skal ikke bli stygge og hakkete... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...