Gå til innhold

Pirat virksomheter på internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mange her som driver med piratvirksomhet (tenker musikknedlasting film spill osv)

 

Folk sier at jeg er den enestem, men mener personlig at godt som 90% laster ned ulovlig...

7083948[/snapback]

 

 

Slutta og laste ned/kopiere spill for ca 3 år siden... Da jeg begynnte og jobbe. :)

Laster ned serier som prison break og 24 og kansje en film i ny og ne.. :whistle:

Lenke til kommentar

sqitfire: tror nok du er den eneste som laster ned ulovlig ja, de fleste andre sluttet med dette i 2003, da dagbladet skrev en artikkel om hvor dårlig gjort det var å stjele programmer.

 

Den dagen du ikke finner noen seedere på noen av torrentfilene du skal laste ned.. Da er du alene om piratkopiering :whistle:

Lenke til kommentar

Du er nok ikke alene desverre, men jeg reduserte det litt her for et års tid siden da min datter hadde en venninne på besøk og de sammen satt og lastet ned,venninna hadde ikke tilgang til nett og dermed skulle det foregå hos oss.

Vel la oss si det slik, jeg fyrte i ovnen med ca 35 - 40 cder den kvelden :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg er 21 og laster alt som finnes, filmer, spill, serier, musikk etc...

Jihaaa :D

Får litt dårlig samvittighet når det gjelder spill, siden jeg vet det er så mange utviklere som sliter med budsjettet sitt... men som regel går jeg lei av et spill iløpet av 3-4dager.. så det hadde vært lite lønsomt å kjøpe alt jeg laster ned.... :D

Lenke til kommentar

Egentlig er nedlasting en uting.. men jeg har ikke så veldig "kriminelt" forhold til det... jeg synes lite synd på bransjen som prøver å bregrense kunden i stedenfor å faktisk levere løsninger som i seg selv ville forhindret mye kopiering.

 

Jeg har en del GB på samvittigheten, men nå skal det sies at om jeg aldri hadde lasta ned noe, så hadde jeg heller aldri hatt godt over 100dvd filmer stående i hylla heller.. De aller fleste dvd'kjøpene mine har skjedd ETTER at jeg har lasta ned filmen. De dvd'kjøpene jeg har kjøpt på impuls har som regel vært bommerter, og jeg synes lite om å betale overpris for en film som ikke engang er noe bra.

 

Når de store filmselskapene klager over at inntektene sine går ned, så burde de kanskje heller tenke på å lage bedre filmer som folk faktisk vil se.. De spytter ut et LASS med søppelfilmer hvert år.. og så klager de på at ikke nok vil se dem. Samme er det med musikk..

Lenke til kommentar

ja hva skal man si. :hmm: .JO..

 

IF YOU LIKE IT BUY IT!

:mad::thumbup:

 

er ok å prøve før man kjøper eller hur? er 35 og har nok lasta ned noen spill, som prøves SP. For alle vet at MP funkern`te på pirat gøttfolk.

 

Koster gryn, men jobber du fingra av deg for å få det AKKURAT DET spillet, så nyyyter du MP av det så mye bedre etterpå...

 

Eller hva sier dere som alltid skal laste ned alt sammen pirat om UBI og alle de andre utviklera plutselig gikk konk? ups... no game...

Auda.. det var det kule HW lan`et.. :no:

Lenke til kommentar
Jeg piratkopierer som en gris, å vil aldri stoppe med det.

7084952[/snapback]

What he said! :D

7085052[/snapback]

What I'll say is the fucking same :D

 

Klarer aldri å stoppe da jeg ikke har penger til å slutte da jeg er for ung til å ha noe som helst jobb, men om jeg kan spare litt så kommer jeg nok til å forsette med det da jeg blir voksen.

 

Eneste grunn til at jeg kjøpte BF2 var forsi jeg ike fikk det til å funke online og eneste grunnen til at jeg kjøpte Oblivion var fordi jeg måtte få med meg alt som var i collector edition, kjøpte det dog brukt til en billig penge ...

 

Har også lastet det ned så egentli trengte jeg ikke å kjøpe Oblivion, men jeg er jo et alt for stort FAN av Elder scrolls serien :love:

Lenke til kommentar
hørt om streaming, online spill, dokumenthåndtering(bedrift), etc o.l. m.m.?

Tror du virkelig at spillutviklere sender filene sine pr. brevdue??

7085040[/snapback]

 

Joda, raske linjer kan brukes til mere enn å laste ned film og spill. Men jeg vil påstå at piratkopiering sluker det meste av båndbredde og harddiskplass hos hjemmebrukere. Spillutviklere sender gjerne spillene sine ut med båt, lastebil eller fly. Eller gjør dem tilgjengelig til nedlasting for en litt billigere penge, noe som er en velkommen og klok ide mener jeg.

Lenke til kommentar
hørt om streaming, online spill, dokumenthåndtering(bedrift), etc o.l. m.m.?

Tror du virkelig at spillutviklere sender filene sine pr. brevdue??

7085040[/snapback]

 

Joda, raske linjer kan brukes til mere enn å laste ned film og spill. Men jeg vil påstå at piratkopiering sluker det meste av båndbredde og harddiskplass hos hjemmebrukere. Spillutviklere sender gjerne spillene sine ut med båt, lastebil eller fly. Eller gjør dem tilgjengelig til nedlasting for en litt billigere penge, noe som er en velkommen og klok ide mener jeg.

7085102[/snapback]

 

hæ... tenk etter nå... jeg tror neppe at UBIsoft og andre som utvikler spill sender ei plate med en båt over havet gutt..

 

Det at det gjør dem tilgjengelig for en billig penge er ok. Den er jeg med på ja, for eks. en 50 lapp for 6 mnd full trial

Endret av knut ivar berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...