Gå til innhold

Kjøper/Hører du fortsatt på Vinyl


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Har 3stk vinyler av Tool, skjønner ikke hvorfår jeg gadd å kjøpe dem engang..  :hrm:

7588652[/snapback]

Fanboyizm

7588908[/snapback]

 

hmm hva mente du med? :dontgetit:

7596076[/snapback]

Du er fanboy av Tool. Jeg f.eks har kjøpt bøker skrevet av en i ett band osv fordi jeg er stor fan :p På samme måte kjøpte du plate, bare fordi du er stor fan.

7596828[/snapback]

 

ah sånn ja hehe. men er ikke så stor fan nå lenger nei å derfår har jeg fått solgt vekk alle Tool vinylene mine :thumbup:

7710487[/snapback]

 

Bare for du ikke er stort fan lengre, eller liker musikken lengre, hvorfor selger du vinylene du har av dem da?

Det der skjønner jeg ikke

7710990[/snapback]

 

Fordi jeg har forsatt cd'ene og jeg samler på cd'er å ikke vinyler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har 3stk vinyler av Tool, skjønner ikke hvorfår jeg gadd å kjøpe dem engang..  :hrm:

7588652[/snapback]

Fanboyizm

7588908[/snapback]

 

hmm hva mente du med? :dontgetit:

7596076[/snapback]

Du er fanboy av Tool. Jeg f.eks har kjøpt bøker skrevet av en i ett band osv fordi jeg er stor fan :p På samme måte kjøpte du plate, bare fordi du er stor fan.

7596828[/snapback]

 

ah sånn ja hehe. men er ikke så stor fan nå lenger nei å derfår har jeg fått solgt vekk alle Tool vinylene mine :thumbup:

7710487[/snapback]

 

Bare for du ikke er stort fan lengre, eller liker musikken lengre, hvorfor selger du vinylene du har av dem da?

Det der skjønner jeg ikke

7710990[/snapback]

 

Fordi jeg har forsatt cd'ene og jeg samler på cd'er å ikke vinyler.

7711061[/snapback]

 

Ser poenget ditt der. Men det jeg ikke skjønner, er at du kvitter deg med musikk, jeg tror aldri jeg kommer til å selge noen av hverken cd/lp eller kassettene mine, selv om jeg samler "mest" på cd.

Selv om jeg har noen duplikater, altså på CD og LP, så synes jeg ikke at jeg burde selge dem unna for det. Kanskje du ikke ser på det slik, men jeg synes musikk man har kjøpt og synes er god er "hellig".

Lenke til kommentar

Alt man har kjøpt og blitt lei av kan man da kvitte seg med? Tro meg, jeg setter musikken jeg har kjøpt _høyt_, men jeg ga bort noen gamle hip-hop-plater jeg hadde liggende, da jeg ikke syntes de var bra i utgangspunktet og aldri i livet ville ha hørt på dem nå. Bedre at de blir hørt på av andre enn at jeg stuer dem inn på et kott.

 

(Ga dem forresten bort her på forumet, der de som var interesserte i å få dem mot å betale porto sendte meg PM).

 

 

edit: På den annen side, jeg har flere plater jeg har både på cd og vinyl, men det har vel heller mer å gjøre med at jeg samler på begge deler.

Endret av anners
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Elsker vinyl! Har ikke så mange selv foreløpig, men har begynt å kjøpe litt nå og satser på å bygge opp en fin LP-samling. Kjøper både eldre og nye plater på vinyl, album så vel som 7"-ere. Men jeg har et spørsmål som jeg ikke gadd lage en egen tråd for.

 

Jeg bruker fattern sin spiller, men det er litt plagsomt fordi han for det første er veldig redd for spilleren, samt at den står i stua så det er ikke alltid det passer at jeg spiller mine vinylplater der. Derfor lurer jeg på noe:

 

- Hvilke(n) tilkoblingsinnganger bruker vinylspillere? Må sjekke om forsterkeren min kan ta en vinylspiller først...

- Hvor får man egentlig kjøpt en ganske brukbar vinylspiller om dagen?

Lenke til kommentar
- Hvilke(n) tilkoblingsinnganger bruker vinylspillere? Må sjekke om forsterkeren min kan ta en vinylspiller først...

- Hvor får man egentlig kjøpt en ganske brukbar vinylspiller om dagen?

7865920[/snapback]

Det kommer an på om platespilleren har innebygd RIAA-forsterker eller ikke. Hvis den ikke har, kjører du den i phono-inngangen på forsterkeren. Hvis den har, kan den kjøres i hvilken som helst inngang (CD, AUX osv). Men du trenger også sannsynligvis en egen jordings-tilkobling.

 

Hvis du skal ha en Hifi-platespiller får du slikt i alle hifi-butikker (Hifi Center Kjeden og lignende). DJ-platespillere kan du f. eks. kjøpe hos Ljudia (de har vel noen billige hifi-spillere også der om ikke jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...